Mijn studio annex crib XVII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Erg mooie hokkies weer zeg, RSB en synthdood.....:okdan: Sfeervol en fijne apparatuur, wat wil je nog meer?
 
Hehe Synthdood je TX81z staat rustig op de "LatelyBass" preset ;)
 
Huiskamer ''studio''.
Zolder is under construction..

attachment.php
 

Attachments

  • S8004020.jpg
    S8004020.jpg
    64 KB · Bekeken: 109
boelie hoe valt die FMR mee?
 
Fijne compressor, doet wat hij moet doen. Kleurt enigsinds. Vind hem lekker op drums en bas. De sidechain vind ik ook erg fijn.

Wat ik ook weleens doe is de bepaalde drums naar een aparte uitput van de machinedrum sturen deze helemaal kapot squashen in de RNLA waarna ik deze als losse track weer sample in de machinedrum.
Daarna filter ik de drumlloop nog iets naar smaak en laat ik hem op de achtergrond lekker meelopen met de originele drums. Lekker punchy.

Uiteraard is het ook cool om een sample door de space echo/ of moogerfoogerst te jagen die daarna in de FMR gaat, de sidechain triggeren en de sample lekker laten pompen. Lekker experimenteren.
 
Hehe Synthdood je TX81z staat rustig op de "LatelyBass" preset ;)

wat else capucino ..die was egt goed en slecht tegelijk ,..kost niks doet precies ...genoeg
:P
momenteel mn duo / sync roland / diy / msen ..meer hoek aan t reincarneten,..oplappen ..aswe speak ,..standalone setup ,..perfectionism,....ast al kon,......:??

iig meer in / outs in rangen ,...pc sequencing ff allemaal weggegooid tis winter ,..we moetenwarm lopen , en bewegen dus twiste/ en opstaan..:eureka:*D:halleluja

pix volgen ..moederaters:kroon:
 
total into
 

Attachments

  • gig jurburgers10s.jpg
    gig jurburgers10s.jpg
    38,9 KB · Bekeken: 113
Huiskamer ''studio''.
Zolder is under construction..

attachment.php

beetje rechttoe recht aan ,..hmhm
iig alles heeft zn plek ,..watn ,...mini setup
hehe
wil egt best eens een tydje die ....machiendrum tsjekken ,..ben de rest ..tov de rest wel zat ,..leuk om een hele treks te bouwen vanuit een machiene

je hoort al mn samplers liggen ..knockout!:bekdicht:
een uw is best expensive denk datje een machien drum al hebt voor 550+ iest / zoiets toch...?
doet t ook nog iets as clock uit zenden komtie tot zn rech in een stand alone situatie zonder pc sequencer],.....?
 
@ MLB, ja ben erg blij met die space echo.. Binnekort ff voor service naar iemand sturen dan issie weer vers.

@R-ond, ja minimale setup. De rest staat boven in dozen --> nieuw huis gekocht
Dat was een sps-1, deze is geupgrade naar de UW uitbreiding, begin dit jaar heb ik hem naar zweden verstuurd voor de +drive upgrade --> 128x machinedrum in 1, werkt met snapshots en samplebanks die aan je aan elkaar kunt koppelen. Echt de moeite waard.

Verder komt de machinedrum juist tot zijn recht als je zijn sequencer gebruikt --> parameter locks per step.
Alles bounce ik dan ook naar audio. Het ding via midi sequencen is echt de grootste fout die je kunt maken omdat je dan een klein percentage van de MD benut. Verder doet de machinedrum eigenlijk alles wat je wilt, midi sequencen, fijne effecten, 6 outputs. Lees anders ff wat threads op www.elektron-users.com als je geinteresseerd bent
 
cimg0572m.jpg


Mijn huidige bescheiden setup.

szjxmocwapzq4e1qtmh5euq.png


Dit schema laat zien hoe het er eind van de maand uitziet, ik ga een set KRK speakers overkopen van een vriend van me.
Als vervanging voor mn oude Tannoy ( mordaunt short ) speakertjes.

De Terratec DMX 6fire heeft een NEC DB60XG kloon in de breakout box, dat heb ik nog niet in het schema geplaatst.

Later. :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Wat is die 'analog noise' die je Micromodular ingaat? En vind je die fijner dan de noisebron van de Nord zelf?
 
Wat is die 'analog noise' die je Micromodular ingaat? En vind je die fijner dan de noisebron van de Nord zelf?

Een bakje dat een vriend van me heeft gemaakt ( bovenop de jomox mbase01 ), echte ruis i.p.v. een algoritme dat niet 100% random is.
En de range is wijder geloof ik, het klinkt iig zeer goed.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik de micromodular nog niet zo lang heb, via dit forum overgekocht een x aantal maanden geleden, en het advies om echte ruis te gaan gebruiken via een goede vriend heb die al heel wat jaren met nord modulars speelt.

De ruis komt binnen via de rechter ext-in, door een hipass filter en daarna via S&H naar de pitch van een OSC module.
 
Laatst gewijzigd:
de coalitie is voorbij, mpc60 en aanverwanten hebben zichzelf weer teruggetrokken, wat er overblijft is dit op het moment.

attachment.php
 

Attachments

  • RSBstudioDec2010.jpg
    RSBstudioDec2010.jpg
    51,3 KB · Bekeken: 120
Die compurythm's staan altijd zo mooi te wezen, knap staaltje design en nog lekker bruikbaar ook. Moesten ze niet zo duur gaan de dag van vandaag...
 
Ik vind de CR, Space echo, en die rooie 101 helemaal te gek :) Mooie apparatuur allemaal hoor RSB.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top