Maak een stukje Reggae / dub

Ben gister geweest. Moest vroeg op dus Perry overgeslagen(in Paradiso gezien vorige keer)

Wat me opviel is dat Mad Professor zijn set veel keer beter klonk op de soundsystem dan de platen setup van Shilo. Best heftig aan het oversturen enzo.
 
dat viel mij ook op idd, Mad Professor klonk cleaner en het laag had meer definitie.. was wel leuk toen ie het laagste punt had bereikt, en de mannen van Shiloh een compliment gaf voor het low end.

Lee Perry vond ik iets magerder qua sound, maar evengoed fijn, sowieso al dat ie op was komen draven :D

Iration Steppas vond ik zelf het tofst dit weekend zeker later op de avond

en nu maar hopen dat ze Gussy P weer eens naar Amsterdam halen :okdan:
 
even een steppertje tussendoor, niets bijzonders verder, ik dacht een bekende riddim, maar ik weet niet hoe die heet..

best veel dubjes gemaakt de afgelopen tijd, maar ik ben er achter gekomen dat m'n pc de philips cdtjes niet leest waarop ik ze heb opgenomen :frons:

anyway, gaan er nog SFers nog naar Jah Free in de OT301 as vrijdag ? (overtoom 301 amsterdam)
kunnen we een biertje drinken :)

 
Hierbij mijn eerste bijdrage aan deze draad. Is een poging tot een remix waar ik verleden week mee aan de gang ben gegaan. Het nummer zelf is al weer wat jaren oud maar voor de lering en de vermaak maakt dat niet zo heel veel uit. Aangezien ik niet al te lang met een nummer bezig wil zijn is het tot nu toe bij een demoversie gebleven. M'n bedoeling was om er een djversie van te maken, dubje maken en dan prater/toaster eroverheen. Kritiek/feedback is welkom.

 
Moest er voor de verzameling toch nog maar een dubje van maken :peukie:. Ging niet vlekkeloos, maar ach, al doende leert men!

 
Iemand mss een idee wat voor percussie instrument er in dit nummer wordt gebruikt? Een triangel ofzo?

 
Eentje uit de oude doos dan!

Van een EP die een paar jaar geleden is uitgebracht.

 
Goed Fx'en maar ik mis nog de speciale dub dosering

Ik zit dan nog teveel te prutsen. Uitproberen enzo waar je de instrumenten en effecten het beste kan inzetten en vooral de zang vind ik een lastige.
 
Zou goed kunnen. Ik dacht ook even aan de bell van de ride, maar dat lijkt me niet het geval.

Ja, de bell van de ride daar heb ik ook aan zitten denken.
Je hoort dat getingel wel vaker bij reggae maar wat het precies is?
 
Back
Top