Maak een stukje Reggae / dub

Een sound pakken die de definitie al heeft. Ik gebruik een Moog. Maar idd ik trek mn bassen ook nog door een tube pre krijg je door de harmonische dist ook meer definitie van. Geen compressie, ook geen verb.
 
De (tonale) definitie van een bassline wordt in Reggae ook vaak uitvergroot dmv een e guitar die de bass dubbelt, ook wel de pick genoemd. Bijna alle rompler synths hebben hier wel redelijk goede patches voor in de preset banks zitten mocht je geen gitaar kunnen spelen. Maar buiten dat kan een pick natuurlijk nooit een verkeerde bass sound goedmaken of verbloemen. Het moet EN EN zijn. Het is ook erg moeilijk, ik heb het zelf ook totaal nog niet onder de knie.
 
Ik had een nieuw topic gemaakt voor een liedje dat ik gemaakt had, en daaronder werd dit topic doorgelinkt dus laat ik het hier ook maar plaatsen. :D
Is mn eerst reggae/dub tryout, nadat ik van de week geinspireerd werd door een 10'' van roots ista posse.

https://soundcloud.com/theuntitled/reggae-roast-sub-afrika-dub

Het is een track met een knipoog.

Bass een octaaf lager en die gitaar chops zijn verschrikkelijk dissonant.
Jamrock toeter erg afgezaagd. Opzet is leuk
 
Bass een octaaf lager en die gitaar chops zijn verschrikkelijk dissonant.
Jamrock toeter erg afgezaagd. Opzet is leuk

Bedankt voor de feedback, heeft me er meteen weer tot gezet om er mee verder te gaan!
Bass een octaaf lager is erg lekker zo. De gitaar chops heb ik nog wel mee omgestoeid om ze in tune te krijgen, maar zulks is niet voor mij weggelegd. Heb ze verwijderd en een orgeltje voor in de plaats gedaan. Thanks again!
 
beter zo. Nu nog wat meer vetheid in het laag. Je kan hem vlotter maken door een off beast orgel erin te gooien. Dus een vrij laag akkoord op een orgel op 8sten, dus tussen de pianoskanks. En/of door 8sten hihats te gebruiken. En idd dub hoort met fx en niet geprogrammeerd maar live auxes/ faders etc.
Die sample lijkt trouwens verdacht veel op een zanger genaamd Colah Colah...
 
zodra ik m'n wachtwoord van soundcloud herinner , zal ik ook weer wat dubjes online zetten,
maar ondertussen:

gaan er nog luitjes van synthforum naar Iration Steppers de 18de as.. en volgende dag Mad Professor & Lee Perry ( MC theater westergasfabriek amsterdam )

Iration Steppers was echt vet verleden keer, en Mad Professor mag de dub liefhebber natuurlijk ook niet missen !!

en je oordopjes niet vergeten, die verkopen ze daar niet=(
 
Ik was wel van plan om op de 19e naar het MC te gaan. Lee Perry & Mad Professor was erg tof in de Paradiso 2 jaar geleden! En King Shiloh is ook tof.
 
Ik kan helaas niet, wel zullen mn nieuwe 12"s daar te koop zijn als het goed is. Ik hoop tenminste dat de perser ze op tijd verstuurd



And

 
Ik was wel van plan om op de 19e naar het MC te gaan. Lee Perry & Mad Professor was erg tof in de Paradiso 2 jaar geleden! En King Shiloh is ook tof.

ok dan! Lee perry was ik ook bij toen.. hopen dattie een beetje in de mood is ;)

Ik kan helaas niet, wel zullen mn nieuwe 12"s daar te koop zijn als het goed is. Ik hoop tenminste dat de perser ze op tijd verstuurd.

ha, weer een nieuwe! die krijgen we vast wel te horen die avond :okdan:
 
Back
Top