Maak een stukje Reggae / dub

Hey Tijs, leuke plaat, leuke video ! Probleempje op het einde ? ;)

Thanks. Niet alleen op het einde hoor :D

@Arv: Thanks. Geen idee hoe de interne delay klonk. Ik heb de elektronica er meteen uitgesloopt om plaats te maken voor de arduino en nieuwe pots/faders.

Hier heb ik het proces globaal beschreven met wat fotos:

 
Okee! Cool project, nu herinner ik me dit weer ja, je had het ook hier op het forum gepost geloof ik.
Ik zat op het verkeerder spoor, dacht dat die oude inkel een tape delay inside had.. :erm:
 
Een paar jaar terug wel een electronische dub track gemaakt, niet echt de reggae kant.

drums: sampler
bass: ms20
fx: Multivox tape echo/reverb

 
Een paar jaar terug wel een electronische dub track gemaakt, niet echt de reggae kant.

drums: sampler
bass: ms20
fx: Multivox tape echo/reverb

Niet slecht, coole effecten, maar die twee bass noten de hele tijd, werken een beetje op mijn zenuwen, dat kon beter. Veel succes ;)
 
Thanks voor de reacties.
@demian: die fluit is een sample van een library. Loopmasters volgens mij; ik heb een tijd terug alles gecategoriseerd per instrument waardoor ik de link met de originele libraries kwijt ben. Helaas beheers ik de Peruaanse bilfluit nog niet goed genoeg om een dergelijke melodie er zelf uit te persen.


@elektrovolt: lekker spacey; soort E-nyahbinghi :) . De bas had voor mij meer reggae stijl gemogen maar dat is persoonlijke smaak.

Ik vond een acapella van 1 van mijn favoriete reggae artiesten die helaas te snel is gegaan door per ongeluk een kogel op een propaantank in zijn huis af te vuren: Garnett Silk. Dus even iets omheen gebouwd. Embertone CrystalFlute voor de fluit.

 
Laatst gewijzigd:
Klinkt dik Elktrovolt

Thanks!

Niet slecht, coole effecten, maar die twee bass noten de hele tijd, werken een beetje op mijn zenuwen, dat kon beter. Veel succes ;)

Smaken verschillen natuurlijk..

lekker spacey; soort E-nyahbinghi :) . De bas had voor mij meer reggae stijl gemogen maar dat is persoonlijke smaak.

Dat klopt: er is ook nog maar weinig reggae hoorbaar, meer een abstracte electronic dub (hoe noem je zoiets eigenlijk?) met de nadruk op de effecten op de drums. Misschien binnenkort eens iets proberen dat meer reggae achtig is. Altijd leuk om te proberen!
 
ik heb ooit nog eens getracht een hit te scoren met wat utrechtse muzikanten en dj dab, die met het concept van dit nummer aankwam.. hij regelde ook mc ivoryman en de blazers sectie van de beatbusters, hiermee kregen we een contract bij roadrunner records maar het werd helaas een flop..
 
Klinkt goed, Tijs. Iets meer in de richting van de 'digitale dub' waar ik aanvankelijk niet zo van hield, maar later toch ben gaan waarderen.

Blieb: die cd single ligt hier ook ergens in de kast :D
 
Back
Top