Tyros tries it all!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
I lolled:okdan:

Ik heb vandaag een korte improvisatie opgenomen.

Ik speel 4 redelijk makkelijke akkoorden, heb in Cool Edit een setting gebruikt genaamd: Mastering - Heavy & Wide.

Ik heb voor het gitaar spoor de Panning R7 gedaan en heb er wat Reverb overheen geknalt.

Heb voor de Strings van de Casio de Panning op L12 gedaan en wat Reverb en een Phaser en heb de EQ Bright N Punchy gepakt, En heb het daarna gemixt(mixdown) heb daarna weer die Mastering - heavy & Wide gepakt...

Afluisteren of het breed staat, gaat wat lastig....

Ik heb de boxen ongeveer 2 meter bij elkaar vandaan staan(de ene staat naast de tv en de ander staat bij mijn andere tv op de subwoofer, aan de andere kant van de kamer)..

Maargoed.

Ik hoop dat ik er wat verder mee ben gekomen!

Ik hoor het wel :)

In ieder geval 2 timbres die mooi op elkaar liggen.

OK. Ga nu met deze ervaring terug naar Knockin' on heaven's door. De gitaar en piano van de vorige keer, deze phaserstring, en dan nog die pizzicato ofzo die je op het einde van de vorige versie goed gebruikte. Vergeet de strings van de vorige versie, toch zeker niet in de hoeveelheid dat ze toen in de mix lagen.

En dan een arrangement met opbouw proberen te maken. Vandaag is arrangementdag. :) Hou rekening met de tip dat je tussen intro en rest van het nummer een verband houdt wat gebruikt instrumentarium betreft. Probeer ook ergens naar op te bouwen, een spanningsboog ofzo in je arrangement te maken door het gebruik van de instrumenten. Niet gewoon een paar spoortjes op elkaar en klaar.
 
I lolled:okdan:

Ik heb vandaag een korte improvisatie opgenomen.

Ik speel 4 redelijk makkelijke akkoorden, heb in Cool Edit een setting gebruikt genaamd: Mastering - Heavy & Wide.

Ik heb voor het gitaar spoor de Panning R7 gedaan en heb er wat Reverb overheen geknalt.

Heb voor de Strings van de Casio de Panning op L12 gedaan en wat Reverb en een Phaser en heb de EQ Bright N Punchy gepakt, En heb het daarna gemixt(mixdown) heb daarna weer die Mastering - heavy & Wide gepakt...

Afluisteren of het breed staat, gaat wat lastig....

Ik heb de boxen ongeveer 2 meter bij elkaar vandaan staan(de ene staat naast de tv en de ander staat bij mijn andere tv op de subwoofer, aan de andere kant van de kamer)..

Maargoed.

Ik hoop dat ik er wat verder mee ben gekomen!

Ik hoor het wel :)

Ook je gitaar goed stemmen.
 
Bradley, ik heb wel een request voor je waar je je eens in kunt vastbijten:

voor het uitproberen van synthesizer-geluiden: Kraftwerk - The Robots
voor een totaalpakket (goede geluiden, noten, timing enzovoorts): Depeche Mode: Enjoy the Silence/ Jean michel jarre: Equinoxe part 4
 
Tyros kan jij wellicht een cover maken van het nummer 4'33" van John Cage.
Je zou mij daar een groot plezier mee doen!
 
EDIT:

Ik stem op gehoor en ik zit 99 van de 100x wel heel erg dicht in de buurt van de perfecte noot!
 
Laatst gewijzigd:
Met stemkunsten bedoelt ie hoe goed je bent in het stemmen van je gitaar he, tging niet zo zeer over je zang.
Of ik begrijp het verkeerd, wat ook goed kan natuurlijk.
 
Ik heb het al aangepast.. lekker slim van me:D
 
Stemapparaatje is toch erg fijn hoor, en voor een eurotje of 15 heb je er wel een. Kan het je aanraden, want een slecht gestemde gitaar klinkt zo vals als... een slecht gestemde gitaar :geslaagd:
 
Dit Bradley-populariteit-fenomeen werd een tijdje geleden al bewezen door de zogenaamde Ronald Jenkees.
Of die nu écht een retard is of een clever typetje, maakt an sich niets meer uit. Bewezen is dat het lekker aanslaat bij de mensen. Alleen, bij Ronald Jenkees bestond nog de twijfel of de hype door zijn kunsten kwam, of zijn voorkomen. Kerel speelt imho echt wel lekker. Heel modern, heel groovy.
Bij Brad vind ik deze kunde niet terug, en blijft dus alleen medelijden een motief, zo lijkt het.

Met Brad zelf heb ik totaal geen probleem. Echt niet.
Het zijn de zelfuitgeroepen beschermengelen die zichzelf als nobele bodyguard voor elke vorm van kritiek werpen, waar ik een probleem mee heb.
Eigenlijk beledigen zij Brad meer dan ik, omdat ze ervan uit gaan dat hij niet met de kritiek zal kunnen omgaan. Vrij stigmatiserend en denigrerend.

Dus Brad, hier volgt echt een oprechte raad met de beste bedoeling: zet je af van zij die je "dom" wil houden.
Negatieve kritiek is nooit fijn, voor niemand. Maar daar leer je mee omgaan. En er valt altijd wel iets waardevol uit te halen.

Je mongool noemen was niet netjes en sloeg uiteraard op niets. Het was een ondoordachte uithaal naar Sunny terwijl je natuurlijk gewoon kon meelezen.
Bij deze mijn excuses.
Blijven oefenen, er is een lange weg te gaan. (voor mij ook hoor)
Al is het op het moment zelf niet fijn, ik hoop nog veel oprechte kritiek te krijgen. Alleen dáar kan ik echt iets uit leren.
 
zie je Brad, die ironische opmerkingen, vanuit de hoogte.
Zichzelf uitgeroepen tot jouw persoonlijke tutors, maar stiekem niet om je slimmer te maken maar juist dom te houden.

De mensen die initieel het hardst lijken, blijken later vaak de beste raadgevers. Gewoon to the point, zonder ironie of gezever.


Maar nu blijf ik echt wel uit je draadje want anders ben ik weer de keetschopper.
 
De mensen die initieel het hardst lijken, blijken later vaak de beste raadgevers. Gewoon to the point, zonder ironie of gezever.

Ik heb niks tegen to the point. Maar rechtstreeks, to the point en zonder gezever houdt dus ook in zonder beledigingen en andere onnodige versierinkjes. Want daar heeft helemaal niemand iets aan. Kritiek mag wat mij betreft zeer negatief zijn, als hij maar beleefd en bij voorkeur opbouwend is. En als daaraan voldaan is, vind ik persoonlijk negatieve kritiek niet zo erg om te krijgen als dat jij het voorstelt hoor. Integendeel, daar kan ik iets mee en geraak ik hopelijk mee vooruit.
 
Maar dat blijft toch wel erg persoonlijk....die grens ligt bij iedereen anders.....
 
Maar dat blijft toch wel erg persoonlijk....die grens ligt bij iedereen anders.....

De grens van beledigen of een andere grens? Als je die van beledigen bedoelt, is daar een erg makkelijke oplossing voor: gewoon beleefd blijven. Dan zit je zeker bij iedereen aan de juiste kant van de grens.
 
En wèèèr een nummertje!.
Heb met wat effectjes gespeeld, wat met de panning. en heb in Cool Edit een tool gebruikt genaamd mastering - Heavy & Wide(geen idee of het ook echt werkt, maar goed...)

:D
 

Attachments

  • Caribisch Carnaval Improvisatione!.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 41
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top