Hihats

Jongens wat zitten we eigenlijk toch weer moeilijk te doen met zijn allen.
Het komt gewoon weer neer op "hey waarom wordt mijn sound niet zo dik als die in de voorbeelden?"

Daarop is eigelijk maar één antwoord nodig natuurlijk:
Sidechaincompressie op de bas en op je hihatjes, waarbij je kick je input is. Waves L3 op je master.

Klaar!
 
Hmm zoiets op Ipad kan toch nooit goed werken qua geheugen van zo'n iPad en CPU?

Het zal best werken, voor zover het functionaliteit heb, maar in mijn ogen is het meer een 'gimmick' dan echt iets serieus. Een ipad zal geen geweldige DA-converters hebben, om het nog geeneens over het simpel schrale minijack uitgangetje te hebben.. Waarschijnlijk een beetje hetzelfde als met een laptop die je met z'n lineout op een PA o.i.d. aansluit, je hoort allemaal ruis en digitaal gebrom.. Op een laptop kan je dan een externe soundcard aansluiten, op iets als een Ipad niks, dus de professionele markt kun je er niet mee betreden.
 
Jongens wat zitten we eigenlijk toch weer moeilijk te doen met zijn allen.
Het komt gewoon weer neer op "hey waarom wordt mijn sound niet zo dik als die in de voorbeelden?"

Daarop is eigelijk maar één antwoord nodig natuurlijk:
Sidechaincompressie op de bas en op je hihatjes, waarbij je kick je input is. Waves L3 op je master.

Klaar!

Eigenlijk ging het daar helemaal niet om, het ging om de hihats maar goed. Wat jij wil ;) Lekkere limiter daar trouwens
 
Laatst gewijzigd:
Niets mis met newbe's, maar als er meteen vanalles wordt gevraagd waaruit blijkt dat diegene er helemaal geen verstand van heeft en later toch met termen als "whitenoise als opbouw of simpel reverb op snare en dat automaten, vervolgens een instrument erbij" gaat smijten...

Gast: ga gewoon aan de gang. Zoals eerder gezegd, luister naar muziek, oefen, LEES vooral en kijk tutorials op youtube, lees SoundOnSound enz.

Echt, het is echt niet erg om vragen te stellen, maar dit is ongeveer hetzelfde als dat je 10 bent en weleens een aflevering over sterren hebt gezien en bij de NASA in 5 minuten wil weten hoe je vanalles berekent en moet interpreteren...

+1 :okdan:

enigste zinnige antwoord in deez draad,
ik moet daarbij bekennen dat ik mezelf zeer in moet houden geen antwoord te geven op dergeljke vragen/toppics ...
ik zie er steeds meer in deze trend langskomen,
je ziet het eigenlijk al aan het aantal posts in korte tijd ...

excuses voor deez draadvervuiling;
maar ik ben het kwijt! :P

zie mijn signature :)
 
Ik heb het gevoel dat jullie iemand zitten te helpen die nog niet eens 1 legaal progamma op zn moeders kompjoeter heeft staan.

Tief is op met al die kutvragen.

Zo das mijn mening. :gaap:
 
Welkom bij weer een nieuw uit-de-bocht-vlieg-topic op Synthforum.nl!
 
Ik heb het gevoel dat jullie iemand zitten te helpen die nog niet eens 1 legaal progamma op zn moeders kompjoeter heeft staan.

Tief is op met al die kutvragen.

Zo das mijn mening. :gaap:

Gast serieus, zeg niet iets wat je niet weet, en reageer niet hier als je niks nuttigs te melden hebt. Wat zijn sommige mensen toch moeilijk.

Over je opmerking: Was Deadmau5 ook, 1 jaar later is hij multimiljonair. Dit heeft niks met illegale software te maken gozert.
 
Gast serieus, zeg niet iets wat je niet weet, en reageer niet hier als je niks nuttigs te melden hebt. Wat zijn sommige mensen toch moeilijk.


Gast serieus, zeg niet iets wat je niet weet en reageer alleen als je echt al je tutorials heb doorgelezen en reageer niet hier als je toch niks zinnings te vragen hebt. Wat zijn sommige mensen toch makkelijk.


Hier een hihatpatterntje dat je zo in je legaale versie van Ableton kan knallen
1 is een closed hihat en 2 een open hihat en nou gaan met die banaan en zelf wat gaan bedenken.

1121 1121 1121 1121
 
Dat weet ik wat zit je nou te zaniken? Waarom reageer je uberhaubt hier? Waarom post je hier, inderdaad wat zijn sommige mensen toch moeilijk. Dit was mijn vraag helemaal niet man.

*Mag hier slotje op?
 
Ik heb je toch antwoord gegeven of heb je nog niet eens de moeite genomen om mijn boemlauwe pattern in te tikken?
 
1121 patroon kende ik toch al lang, mijn vraag ging over de OPEN hihat die in ELECTRO/Indie enzo. veel voorkomt, het lijkt op een halve crash of reverse crash veel te horen in Justice, zie topic ;)
 
Sample dan eens een stukkie en zet die in je OP voordat je m post.
Zoals het nu is, moet iedereen maar raden wat je bedoelt.

Heb net een stukje Justice geluisterd, maar hoor geen speciale hihats of snares...
 
1121 patroon kende ik toch al lang, mijn vraag ging over de OPEN hihat die in ELECTRO/Indie enzo. veel voorkomt, het lijkt op een halve crash of reverse crash veel te horen in Justice, zie topic ;)

Dan knal je er toch een halve of reverse crash over heen?

Gewoon proberen en kijken hoe je een vette hihat krijgt, maar goed dat hebben al meer mensen gezegd..
 
Wow, 3 hele pagina's onzin !

LOL :)

Voor de topic starter:

1. men neemt een voorbeeld.

2. men knipt daar een stuk van 4-8 seconden uit.

3. men post dit op synthforum met heel gericht en specifieke info over wat je wilt bereiken, wat je al zelf geprobeerd hebt en wat je eigen conclusie is.

Dan hoeft niemand zich te irriteren aan vage gezwets en kunnen diegene die je verder willen / kunnen helpen in je topic posten.

Hier wordt iedereen wijzer van, ik heb zojuist 3 pagina's onzin zitten lezen zonder dat het echt ergens naar toe ging.

Wat wel jammer is.
 
hahaha...en dan te bedenken dat de TS hele boeken vol met lappen tekst aan het doorlezen is voor hij met z'n eerste track gaat beginnen om eerst alle materie te snappen zodat hij daarna muziek kan gaan maken!

Dan vallen die 3 pagina's onzin toch best in het niet, of niet?
 
Back
Top