De eerste stapjes

huh... helemaal niet hoor... Ik hoef me niet de man te gaan voelen. Ik wil ook niet van die kant en klare loops gebruiken... Dat is juist dat ik hierboven aangeef.

Van die website waar ik op doel weet ik niet eens precies wat er op staat. (weet overigens niet eens of dat nu een fatsoenlijke audio site is of een illegale torrentsite. (in het 2e geval begrijp ik dat er hier op synthforum geen aandacht aan besteed wordt.
Ik heb die link ooit eens (jaar of 2 of 3 geleden) eens gekregen en er toen geen aandacht aan besteed.

Ik dacht dat het een site was die boordevol stond met tutorials en gratis VST's.... Daar kan toch niks mis mee zijn?

Of we doelen allebei ergens anders op en hebben last van een miscommunicatie.
 
mja, misschien helpt het gewoon als je de website bij naam noemt ?

ik denk dat er (google) websites zat zijn met gratis VST's en tutorials in het engels (tenzij je echt liever russisch of russisch engels leest)
dus ik snap niet goed waarom je naar een russische site zou gaan

youtube staat ook vol filmpjes etc

en je ableton bevat ook al een boel instrumenten, voor een prille beginner zijn VST's niet direct noodzakelijk als je ableton hebt (daar zit al zoveel in dat je wel al effe zoet bent)
 
Ik weet de naam niet meer... anders had ik hem ook zelf gevonden :)
De site is overigens gewoon engelstalig zover ik herinner. Alleen de domeinnaam was .ru

Maar never mind... Er zijn idd zat andere sites te vinden hoor. En Ableton bevat zeker meer dan voldoende instrumenten. Dat besef ik zelf ook helemaal.

Ben nu nog druk aan de gang met de demo... Maar wil nu toch op zeer korte termijn Ableton gaan aanschaffen... Twijfel alleen nog tussen de 3 versies... (intro, live of suite)

Ik neig nu naar de gewone live versie.... Want dat budget heb ik nu voor handen. Maar voor een relatief kleine meerprijs kan ik de suite versie nemen... En die zit echt boordevol alle mogelijkheden. En ik denk dat ik dan ook echt zoet ben voor de komende jaren.
 
kan alleen jij zelf uitmaken, ik heb aan de 'gewone' live meer dan genoeg.

dan koop ik er liever nog een paar plugins bij ipv de 'suite' want uiteindelijk klinkt iedereen die muziek maakt met de 'suite' ongeveer hetzelfde (dat is zeer kort door de bocht maar doorgaans is het zo -was ook al in het hardwaretijdperk- dat je beter een paar verschillende tools hebt ipv alles uit één en dezelfde tool te halen)

vandaar ook mijn tip om reason te rewiren en daarvan dan loopjes op te nemen
(ik weet niet wat de 'demo' van reason doet, maar er is dus een pak software waar je een 'demo' van kan downloaden die een half uur werkt en die je dan opnieuw moet opstarten...op een half uur kan je best al wat loopjes eruit opnemen in ableton !)

maw er zijn momenteel mogelijkheden zat om (als je ableton hebt) aan loops en geluiden te geraken zonder een euro uit te geven (en zonder (illegaal' bezig te zijn)

gewoon midi sequences 'flatten' dan 'freeze' en je hebt een audioloop die ze je nooit meer kunnen afpakken
 
ook interessant is het ableton forum

honderden tips and tricks
honderden 'racks' (kunnen instrumenten/ FX/combinaties bevatten waarvan sommigen geluiden produceren zonder dat je 'r zelf iets voor moet doen)
etc etc

gewoon Ableton kopen en 't eerste jaar ben je zeker nog niet door de mogelijkheden...
 
Hmm, daar zeg je wel iets ja...

De meerprijs voor de suite is niet gigantisch.. maar wellicht heb ik al die extra's niet eens nodig. En dat geld dat ik ermee uitspaar kan ik dan weer uitgeven aan andere spullen. (het groeit me nog steeds niet op de rug helaas)

bedankt voor je tip. Ik ga de 2 pakketten nog eens extra goed met elkaar vergelijken.
 
Nu ben ik even in de war...

Momenteel heb ik dus de ableton demo (die grote suite versie)

Hierin heb ik de beschikking over die instrumenten zoals sampler, operator, collision, electric, tension etc. etc..

Maar als ik zou besluiten om de gewone Ableton Live 8 versie te kopen. Dan krijg ik hier dus geen enkel instrument bijgeleverd?? Behalve dan de volgende:

Key features

* Multitrack recording up to 32-bit/192 kHz
* Nondestructive editing with unlimited undo
* Powerful and creative MIDI sequencing of software and hardware instruments
* Advanced warping and real-time time-stretching
* Supports AIFF, WAV, MP3, Ogg Vorbis and FLAC files
* A comprehensive selection of built-in audio and MIDI effects
* Built-in instruments: Simpler for sample-based synthesis, Impulse for sampled drums
* Instrument, Drum and Effect Racks
* New groove engine; apply and extract grooves in real time
* VST and AU support; automatic plug-in delay compensation
* REX file support plus built-in audio to MIDI slicing
* Video import and export for scoring, video warping
* Simple MIDI mapping plus instant mapping for selected hardware
* Full ReWire support; runs as Slave or Master
* Single-screen user interface for simple, creativity-focused operation
* Multicore and multiprocessor support


Also includes

* A selection of loops (box only)
* Essential Instrument Collection 2: a wide range of sampled instruments (box only)
* Printed reference manual in English, French, German or Japanese (box only)
* Built-in interactive lessons
* Localized software menus, tutorials and PDF reference manuals in English, Spanish, French, German and Japanese

Maar dan heb ik dus geen enkele soft-synth? (en ben ik dus genoodzaakt om externe VST's te gebruiken).

En ik zie nergens een overzicht van wat die zgn. Essential instrument collection 2 inhoudt???
 
tja, ik zou je kunnen uitleggen waarom je ipv de suite beter de gewone neemt + een plugin zoals bvb Predator (zodat je Program Changes kan gebruiken wat met de Ableton instrumenten niet kan) maar dan word het allemaal technisch.

maar Ableton komt pas écht tot zn recht als je er een controller aanhangt
dus ik zou de 'gewone' live nemen en met het uitgespaarde geld (en wat extra cash) een controller kopen...hoe meer mogelijkheden met die controller, hoe meer plezier je hebt aan ableton
 
tja, wat zijn VST's ?

FX : krijg je in Ableton
Synths : je hebt Operator
Drums : je hebt Impulse
Samplers : je hebt 'simpler'

als je dan niet toekomt, download je de 1800 grats VST's nog

je gaat echt die extra's van de suite niet missen hoor en al zeker niet als je minimal wil maken ...
 
Bedankt voor je hulp! Appreciate it!

Dan ga ik gewoon voor de normale Ableton Live 8 versie. Een gewone midi controller wil ik sowieso heel graag erbij kopen (Axiom 25 of 49)... En ik zag dat die Launchpad "slechts" een eurootje of 150 kost.. dat is ook nog wel te doen.

Die predator Synth kost 149 euro.. Maar ik ga pas geld uitgeven aan VST's als ik meer verstand van het hele produceer gebeuren heb. Ik kan voorlopig toch vooruit met ableton.
 
zo'n Axiom is idd een goei begin, zowel knoppen om aan te draaien,; als keys en pads om op te kloppen
een 48 versie zou ik alleen kopen als je plaats hebt én echt kan spelen (ikzelf speel geen noot muziek dus heb geen heel klavier nodig)
normaal gezien is puntje drie (naast een DAW en controller) een goeie geluidskaart want anders trekt je Ableton het niet...dus ni vergeten mee te tellen
 
De enige reden voor mij om de 49 te nemen is omdat die behalve toetsen, draaiknoppen en pads ook nog eens over faders beschikt. De 25 versie heeft geen faders.

Maar ik kan ook niet spelen... dus ja, kan misschien ook beter de 25 nemen dan.

Geluidskaart is nu nog een X-FI kaart... (leuk kaartje... maar niet om te produceren)... deze zet ik denk ik in de verkoop.. samen met mijn Logitech speakerset.

Zou graag een externe geluidskaart willen hebben dan... En daar sluit ik dan (voorlopig) mijn DJ monitor set op aan. (zie hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=123388 )
 
Ik heb een axiom 25, heerlijk ding hoor! Al moet ik toegeven dat ik die pads eigenlijk nooit gebruik.. (alleen voor experimentele fx modulatie in Renoise :D)
 
Ben nu nog druk aan de gang met de demo... Maar wil nu toch op zeer korte termijn Ableton gaan aanschaffen... Twijfel alleen nog tussen de 3 versies... (intro, live of suite)

Ik neig nu naar de gewone live versie.... Want dat budget heb ik nu voor handen. Maar voor een relatief kleine meerprijs kan ik de suite versie nemen... En die zit echt boordevol alle mogelijkheden. En ik denk dat ik dan ook echt zoet ben voor de komende jaren.

De live versie is een goed begin.
Dan raad ik je de sylenth one aan een soft synth die volgens mij niet zo heel duur is en waar veel soundbanks op het internet te vinden zijn. Perfect voor house en minimal
 
ff snelle reply vanuit mijn pda.
heb nog geen tracks. alleen wat losse dingetjes. ben nog vooral bezig met tutorials en lessen. gisteren heb ik een dvd kunnen lenen van een iude kennis van me. het is een ableton tutorial dvd van sonic academy. erg basic, maar wel ideaal om mee te beginnen. zodra ik iets concreets heb gemaakt zal ik het zeker posten.
bedankt voor je interesse :-)
 
download meteen ff synth1 = freeware, kun je vrij veel mee heb er net ook mee gekloot bijna een heel nummer mee af nu alleen maar ssynth1:)
 
Back
Top