roken in je studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De enige keren dat ik sigarettenrook letterlijk problemen heb zien veroorzaken was bij analoge videorecorders, waar de nicotine aanslag een groene zweem in het beeld veroorzaakte. Teer is ook een beetje plakkerig, dus het houd ander vuil ook beter vast, dus iedere rede om niet te roken bij appaeratuur is even plausibel als redenen om apparatuur af te stoffen. Maar het weerhoudt mij er niet van om niet te roken bij mijn spullekes. Muziek, koffie en roken, dat is een Heilige drie-eenheid waar in mijn studio geen ratio tegenop kan.
 
(beetje offtopic) ...maar ik baal er trouwens wel behoorlijk van dat ik gestopt ben. Men zegt dat het steeds makkelijker wordt en dat je het op een bepaald moment helemaal vergeten bent. Nou NIET dus!!!
Het wordt bij mij alleen maar constant moeilijker. Zoveel situaties waarin ik zoooooooooooo'n zin in een peuk zou hebben, dat ik bijna geneigd ben weer te beginnen. Tja... waarom niet? Tja... waarom wel? Aaaaargghhh... :)
Mensen die erover denken om te stoppen, doe het niet! Je weet niet waar je aan begint... :duivels:
Heeft bij mij 10 jaar geduurd voordat de trek verdwenen was. Ook 10 kilo aangekomen, met dat dieet van jou kon dat wel een sneller gebeuren.

Vroegeh pafte ik ook gewoon bij m'n spullen, nooit problemen gehad. Maar ik was wel iedere keer verbijsterd om bij de jaarlijkse ramen lapbeurt te zien wat een ontzettend gore bruine smurrie er van de ruiten kwam.

Ik krijg tegenwoordig wel eens een synthje of effect binnen van een roker. Nou, dat ruik je een paar dagen later nog in de studio. Maar ze doen het wel gewoon.
 
Ben nu bijna drie jaar gestopt, nooit meer gerookt, en redelijk snel ook gewoon helemaal geen behoefte meer aan. Ik kan me niet eens meer voorstellen hoe het is om te roken. Wel een kilootje of 15 aangekomen - hendig! - maar met wat minder eten en braaf 25km hardlopen* op zondag is dat er wel weer van af.



* Ik geloof ook niet dat ik echt maat kan houden met wat dan ook
 
Nicotine is gewoon een hel voor je apparaten. Slecht voor de circuits en het verkleurt de apparaten waardoor de marktwaarde daalt. het is niet voor niets dat veel verkopers in de advertentie vermelden dat het apparaat altijd in een rookvrije studio heeft gestaan.

kd8 altyd waarom is dat :?:doei::D

iig wordt geblowed hier niet gerookt
en idd bestaan er synths die bv egt geel zijn ...ik weet egt niet hoeje dat voor elkaar krijgt egt !!!!!

bv je toetsen bord pc wordt ook meestal geel[er]
maar dat duurt 10a15 jaar type je vel blijgtie schoon waar je speelt/ typed
dus veeel spelemn

ofje moet stront aanje vingers hebben
daarvoor wask mn handen altyd voor ik ga spelen ,..
:bekdicht:TUURLIJK !
:engel:

wel zonde asje soms ziet dat er een peuk is uit gegaan op toetsen of ...een tb/ tr bakkie


vindt t erger dan bv een gat in mn trui door ..roken
:doei::stupid=(
 
Overigens mag iedereen die het netjes vraagt gerust sigaretten, joints of beter roken bij mij binnen. Raampje open klaar. Shag liever niet maar hmm vooruit, sigaren rook je maar 'lekker' buiten.

Tip: Probeer eens minder te zuipen, hoef je ook niet zoveel te lopen.

Je bedoelt dat je met je zatte kloten geen taxi meer in mag en dus naar huis moet lopen? :walker:
 
Nou nee, maar als je ergens vet van wordt is het wel drank.

Dat klopt wel, zeker van bier. Met name die zware biertjes daar kom je ook echt vol van te zitten. Ik drink nog wel regelmatig wijn maar dat schijnt niet zo funest te zijn.
 
Rook zelf ook, is ook niet fris vind ik.

Eh .... :D

Roken, blegh .... dat gebeurt hier alleen buiten de deur als men dat wil.

Vaak gehad bij 2e hands ex roker spul dat er een vieze plakkerige teerdrek vanaf kwam, soms in combi met kattenharen of huidschilfers (ook zoiets lekkers voor je gear ...).
Vooral een tascam mixer staat mij nog steeds bij, die veranderde van donker bruin naar lichtbruin (Tascam m2524) na een goeie schoonmaakbeurt.
Los van of iets erdoor stuk gaat of niet, het is toch gewoon smerig om plakkerige vieze teer-gear aan te raken ?

De volgende discussie "frisdrank morsen in je studio, doen of niet ?" daar gaat de boel ook van plakken en houdt vuil vast.

Zolang ik er geen last van heb mogen rokers wat mij betreft 24 uur per dag aan de schoorsteen :mega:
 
Ik rook altijd als ik muziek aan het maken ben.
Ik heb nergens last van en ook nog nooit iets kapot gehad.
Dus ja waarom niet?
En als ik dan na al die jaren eindelijk een keer iets van mn gear heb stukgerookt koop ik wel weer nieuwe.
Want dat is dan tegen die tijd toch wel weer aan vervanging toe omdat het verouderd is of gewoon slijtage van jarenlang gebruik
 
Ik rook flink tijdens t muziek maken, vind ik prettig, werkt goed met de flow. ....

Ik drink tijdens 't muziek maken (voor zo'n zelfde flow :D ).

Morsen wordt uiteraard ook afgeraden.
 
Behalve dat roken slecht voor je gear is, schijnt het ook voor je eigen gezondheid niet helemaal OK te zijn.

En moet je eens uitrekenen voor hoeveel geld je sigaretten nodig hebt om een stukje gear kapot te roken. Dan is die kapotte gear nog wel de minste schadepost lijkt mij. Ook al was het een Massive Passive ofzo...
 
17 jaar blowen,..zo'n 15 gulden wiet en 3 gulden sigaretten per dag
Das 18 x 365 x 17 dat is dus,.. 111690,..uhhh,.. nee wacht ik doe t verkeerd,..
hey? rekenmachine kapot? 111690 nee,. nog es,.. 111690,. damn,.. dit kan niet kloppen,. slik,..
Nee wacht,. dit moet een typfout zijn,.. 111690 huh? Wat raar!!! 111690
Da's een raar getal!
Snap r niks van,. nou ja,. laat maar gaan,.. ghehehh,..:dubbel::dubbel:8o)

111690!!!!

Maar ik ben al jaaaren gestopt,.. waar is al dat geld dan?
Nou breekt mn fokking klomp!!!!
 
das bijna 3000 euro per jaar. 57,33 euro per week.
Dat ben ik kwijt aan diesel per week.

Op zich nog wel haalbaar, maar wil niet weten hoe je longen (en hersenen) er dan uitzien na 17 jaar goed doorstomen ....... Of zijn er hits uitgekomen die door blowen-inspiratie weer zichzelf liet terugverdienen ?
 
LOL!

Ik rook niet in mijn studio, mijn studio rookt!
:D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top