ableton track naar yamaha rmx1

jwhagenbeek

Ouwe rot
Lid sinds
26 februari 2007
Berichten
2.007
Locatie
delft
ik wil wat tracks die ik in ableton geschreven heb overtappen op mn rmx1. ik kan de rmx1 laten starten door op play in ableton te drukken maar als ik de rmx1 op record druk dan start ie niet als ik op play in ableton druk en moet ik dat doen met de play knop op de rmx1. je krijgt hierdoor nooit een goed overgetapte track..... is dit op te lossen of moet ik gewoon alles in de rmx1 schrijven en ableton vergeten. zou jammer zijn want heb een aantal tracks die ik echt niet kwijt wil..........=(
 
heb geen RM1X maar RS7000 maar volgens mij werkt het hetzelfde...

exporteer je miditracks vanuit ableton naar oplsagmedium en importeer ze in je RM1x
 
je kan inderdaad ableton ook slaven en RM1X als master gebruiken.

Maar volgens mij krijg je dan je MIDI informatie nét iets te laat binnen (er zit een delay tussen op de RM1X op de start knop drukken, en het moment dat de mdi informatie uit ableton op je MIDI In komt van de RM1X).

Aangezien het over Max 16 tracks gaat, zou ik gewoon één per één saven en in RM1X steken.
 
ik wil wat tracks die ik in ableton geschreven heb overtappen op mn rmx1. ik kan de rmx1 laten starten door op play in ableton te drukken maar als ik de rmx1 op record druk dan start ie niet als ik op play in ableton druk en moet ik dat doen met de play knop op de rmx1. je krijgt hierdoor nooit een goed overgetapte track..... is dit op te lossen of moet ik gewoon alles in de rmx1 schrijven en ableton vergeten. zou jammer zijn want heb een aantal tracks die ik echt niet kwijt wil..........=(
Veel (nieuwere) Yamaha toestellen hebben een heel uitgebreide sysex sturing.
Best mogelijk dat ook voor de record en start funktie een sysexcommando bestaat (handleiding raadplegen).
Zo ja, plaats je dit commando vlak voor de te verzenden midi data en kan je de timing nauwkeurig instellen.
 
Back
Top