zo heb je 16 midi tracks, en zo wil je er 32

rm1x werkt overigens goed met andere yamaha-apparaten (zoals 9000pro). ik draai wat aan de knoppen chorus, reverb en variation, en ik hoor idd het desbetrefende effect veranderen.
waarschijnlijk is dat zo met alle yamaha's. omdat amount-reverb geen rpn is denk ik niet dat dat ook met andere merken goed werkt.
 
je kan de controller knoppen van de RM1x alleen aan interne functies en midi CC's toewijzen, maar je kan in de sequencer wel RPN's en sysex opnemen en afspelen

Olaf
 
program changes etc. kan je allemaal aan of uitzetten...is een beetje uitvogelen met midi-filter settings etc. maar het werkt prima..

Olaf
 
Om even alles op een rijtje te zetten.

Als je 32 midi tracks wil kunnen aansturen, ben je beter af met een RM1x duo dan met een 32tracks QY700,

omdat een RM1x per track al 256 phrases heeft, en een duo dus 512, tegen 99 phrases voor 32 kanalen op de QY700....
 
Orgineel geplaatst door Roel

omdat een RM1x per track al 256 phrases heeft, en een duo dus 512, tegen 99 phrases voor 32 kanalen op de QY700....

Tja, 2 halve sequencers... je kan niet even phrases uitwisselen. Maar daar staat wel tegenover: meer polyfony, en een variation effect erbij.
Maar ik kom meestal niet veel verder dan 60 phrases? dus 99 zouden voor mij genoeg zijn. nou kan ik ook niet zeggen dat ik zulke ingewikkelde en lange nummers maak.. =p
 
Back
Top