zo heb je 16 midi tracks, en zo wil je er 32

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
Stel je bent in het bezit van een geweldige 16 track hardware sequencer, en je arrangementjes gaan over het beschikbare aantal van 16 tracks heen...
wat is dan de beste oplossing?

een extra (relatief goedkope) hardware sequencer erbij prikken en laten synchen met de andere....

of een 32 tracks hardware sequencer kopen?
:confused:
 
Je zult je moeten afvragen hoeveel je tekort komt, en hoevaak dat voor komt.
Als het nou net om 1 of 2 tracks gaan zou ik zeker niet een hele nieuwe dure sequencer aanschaffen. Dan kun je denk ik beter een 2e 16-tracker erbij pluggen.
Maar als je nu al 8 of meer tracks tekort komt zou ik voor de 32-tracker gaan. Dan verkoop je die ene die je nu hebt, volgens mij valt de aanschaf dan relatief nog wel mee

Een andere oplossing is om je PC te synchen, of wil je persé een hardware sequencer?

Maar wat voor ingewikkelde uitgewerkte composities maak jij wel niet, Roel?
Met 6 samplers 4 drumcomputers en 21 synths ofzo?

PS. ik weet dat Twin-x een hele goeie, gloednieuwe hardwaresequencer te koop heeft staan: YamahaQY-700 (met ingebouwde sounbanks...heb je er meteen weer een synth bij!!)
 
Stel ....

Stel ....

;) ik was mijn berichtje ook begonnen met stel...

heb nu een RM1x staan, maar vroeg me af hoe het verder moest als ik boven de 16 tracks uitkwam dus :)

een pc spreekt me niet echt aan... vind het in principe een inspiratieloos of zelfs inspiratieverminderend (maar wel handig *D) ding...
en als ik toch met cubase, cakewalk of logic ga werken, wat is dan nog het nut van mijn RM??? :confused:
 
Re: Stel ....

Re: Stel ....

Orgineel geplaatst door Roel

en als ik toch met cubase, cakewalk of logic ga werken, wat is dan nog het nut van mijn RM??? :confused:

Het nut van je RM1X???
Wat dacht je van de drums, de sounds, de effecten de filters etc....
Alleen de pattern sequencer schakel je uit!

Het hangt er maar net vanaf of je Live aan de gang wilt of niet!
 
Als je boven de 16 tracks op je rm1x komt kan je denk ik wel een paar samenvoegen, bijvoorbeeld de closed hihat en open. Zo zijn er nog wel wat te noemen. En als je meer tracks wilt zonder dat ze tegelijk aan hoeven te staan kan je altijd nog handig gebruik maken van de styles.
Ik denk niet dat je boven de 16 tracks komt.
 
dat leek mij ook wel...

hmm in dat geval : heeft een 32 tracks sequencer zoals de QY700 nog aanzienlijke voordelen t.o.v. bijvoorbeeld de rm1x?
 
Ik ken de rm1x niet zo goed, maar ik weet wel dat de qy700 2 midi ins en outs heeft en zeer uitgebreide midi-mogelijkheden.

Over de gebruiksvriendelijkheid van de QY kan ik dit zeggen. Als je hem eenmaal doorhebt is ie goed, maar het is best lastig.

Wat wel heel handig is, is de simpele uitwisseling met andere sequencers (bv. je pc of je rm1x). Je kunt er alles in dumpen!!
 
Orgineel geplaatst door Boost303
Ik zit met hetzelfde probleem, ik ga dus waarschijnlijk 2 rm1xjes kopen en die aan elkaar syncen

Een mpc heeft wel 32 kanalen en die emu stations ook maar de sequencer van de yamaha's wil ik toch gaan gebruiken

synchen van een andere sequencer zoals 303 of 505 lijkt me ook een optie... dan heb je meteen andere geluiden erbij....
 
heb zelf ook een RM1x en ben erg tevreden met de yamaha sequencer die erin zit..bij mij is het zo dat ik er een RS7000 bij ga kopen als het erin zit....3 midi outs, 32 kanalen, synth, sampler, effecten....heb laatst een jamsessie gedaan met een rm1x en een RS7k gesynced, werkte echt perfect....je kan natuurlijk ook gewoon een rm1x bijprikken.....is wel goedkoper..

Olaf
 
Ik loop met mijn RS7000 ook wel tegen een limiet aan met die 16 kanalen. Het is met een beetje meer werk makkelijk te omzeilen natuurlijk. Gewoon niet voor elke sample een aparte track gebruiken. Bij mij is het meer luiheid dat ik gewoon geen zin heb om dmv een paar huishoudelijke dingen op de RS7K weer wat tracks vrij te maken.

Het Olaf, Ik zag dat jij je ook helemaal ziek post op het Motifator forum. Heb je nu al een RS7K, of niet?
 
nope, nog(?) niet.....een vriend van me waar ik samen mee werk wel, heb er laatst dus wel mee lopen pielen, mooi bakkie.... ben nu ff bezig om te investeren in verhuizing studiootje, patchbays, monitors, racks, stands etc, en nieuwe audio pc...dat gaat voor....

verder vraag ik me serieus af in hoeverre yamaha zich gaat focussen op het blijven updaten van OS'en.....ik ga niet 3500 piek betalen voor een apparaat als ze het niet blijven supporten met bugfixes en OS-updates maar over 2 jaar ineens een uitgebreidere, beter apparaat maken voor minder geld..

Olaf
 
Als Yamaha nou die sequencer in een apart doosje bouwt

Maar dan met 64 tracks ipv 16 en met 4 midi outputs

(kortom, zoals de MPC heeft :) )

En natuurlijk een stepsequencer en uitgebreide arpeggiator 8P
 
yup die veranderd mee.......is soms niet zo handig..als je sysex eruit filtert met een midi filter kan je dat switchen volgens mij voorkomen..

Olaf
 
Re: Stel ....

Re: Stel ....

Ik wil graag toch nog iets over peecees kwijt:

Orgineel geplaatst door Roel
;) een pc spreekt me niet echt aan... vind het in principe een inspiratieloos of zelfs inspiratieverminderend (maar wel handig *D) ding...

Buiten VST en softsynths (die ik niet gebruik) zie ik een softwaresequencer als een handige veredelde multitrack bandrecorder.
Voor zowel MIDI alsook voor audio.
En ik heb nog nooit een inspirerende bandrecorder gezien hoor.
En wat is er dan zo inspirerend aan een hardwaresequencer?

:confused: :confused: :confused: :confused:
 
Nog ff inhaken wat moet je met een rm1x?

wat dachtjevan:

- 9 miljoen voorgeprogrammeerde loops die je anders zelf moest programmeren, en waar je inmiddels echt geen zin meer in hebt.
- handige hulpfuncties in de sequencer.
- 46 drumkits.
- steengoede effecten, goed rendement met minimale parameters.
-zeer originele sweeps waar je zelf soms niet opkomt.
-ultra eenvoudige editting van de envelopes en lfo.
-veel realtime controle op je geluid.
- kortom te veel om op te noemen, zelf uitproberen, wel geld achter de hand houden anders slaap je niet meer tot je hem zelf hebt.
Eerlijk minpunt. slappe padsounds, niet echt ver door editten van envelopes, dus te kort voor een complete compositie.
gr.
mz
 
Orgineel geplaatst door Boost303
Bij bij gaat het echt alleen om de sequencer en de toewijsbare midicontrol knopjes. Het geluid en hierbij dus de effecten kan me echt gestolen worden

Same here, het geluid is niet wat je noemt absolute topklasse.
De sequencer is wel zeer goed!



Ik las trouwens dan de lekkere 32 tracker QY700 maar 99 phrases per song heeft tegen 256 op de RM1x... dan wint een RM1x duo uiteindelijk toch van de QY700?

Of heeft de QY700 nog andere functies welke het apparaat zo bijzonder maakt?!
 
Back
Top