Reason vs Cubase

cns

sfm
Lid sinds
3 april 2004
Berichten
1.226
Locatie
Waddinxveen
Kon het zo 1 2 3 niet vinden...

Maar ik wordt een beetje moe van de discussie en misschien zit ik wel fout... maar hier komt ie, er zijn een aantal mensen die denken dat als je reason rewired naar cubase de soundengine van Reason beter wordt... Nou leg mij het maar eens uit want ik zie dat toch anders...
 
De soundengine van reason wordt niet beter, die sla je gewoon over omdat je die van cubase gebruikt, als ik het goed begrijp van tech info op inet.

Ik vond het geblaat ook niks zonder voorbeelden dus ben het uit gaan testen.
ik heb het getest een keer door dat trance demo nummer van reason 4 (die met uplopend tempo aan het begin) analoog uit mijn laptops tc electronics konnekt 6 kaart op te nemen met mijn studio pc en soundforge 8 (via RME hdsp 9652 met een Creamware a16 ultra adat interface).
Zowel direct uit reason naar de tc als rewired uit reason naar cubase naar de tc.
En ik hoorde zeker verschil. Via cubase klinkt het veel gladder, milder, gedefinieerder.
Direct uit reason 4 klonk het grover, scheller en een beetje crunchier.

ik wil er best een keer een demo van maken, maar zit nog even met mijn arm in de mitella :D

Wat je ook kan doen is een nul test doen met de renders van beiden (render in reason en rewired render in cubase).
Dat is niet hetzelfde soort test maar ben wel benieuwd of dit uitmaakt.
 
thanks! dan het gaat dus beter klinken nou ja... heb ik enigzins gelijk en ongelijk hahaha!

Als je uit die mitella ben hou ik me aanbevolen voor wat de demo en het verschil betreft!!!

voorspoedig herstel toegewenst
 
Hey, dat is interressant. Misschien een stomme vraag, maar als ik een track volledig in Reason maak, die via Rewire aan Cubase hang en die vervolgens in Cubase render/exporteer, dan is de geluidskwaliteit beter?
 
Beter is subjectief natuurlijk, feit is gewoon, zoals Niel al aangeeft, dat je de Reason engine bypassed en de Cubase engine gebruikt bij ReWiren...

Ik zou zeggen probeer het zelf (als je Cubase en Reason hebt natuurlijk ;) )
 
Hey, dat is interressant. Misschien een stomme vraag, maar als ik een track volledig in Reason maak, die via Rewire aan Cubase hang en die vervolgens in Cubase render/exporteer, dan is de geluidskwaliteit beter?

Dat zegt ie, Gamma
 
niel ik moet je wel gelijk geven, heb het net geprobeerd, en klinkt idd gladder in cubase. maar ik denk ook dat reason met de bedoeling *crunchy* is gemaakt;)
 
Back
Top