Bij Behringer spullen denk ikaltijd: voor dat geld mag je niet klagen.
Ik heb zelf een ADA8000 AD/DA converter, zo'n jaar of 5. Toen ik die kocht was er gewoon geen alternatief en hij doet het nog steeds. En de klank, ja, misschien wat koud of nogal gevoelig voor oversturing...
Voorts heb ik nog wat compressors en een 2x31 equaliser, die gaan al jaren mee de baan op en doen het nog steeds zonder haperen of kraken.
Ik heb ook twee eindversterkers, Europower 1500 en 2500, ook nog geen problemen mee gehad. Ik zal maar hout vasthouden.
Op het werk (= hogesschool) heb ik kleine Behringer mengpaneeltjes laten installeren in 8 auditoria, ze zitten vast in een rek gemonteerd en er hangen wat microfoons, een DVD speler, een VHS en een draadloze microfoonontvanger aan. Buiten het feit dat er al twee gejat zijn, heb ik er nog geen problemen mee gehad en zowat iedereen zit er hele dagen aan te prutsen.
Ik vermoed dat veel apparatuur defect gaat door verkeerde aansluitingen, maar als ze met de juiste verbindingen aangesloten zijn en goed ingesteld qua niveaus en belasting, dat ze dan ook behoorlijk kunnen werken.
Fabricagefouten, da's iets anders: wanneer een nieuw toestel direct bij aankoop niet blijkt te werken ligt het aan gebrekkige controle bij het verlaten van de fabriek, dat kan even goed bij de duurdere merken gebeuren.
Voor live optredens gebruik ik zelf een A&H mengtafel, die kan ook wel eens stuk gaan heb ik ondervonden. (Wanneer een muzikant een voedingsadapter probeerde in te pluggen op een lijningang.)
Een anecdote: Ik hoor een geluidstechnicus tijdens de sound-check nogal laag doen over zijn Behringer mengtafel, maar ja voorlopig was er geen geld voor een betere, enz...Toen we eens naar de setup gingen kijken, bleek dat hij op een aantal kanalen, door middel van een complex systeem van verloopstekkers en -snoeren, op elk kanaal twee microfoons aangesloten had ! "Want zo'n XLR, dat zijn drie pennen, dat moet dus wel stereo zijn !" Er kwam inderdaad geluid uit. En dan maar zeuren dat zo'n Behringer nogal flets klinkt.
Ik stel het zo dat dank zij goedkope merken als Behringer, samson, Alesis, tapco,... gelukkig veel mensen de drempel hebben kunnen overwinnen om met geluid als hobby te kunnen beginnen, en voor weinig geld met een boeiende en creatieve hobby kunnen starten. Wie nadien verder wil gaan en hogere eisen stelt moet de keuze maken om meer uit te geven.
Volgens mij gaan apparaten niet zomaar defect maar worden ze kapot gemaakt door mensen die ze niet goed gebruiken.
Zo, en nu zweer ik dat ik nooit, nooit, nooit nog reageer op een Behringer thread.