Waarom wordt Behringer als crap aanzien ?

Ruim 2900 pond om precies te zijn. En de meterbridge nog ruim 800 pond. 3700 pond samen dus. Toen (het pond duur was). Dus reken eens € 4000. Voor Soundtracs idd budget, maar toch nog niet echt goedkoop!
http://www.soundonsound.com/sos/1996_articles/may96/soundtracstopaz8.html

Nee goedkoop zeker niet. Blijft een hoop geld. Dat was overigens toendertijd adviesprijs en gingen voor rond de 2000 pond idd ex MB.
Maar zoals gezegd een budget soundtracs in vergelijk met de pro consoles. Nog steeds moet ik zeggen dat die Topaz ook lekker klinkt.
 
Behringer zijn gewoon dieven. ze jatten ontwerpen van andere producenten en brengen dat voor een prikkie op de markt. wel met goedkope rotzooi componenten enzo. Ze calculeren dan de proceskosten van het andere bedrijf (waardoor ze vaak aangeklaagd worden wegens patentbreuk) erbij in, en maken dan nog winst.
De bedrijven (en kleine bedrijfjes) die WEL veel tijd en geld in onderzoek hebben gestoken krijgen hun spullen niet meer verkocht omdat ze duurder zijn.
Ik ben helemaal niet tegen goedkoop, maar dit soort zooi is gewoon "slechte koop".
Slechte karma en verrotte knoppies.

Wat betreft 2 microfoons aan 1 voorversterker, het lijkt me dan dat je een hele vette voorversterker moet hebben, die die impedance aankan. zeker niet een mic pre op zo'n Behringer tafeltje. Maar dat is mijn mening en iedereen moet maar gewoon lekker doen wat ie leuk vindt.
 
Behringer zijn gewoon dieven. ze jatten ontwerpen van andere producenten en brengen dat voor een prikkie op de markt. wel met goedkope rotzooi componenten enzo. Ze calculeren dan de proceskosten van het andere bedrijf (waardoor ze vaak aangeklaagd worden wegens patentbreuk) erbij in, en maken dan nog winst.
De bedrijven (en kleine bedrijfjes) die WEL veel tijd en geld in onderzoek hebben gestoken krijgen hun spullen niet meer verkocht omdat ze duurder zijn.
Ik ben helemaal niet tegen goedkoop, maar dit soort zooi is gewoon "slechte koop".
Slechte karma en verrotte knoppies.

Ik lees hier toch meer een emotionele reactie. Niet erg objectief dus.
Als je een probleem hebt met Behringer, koop je het gewoon niet.
En afkijken deden de aziaten vroeger altijd. En nu rijdt de helft (of meer?) erin rond (ik ken de tijd nog dat er alleen europese auto's op de weg reden). Dus wat is daar mis mee? Het is gewoon een prijs/kwaliteit keuze kwestie.

En met Behringer spul kun je idd pech hebben. Maar met andere merken ook hoor. Alles kan stuk.

En zoals eerder aangegeven heb ik hier in de studio wat spul van Behringer dat al wel 15 jaar oud is, Made in Germany, niet kapot te krijgen, en echt topkwaliteit.
 
Eehm Arno, goedpraten van diefstal helpt niet.
Er zijn meerdere rechtzaken geweest, die Behringer ofwel verloren heeft, ofwel afgekocht. Je kan een emotionele reactie lezen, die staat er toch echt niet.
Alles wat er in m'n post staat is gewoon een feit. Hard maar waar.
En dit is geen geheim hoor.
Ik heb zelf een BCR2000. Orgineel ontwerp, geen kopie, dus ik heb er ook geen probleem mee.

Behringer spul is slechte kwaliteit (het gaat over hun mixers). Ik weet dit want ik heb eerstehands ervaring ermee. De pots en schakelaars zijn gewoon slechte kwaliteit. De opamps zijn goedkoop, kondensatoren enzo ook. (Er is ook goede SMD trouwens.)
Alles kan kapot. Tuurlijk. Maar kijk naar de specs van schakelaars van kondensatoren, en je ziet toch echt wel verschillen hoor.

Dan over de eerste Behringer spullen: die waren wél goed. Goede componenten, en eigen ontwerp. En het klonk ook ergens naar. Midden jaren negentig is Ulli echter iets anders gaan doen. Hij is er erg rijk mee geworden (gun ik iedereen in principe) maar dat wil nog niet zeggen dat z'n mixers sporen...
 
Ik ben even bezig geweest een halve verzameling aan te leggen van Denoisers. Alleen 'made in Germany' modellen. Bouwjaren ca. 1992.

Ik heb denk ik dezelfde als jij. Dat is een SNR 2200. Verder heb ik heel recentelijk twee SNR 208's aangeschaft om tot 16 kanalen volledig te kunnen denoisen op mijn mixer. Verder heb ik net nog een SNR 202 gekocht voor achter mijn buizen gitaar-preamp. Ik kan wel even feedback geven over de 202 en de 208 zodra ik ze in gebruik heb genomen.
De SNR 2200 doet zijn werk in ieder geval prima op mijn ruisende Korg NS5R synthmodule.
Klopt, ik heb ook de SNR 2200. Hij verwijdert de ruis van de Boss SE-70.
 
Behringer spul is slechte kwaliteit (het gaat over hun mixers). Ik weet dit want ik heb eerstehands ervaring ermee. De pots en schakelaars zijn gewoon slechte kwaliteit. De opamps zijn goedkoop, kondensatoren enzo ook. (Er is ook goede SMD trouwens.)

Dat klopt wel, ook in mijn geval. Ik heb vier jaar een mixer van Behringer en veel faders en uitgangen kraken. Ik heb er een Phonic naast staan, ook goedkoop, maar heel stil (geen brom zoals de Behringer) en geen kraakje. Verder heb ik een Virtualizer en dat vind ik een waardeloos ding. Eigenlijk te veel mogelijkheden voor dat geld. Later heb ik een TC M350 gekocht en dat is toch wel veel verschil, qua geluid en gebruiksgemak (maar hij was twee keer zo duur).

Aan de andere kant werkt mijn VMX300 mixertje echt prima. Het blijven maar ervaringen van één iemand natuurlijk maar ik koop geen mengpaneel van Behringer meer.
 
van de mixers is alleen het high-end spul van behringer (erg) goed.
eurodesk en xenyx xl:

SX3242FX_P0812_Top_web.jpg


SX3282_P0952op_web.jpg


SX4882_P0813_Top_web.jpg


XL3200_P0774_Front_web.jpg


de rest is goedkope consumententroep alleen geschikt voor slettenmuziek.
maar kan ook lekker zijn :D
 
M'n hele PA met mixer en al, behalve de mic's, is Behringer.
Werkt als een trein en nooit klachten gehad over het geluid.

Eén keer een kapot apparaat gekocht en dat werd simpel omgeruild.

Wout
 
Persoonlijk alleen ervaring met dj-mixers van Behringer. Veel mee gespeeld maar zelf nooit aangeschaft omdat ze allemaal krakende onderdelen hadden.

Bovendien heb ik al snel m'n twijfels als ik zie dat zo'n mooie mixer nieuw maar €799 kost.
00064505.jpg
 
800 euro voor een behringer? waar gaat het heen.

Wat over het algemeen gewoon waar is, goedkoop is vaak duurkoop.

Klaar daar blijft het bij. Als je echt alles op 1 lijn wilt hebben tjah.

Maargoed ik wil zelf 2 controllers hebben. Helaas is er geen andere optie dan een bcf. Aangezien ik vroeger wel is wat van behringer heb gehad, en het gelijk met dezelfde rotgang weer weggedaan heb, was ik er niet zo over te spreken.

Maar het stomme is, als je bijv die bcf controllers bekijkt. En die faders bekijkt. Die zijn juist weer degelijker, dan op mening soundcraft mengpaneel of yamaha. Dus tja.

Kijk er kunnen best mensen zijn die blij zijn met producten van behringer, en dat is ook heelmaal geen probleem.

Ik zelf bijv ga geen enkel product van behringer in mijn chain zetten. klaar.

Een controllertje dat kan nog wel ;-)
 
Je moet behringer producten kopen met zo min mogelijk knopjes een schuifjes ,
heb zelf wel eens randapparatuur van behringer gekocht en dat was wat betreft
prijs-kwaliteit prima :)
 
Eehm Arno, goedpraten van diefstal helpt niet.
Er zijn meerdere rechtzaken geweest, die Behringer ofwel verloren heeft, ofwel afgekocht. Je kan een emotionele reactie lezen, die staat er toch echt niet.
Alles wat er in m'n post staat is gewoon een feit. Hard maar waar.
En dit is geen geheim hoor.
Ik heb zelf een BCR2000. Orgineel ontwerp, geen kopie, dus ik heb er ook geen probleem mee.

Behringer spul is slechte kwaliteit (het gaat over hun mixers). Ik weet dit want ik heb eerstehands ervaring ermee. De pots en schakelaars zijn gewoon slechte kwaliteit. De opamps zijn goedkoop, kondensatoren enzo ook. (Er is ook goede SMD trouwens.)
Alles kan kapot. Tuurlijk. Maar kijk naar de specs van schakelaars van kondensatoren, en je ziet toch echt wel verschillen hoor.

Dan over de eerste Behringer spullen: die waren wél goed. Goede componenten, en eigen ontwerp. En het klonk ook ergens naar. Midden jaren negentig is Ulli echter iets anders gaan doen. Hij is er erg rijk mee geworden (gun ik iedereen in principe) maar dat wil nog niet zeggen dat z'n mixers sporen...


dat laatste klopt de mdx2100 is eemn egte vca compressor die so ge copyed is van dbx 1/266 welk model weetk ff exact de zelfde functandere versiews van smd ..mini parts ..

verschil dus

de mdx 2100 kunje nog scoren voor 70.- + ofso
zwaar en groter dan de smd versies
 
ik heb veel muziek gemaakt met een Xenyx1202 van Behringer. klinkt gewoon goed.
ik heb zelfs een Zoom 1201 die ik vaak heb gebruikt.

maargoed er zijn een hoop mensen hier op dit SF met een nose in the air attitude die denken dat je alleen met dure apparatuur muziek kan maken en creatief bezig zijn. maar als je het met goedkope niet kan kan je het ook niet met dure...
 
Ben overgestapt van een Behringer MX800 Eurodesk naar een Soundtracs Topaz en er zit echt veel verschil in, het laag is gewoon veel strakker van die Soundtracs, het totale geluid is ook helderder en steviger.
Die Behringer klonk ook weer niet echt slecht maar hoor nu wel wat ik miste en waar ik me vooral aan iriteerde waren die haperende schakelaars, ben blij dat ik er vanaf ben.
 
maargoed er zijn een hoop mensen hier op dit SF met een nose in the air attitude die denken dat je alleen met dure apparatuur muziek kan maken en creatief bezig zijn. maar als je het met goedkope niet kan kan je het ook niet met dure...

Het gaat er om dat je op een gegeven moment tegen de beperkingen van bepaalde apparatuur aanloopt wanneer je een betere kwaliteit wil. Dat is zeker het geval bij mengtafels, preamps, reverbs. Met een behringer zou ik niet de audiokwaliteit kunnen halen die ik wil. Zoals hierboven gezegd... ik heb ook een soundtracs desk, maar dan een pro studio console en daar is het laag bijv veel strakker en de gehele mix is veel opener en gedefinieerder. Heeft voor een groot deel met de summing te maken die op de behringers gewoon ruk is. Maar als het voor jou werkt.. dan vooral lekker doorgaan.
Het heeft iig niets met 'attitude'te maken.
 
neeeej OK het gaat er meer om dat mensen vaak "budget" gear afdoen als slecht en crap enz enz... niet iedereen, maar een aantal...
 
Veel budget gear is ook slecht, crap enz enz......maakt toch niet uit?
Jij bent degene die er een probleem van maakt, is niet nodig, waarom zal je?
 
Back
Top