Waarom wordt Behringer als crap aanzien ?

Een anecdote: Ik hoor een geluidstechnicus tijdens de sound-check nogal laag doen over zijn Behringer mengtafel, maar ja voorlopig was er geen geld voor een betere, enz...Toen we eens naar de setup gingen kijken, bleek dat hij op een aantal kanalen, door middel van een complex systeem van verloopstekkers en -snoeren, op elk kanaal twee microfoons aangesloten had ! "Want zo'n XLR, dat zijn drie pennen, dat moet dus wel stereo zijn !" Er kwam inderdaad geluid uit. En dan maar zeuren dat zo'n Behringer nogal flets klinkt.

Hoeft niks mis mee te gaan hoor, 2 mics aan 1 input. Het is heel normaal om bijv toms aan elkaar te knopen. Ik ken genoeg mensen die dit doen, en het 'verlies' aan signaal is niet of nauwelijks te horen.
 
Elke console heeft onderhoud nodig net als auto's af en toe een beurtje. Het grote voordeel van de duurdere console is dat ze modulair zijn en dat je dus gewoon een broodje eruit kunt trekken om te servicen. Ga dat maar eens bij berry's proberen.
Daarnaast klinken de duurdere tafels gewoon veel beter.


Een duurdere console modulair?????????????

Bedoel je dan de HELE DURE, of de HELE OUDE?

Mijn Soundtracs Topaz Project 8+meterbridge (hoewel eigenlijk een budget mixer voor die tijd), heeft toch nieuw heel wat knaken gekost (bijna 4000 engelse ponden begin jaren 90). Maar modulair? Dat zijn echt alleen de hele dure/hele oude.

Zelfs bv de TL Audio M4 consoles zijn niet modulair gebouwd. En dat zijn dure consoles.................
 
Wat is overgebleven is een Denoiser, een ouder product dan de vorige twee, maar later tweedehands gekocht. Dat ding is gebouwd als een tank en werkt zoals het hoort. Alleen de netschakelaar zit op de achterkant en dat is in een 19" rek niet handig. Hij staat dus altijd aan als ik muziek maak.

Ik ben even bezig geweest een halve verzameling aan te leggen van Denoisers. Alleen 'made in Germany' modellen. Bouwjaren ca. 1992.

Ik heb denk ik dezelfde als jij. Dat is een SNR 2200. Verder heb ik heel recentelijk twee SNR 208's aangeschaft om tot 16 kanalen volledig te kunnen denoisen op mijn mixer. Verder heb ik net nog een SNR 202 gekocht voor achter mijn buizen gitaar-preamp. Ik kan wel even feedback geven over de 202 en de 208 zodra ik ze in gebruik heb genomen.
De SNR 2200 doet zijn werk in ieder geval prima op mijn ruisende Korg NS5R synthmodule.
 
Een duurdere console modulair?????????????

Bedoel je dan de HELE DURE, of de HELE OUDE?

Mijn Soundtracs Topaz Project 8+meterbridge (hoewel eigenlijk een budget mixer voor die tijd), heeft toch nieuw heel wat knaken gekost (bijna 4000 engelse ponden begin jaren 90). Maar modulair? Dat zijn echt alleen de hele dure/hele oude.

" Duurdere of oudere " klopt wel denk ik.
Ik heb ook een soundtracs topaz 32.8..niet modulair dus.
Maar de duurdere soundtracs (IL 3632, Jade enz enz) zijn wel modulair.
En oudere tafel van dezelfde prijsklasse als de Topaz 32.8 zijn vaak ook modulair.

Ik denk dus dat het antwoord op je vraag " JA " is :)
 
" Duurdere of oudere " klopt wel denk ik.
Ik heb ook een soundtracs topaz 32.8..niet modulair dus.
Maar de duurdere soundtracs (IL 3632, Jade enz enz) zijn wel modulair.
En oudere tafel van dezelfde prijsklasse als de Topaz 32.8 zijn vaak ook modulair.

Ik denk dus dat het antwoord op je vraag " JA " is :)

En hoe duur was de Jade nieuw? Dat is volgens mij toch een andere prijsklasse.
En oudere tafels dan de Topaz? Dan heb je het toch al over 80'er jaren tafels.
Ik had een Studiomaster 16-8-2 met 8 extra aangeschroefde channels, ook die prijsklasse. Ook niet modulair. 80'er jaren.
De enige in die klasse die modulair was is volgens mij toch D&R.
 
Ik ben even bezig geweest een halve verzameling aan te leggen van Denoisers. Alleen 'made in Germany' modellen. Bouwjaren ca. 1992.

Ik heb denk ik dezelfde als jij. Dat is een SNR 2200. Verder heb ik heel recentelijk twee SNR 208's aangeschaft om tot 16 kanalen volledig te kunnen denoisen op mijn mixer. Verder heb ik net nog een SNR 202 gekocht voor achter mijn buizen gitaar-preamp. Ik kan wel even feedback geven over de 202 en de 208 zodra ik ze in gebruik heb genomen.
De SNR 2200 doet zijn werk in ieder geval prima op mijn ruisende Korg NS5R synthmodule.


De SNR 202 doet zijn werk prima achter een buizen gitaar pre-amp.
En de SNR 208 8 kanaals Denoiser is echt geniaal. 1 schakelaar, 1 draaiknop per kanaal en klaar is kees. En het werkt echt perfect! Het geluid wordt niet hoorbaar beïnvloed, maar de storende signalen zijn weg!
Oftewel: oude Behringer Denoisers (made in Germany) = geniaal!
 
ik ben begonnen met één van de eerste behringer mixers, mx2004, daarna mx3284. Beiden kregen na een jaar storingen op kanalen, maar bleven werken.
Uiteindelijk weggedaan en beter spuyllengekocht.
Het dj effect met die grote zwarte dail is aan te raden, plastic maar werkt en klinkt prima.
Heb alleen nog een ada 8000, edison en een 8024 ultracurve van behringer, de rest (compressors, effecten, mixers, racklights, patchbays) allemaal weggedaan.
Ik koop waarschijnlijk niks meer van behringer, ga liever 2e hands naar beter spullen zoeken voor hetzelfde geld.
 
Ik stel het zo dat dank zij goedkope merken als Behringer, samson, Alesis, tapco,... gelukkig veel mensen de drempel hebben kunnen overwinnen om met geluid als hobby te kunnen beginnen, en voor weinig geld met een boeiende en creatieve hobby kunnen starten. Wie nadien verder wil gaan en hogere eisen stelt moet de keuze maken om meer uit te geven.
Volgens mij gaan apparaten niet zomaar defect maar worden ze kapot gemaakt door mensen die ze niet goed gebruiken.

Beter kon je niet samenvatten ten aanzien van Behringer.

Mixers, patchbays, amplifiers van Behringer: prima. Maar die FX en andere (digitale) dynamics vind ik verschrikkelijk klinken. En dat ligt niet aan het gebruik. Die komen bij mij niet meer in de lus.
 
mixers van behringer komen ook vaak al kapot uit de doos.
reutelende kanalen, fantoomvoeding met heel veel brom, of doet gewoon niets.
( dat was wel de meteen de meest ruisarme mixer:D)
groetne,
jeroen
 
Ik stel het zo dat dank zij goedkope merken als Behringer, samson, Alesis, tapco,... gelukkig veel mensen de drempel hebben kunnen overwinnen om met geluid als hobby te kunnen beginnen, en voor weinig geld met een boeiende en creatieve hobby kunnen starten.

Maar is Behringer nou gemiddeld gezien slechter dan de andere merken die hier genoemd worden? Als ik mijn Tapco mixertje als vergelijking neem, dan is die gewoon lekker ruisarm en clean, met mixers van Behringer heb ik het idee dat er altijd wel wat aan mankeert... of gaat mijn Tapco in de toekomst net zo slecht worden, of heb ik toevallig altijd slechte exemplaren van Behringer te pakken?
 
" Duurdere of oudere " klopt wel denk ik.
Ik heb ook een soundtracs topaz 32.8..niet modulair dus.
Maar de duurdere soundtracs (IL 3632, Jade enz enz) zijn wel modulair.
En oudere tafel van dezelfde prijsklasse als de Topaz 32.8 zijn vaak ook modulair.

Ik denk dus dat het antwoord op je vraag " JA " is :)

Jade was toendertijd zo'n 60.000 UK pound. Tegenwoordig wanneer er al een te koop is zul je voor een goede Jade met werkende Tracmix automatisering zo'n 10.000 euro moeten neertellen. Een IL 36 zo'n 6000 euro. Alle soundtracs van de jaren 80 zijn modulair.CP, CM, MRX, Megas, Quartz,IL, Solitaire, Jade. Alleen de Solo en PC midi zijn niet modulair. En dus de latere mixers als de Topaz. Die meer een soort budget Soundtracs mixers zijn. 24 chan project8 versie was toen zo'n 2000 pond
 
Sommigen zijn hier echt wel heel grote pechvogels ivm behringer materiaal. Ik heb hier wat behringer spulletjes staan (xenyx 1024 fx mengpaneel, digitaldelay pedaaltje, superflanger pedaaltje) die dingen ruisen niet, kraken niet, brommen niet, dat doet al jaaaaren wat het moet doen. Ik heb geen enkele negatieve ervaring met behringer. En ben van plan om nog wat spulletjes van behringer aan te schaffen.
 
Dit is voor sommige mensen een formule voor Snel & Belastingvrij-geld :bekdicht: :D

21rIjr7MYQL._SL75_SS50_.jpg
+
crosman_3576w_.177_co2_powered_air_pistol_reviews_1660966_50.jpg
=
dollar.JPG
 
Maar is Behringer nou gemiddeld gezien slechter dan de andere merken die hier genoemd worden? Als ik mijn Tapco mixertje als vergelijking neem, dan is die gewoon lekker ruisarm en clean, met mixers van Behringer heb ik het idee dat er altijd wel wat aan mankeert... of gaat mijn Tapco in de toekomst net zo slecht worden, of heb ik toevallig altijd slechte exemplaren van Behringer te pakken?
Tapco is een onderdeel van Mackie toch wel weer een stapje hoger dan Behringer vind ik.
 
Back
Top