Waarom wordt Behringer als crap aanzien ?

Behringer is consumentenspul en net als dat er tegenwoordig nauwelijks nog echt slechte schoenen worden verkocht is Behringer spul ook niet echt slecht meer. Maar als je professionele standaarden toepast op consumerspul, kun je alles wel gaan bashen.
Vergelijk het maar met zo'n Tell Sell oventje waarmee je hetzelfde kan doen als met professionele infrarood ovens die in toprestaurants gebruikt worden. Het doet wel ongeveer hetzelfde en voor de meeste mensen is dat genoeg. Maar het is niet net zo goed als professionele apparatuur. Anders zouden restaurants met 3 Michelin-sterren ook wel zo'n Mr. T-oventje gebruiken voor een fractie van de prijs van een pro apparaat.

Consumer spul als Behringer moet je dus langs de 'consumer'-meetlat leggen en dan is het lang niet altijd slecht.
 
Sinds ik jullie reacties lees komt er precies een achtergrond brom uit mijn mengpaneel :-)
 
Ik had eerder ook wat spul van behringer: Patchbays en compressor. Ben blij dat het weg is........ Is niet errug slecht, maar goed is ook anders
 
Vergelijk het maar met zo'n Tell Sell oventje waarmee je hetzelfde kan doen als met professionele infrarood ovens die in toprestaurants gebruikt worden. Het doet wel ongeveer hetzelfde en voor de meeste mensen is dat genoeg. Maar het is niet net zo goed als professionele apparatuur. Anders zouden restaurants met 3 Michelin-sterren ook wel zo'n Mr. T-oventje gebruiken voor een fractie van de prijs van een pro apparaat.

Ja maar ... ja maar ... dat is niet wat ze op de reclame zeggen :confused:

Mr. T. liegt toch niet tegen ons? :(
 
mja ik heb nog een Behringer Xenyx 1202 mixertje liggen voor huiskamer-jammen, werkt gewoon goed, niets meer niets minder.


tja er zijn nou eenmaal snobs die alles heel duur willen hebben en beetje nerdy stoer doen erover maar als je hoort wat ze ermee maken... :gaap:
 
Mijn oma zei het al: alle waar is naar z'n geld.

Mijn ervaringen met B. zijn bepaald niet positief. Nieuw effectpedaaltje, 1ste keer inpluggen, meteen kapot waardoor de batterij leeg blijft lopen als de plug er weer uit getrokken wordt. Ik heb het ding meteen weggeflikkerd.

En wat kan er nou mis gaan met een simpele patchbay waar je letterlijk eenmalig (!!!) een aantal verbindingen mee maakt? Dat viel tegen, die ging echt stuk door gewoon passief in m'n rack te hangen.

Ik heb m'n leergeld betaald en koop nooit meer iets van Behringer. Het is net als met de Aldi, het kost geen drol maar die cola is ook echt niet te zuipen.
 
Ik heb m'n leergeld betaald en koop nooit meer iets van Behringer. Het is net als met de Aldi, het kost geen drol maar die cola is ook echt niet te zuipen.

Daarentegen verkoopt de Aldi ook meer dan genoeg goede producten :okdan:
 
tja er zijn nou eenmaal snobs die alles heel duur willen hebben en beetje nerdy stoer doen erover maar als je hoort wat ze ermee maken... :gaap:

Nou da's zeker waar, je kan beter met goedkope spullen rotzooi maken dan met dure.
 
OT; http://www.ceephax.co.uk/myspace.htm
Dit is echt goed :D :halleluja

on topic; daft punk gebruikte op hun tour de bcr midi controllers, de mixers zijn echt wel crap hoor. niet doen. ;)

Ja ( tis echt een grapjas pur sang ...
Zijn storytime verhaalmtjesn doen me telkens opnieuw lachen
Statistic ....U2 has turned into guinnes .
U.K.news
EADLINES=============
!!! WARNING: EVERYTHING ALERT !!!
Immigrants are stealing every single job in the UK and smuggling them back to their own countries.
Labour sanctions new Fair-Trade machinegun.
Binge-drinking increases tenfold as all UK reservoirs are filled with Barcardi Breezer by Gordon Blair in fatal boozecident.
IMPORTANT WARNING: ALERT ALERT !!!!!!!!!
An alert alert has been called. The alert calls on all citizens to be on the alert for rogue alerts which may actually be disguised periods of peace or safety.
OUR ADVICE: All alerts from now on are to be approached with extreme caution as they may be tricking you into a false sense of panic, fear and/or anxiety. A warning warning has also been called along similar lines.
 
Echt alles wat ik van Behringer heb (gehad) is in meer of mindere mate defect geraakt:
- Grote mixer (MX8000 geloof ik): 1 kanaal stuk

Nee, voor mij is het over. Nooit meer iets van Behringer...

Da's makkelijk. Op mijn Studiomaster mixer van € tig duizend had ik ook een kanaal stuk................

Lang geleden eens iets gelezen over Wisseloord en hun grote tafel. Reken erop dat dat een echt grote, en echt dure was......(details weet ik echt niet meer) dat ze daar de technicus met de soldeerbout ongeveer naast hadden staan bij het recorden, omdat er nogal eens een kanaal het begaf.

Alsof dit dus met 'goed' spul niet kan gebeuren........................
 
Behringer is consumentenspul en net als dat er tegenwoordig nauwelijks nog echt slechte schoenen worden verkocht is Behringer spul ook niet echt slecht meer. Maar als je professionele standaarden toepast op consumerspul, kun je alles wel gaan bashen.
Vergelijk het maar met zo'n Tell Sell oventje waarmee je hetzelfde kan doen als met professionele infrarood ovens die in toprestaurants gebruikt worden. Het doet wel ongeveer hetzelfde en voor de meeste mensen is dat genoeg. Maar het is niet net zo goed als professionele apparatuur. Anders zouden restaurants met 3 Michelin-sterren ook wel zo'n Mr. T-oventje gebruiken voor een fractie van de prijs van een pro apparaat.

Consumer spul als Behringer moet je dus langs de 'consumer'-meetlat leggen en dan is het lang niet altijd slecht.

Zo denk ik er ook over. Als je een productie maakt, waarin je ook wat spul van Behringer gebruikt zal geen geoefend luisteraar zeggen: "maar het is niet 100% want ik hoor dat je hier een x en daar een y van Behringer hebt gebruikt"
Dat hoort echt niemand!!!

Trouwens ken ik weinig gear-lists van respectabele studio's waar niet tenminste 1 component van Behringer op staat. Al is het een hoofdtelefoon versterker. Maar vaak ook compressors of gates.

Ik had ook eens een FX van Behringer die met 2 dagen stuk was, maar terug gegaan naar de winkel, en meteen een andere meegekregen. Sindsdien no problemo. Die hele processor heb/gebruik ik trouwens maar voor 1 effect. Maar dat zegt toch ook wat!

Verder recent wat vintage van Behringer 'Made in Germany' gekocht. Dat spul wordt nu steeds moeilijker te krijgen, en de vraagprijzen stijgen soms al tot het belachelijke......maar dat zal met de Made in China series niet zo snel gebeuren denk ik.
 
Ik was altijd wel tevreden over m'n mengpaneel.

Ja ik ook. wel eens getest op ruisniveau. Viel echt reuze mee. Maar goed, wel oud bakkie, en toch doet ie het nog prima. Slechts 1 kanaal uitgevallen. Van lieverlee begint ie wel iets te kraken nu, maar wat verwacht je na 12 of 13 jaar dienst? En dan nog valt het mee. Na zoveel jaar gaan sommige Soundcrafts ook piepen & kraken...

Maar de kwaliteit van Behringer Dynamic Processors (en FX) ben ik niet kapot. Leuke functies soms, maar de geluidskwaliteit is echt te beroerd voor gebruik bij serieuze opnames. Mijn grootste bezwaar is dat veel van die apparaten te veel "toevoegen" aan het geluid. Dat geldt dan in het bijzonder voor de Dyn. Proc. En bij verkeerd gebruik maak je zelfs je opname "kapot."

Maar ja, Behringer richt zich slim op de grote groep mensen die het voor weinig ook allemaal wil "proberen." De serieuzen onder hen zullen uiteindelijk wel overstappen naar iets beters. De rest kan gerust zijn muzikale hobby weer vaarwel zeggen, zonder dat de kas helemaal leeg is.
 
Verder recent wat vintage van Behringer 'Made in Germany' gekocht. Dat spul wordt nu steeds moeilijker te krijgen, en de vraagprijzen stijgen soms al tot het belachelijke.......
echt waar? echt DDR spul van behringer ?
wauw , is zoiets als hemaspul uit almelo .
goeie zaak !
 
Ik heb gistere nog een tube composer gekocht van behringer...
Klinkt prima, ookal is dit geen high end compressor.
ik best te vreden over de sound van het ding.
 
Laatst gewijzigd:
Nou da's zeker waar, je kan beter met goedkope spullen rotzooi maken dan met dure.

het meerendeel hier maakt IDD met dure spullen rotzooi :L
 
Elke console heeft onderhoud nodig net als auto's af en toe een beurtje. Het grote voordeel van de duurdere console is dat ze modulair zijn en dat je dus gewoon een broodje eruit kunt trekken om te servicen. Ga dat maar eens bij berry's proberen.
Daarnaast klinken de duurdere tafels gewoon veel beter.
 
Ik had een klein Behringer mixertje voor live doeleinden, dat ding ruiste als de pest. Toen ter vervanging een Tapco mixertje gekocht, die is bijna stil. Alleen zaten in dat Behringer dingetje meer Sends en ook best leuke effecten, o.a. een vrij mooie reverb. Zoals door al meer mensen gesteld: Voor een beginner is het waar voor je weinige geld. Maar geheid dat je een tijdje later iets duurders gaat kopen. Ik kreeg overigens voor dat Behringer tafeltje bijna de nieuwprijs terug op Marktplaats :)
 
Back
Top