Waarom wordt Behringer als crap aanzien ?

Behringer is niet zo slecht als veel mensen zeggen. Behringer is meer een soort van 'Comic Relief' achtig merk, er worden vaak grapjes over gemaakt maar ondertussen heeft Daft Punk tijdens hun Alive tour er veel gebruik van gemaakt.

PS. Welkom!
Afmixen op een behringer zullen ze niet doen .
Zelf deze goeie gozer mijd ze ( doorscrollen )
http://www.ceephax.co.uk/Bookings.htm
 
Ik heb Behringer vanaf het moment dat ik m'n eerste gear wilde gaan kopen bewust gemeden, om achteraf geen spijt te krijgen. Dit kwam vooral door de verhalen die ik er vaak over hoorde. Ik was voor mij ook geen probleem om een paar tientjes door te sparen om iets meer kwaliteit in huis te halen. Vooral voor effecten moet dit geen probleem zijn, want ook de bekendere merken hebben instapmodellen die niet veel meer kosten dan een Behringer exemplaar. (Lexicon, TC Electronic)
Het enige wat ik wél van Behringer heb is een BCR2000, maar dat vind ik niet erg want dit is slechts een MIDI controller en hier gaat geen audio doorheen dus geen kwaliteitsverlies in het geluid zelf, dus daar kan ik mee leven :)
 
Ik had een behringer tafel totdat ik Tafeldistortion had uitgevonden doormiddel
vd gain knop open te gooien, nou na 3 weken deed de helft vd de kanalen het nog maar :D

Ik heb nog steeds een behringer patchbay, zolang die doet wat die moet doen blijft die.
Daarnaast denk ik dat ze een gat in de markt hadden met hun midicontrollers.

Ik zeg altijd maar, zolang er geen audio doorheen hoeft is behringer prima
 
Het niet-waardevast zijn van de DDX zat hem grotendeels in dat hij door Behringer zelf gedumpt werd; de nieuwprijs is ook gekelderd.
.

klopt volgens mij gingen ze voor 899 op een gegeven moment of minder nog uiteindelijk dacht ik. Ik denk dat ik met die prijs die MX3282 prijs door elkaar heb gehaald...

Korg Legacy is wel groetendeels software, en samplers zin ook grotendeels vervangen door software, daarbij kan ik het wel bij voorstellen.

Overigens ik heb het ook meegemaakt met de Tascam US2400 die ging van 1600 naar 699 ook ofzo nieuwprijs..., dat maakt je gelijk minder happig om het de volgende keer weer te kopen (nieuw althans) Maar dat is vaak de prijs die je betaald door een early adapter/vroeg op de trein te springen...Zal wel een deel van de hobby zijn dan denk ik :)
 
Maar dat is vaak de prijs die je betaald door een early adapter/vroeg op de trein te springen...

Ja, en dat geldt voor wel meer takken van sport... maar vooral bij alles wat met elektronica te maken heeft. Nieuwe televisie's kun je ook wel "wachten tot het goedkoper wordt", maar dan blijf je wachten, want die prijzen blijven dalen.
 
Echt alles wat ik van Behringer heb (gehad) is in meer of mindere mate defect geraakt:
- Grote mixer (MX8000 geloof ik): 1 kanaal stuk
- BPM tellertje: knop defect
- RX1602 rack mixer: 1ste exemplaar: koptelefoon output defect binnen garantie termijn. Nieuwe gekregen, nu hetzelfde defect.
- DJ mixer: al snel krakende faders, ondanks gering gebruik
- PX2000 Patchbay: lamme connectors na weinig gebruik.

Nee, voor mij is het over. Nooit meer iets van Behringer...
 
- RX1602 rack mixer: 1ste exemplaar: koptelefoon output defect binnen garantie termijn. Nieuwe gekregen, nu hetzelfde defect.


... dan is er waarschijnlijk iets mis met je koptelefoon(snoer)! :smeris:
 
Die legacy en die tascam controller werden zo goedkoop vanwege die nieuwe soldeer wet en volgens mij werd daarom die digitale behringer mixer er ook uitgedaan.

Verder over behringer ja ben er ook niet kapot van en de meeste nieuwe dingen van behringer laat ik liever links liggen maar hun v-verb fx rack kan ik weinig slechts over zeggen, ik vind de reverb daaruit zelfs een stuk beter en warmer klinken als de reverb uit een tc m-one die vergeleken bij de v-verb nogal blikkerig klinkt.

Ik heb hier ook nog een oud behringer mx2804 mengpaneel liggen die ik van een forumlid heb gekregen, hij had hem altijd overstuurt en op 1 mono kanaal werkt de gain knop soms niet meer maar er mankeert verder niets aan en ik overstuur alle mono kanalen zonder problemen, gebruik hem om thuis een beetje met live setjes te knoeien en daar werkt hij perfect voor en zie ook niet echt noodzaak om te upgraden.
 
Ik heb 2 Behringer patchbays en die doen het prima. Voor de rest vermijd ik het (en andere budgetmerken als Samson waar ik al een miskoop van heb) als de pest.
 
Die legacy en die tascam controller werden zo goedkoop vanwege die nieuwe soldeer wet en volgens mij werd daarom die digitale behringer mixer er ook uitgedaan.

Naar alle waarschijnlijkheid had dat hier mee te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Behringer#Legal_troubles

meer info

De DDX3216 is toch echt wel een hele goede tafel, maar vroeger of later gaat ook van deze apparaten de power supply naar de knoppen. Inbouwen in kist is funest voor deze machines!
Maar hij kan qua functies, bedieningsgemak en misschien zelfs geluidskwaliteit heel goed op tegen bijv. een O1V van Yamaha. Zo'n tafel, zonder giftige soldeer, met een iets betere voeding, zou echt een gat in de markt zijn.
Ik heb verder dezelfde ervaringen met Behringer: af en toe is het best leuk spul, zeker voor het geld, maar het gaat allemaal vrij snel kapot.
 
Daarnaast denk ik dat ze een gat in de markt hadden met hun midicontrollers.

Ik zeg altijd maar, zolang er geen audio doorheen hoeft is behringer prima

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Prima die Bcr.
Wie heeft er nog 1 ?
 
ik heb ongeveer een jaar of 6 met een behringer UB mixer gesleept van optreden naar optreden, en toen verkocht om en soundcraft spirit te kopen.
nog nooit problemen met de mixer gehad, al klinkt hij wel een beetje dof en modderig, en matige EQ's. de preamps waren echt beter dan die van mijn spirit ! en een mooie soft clipping overdrive als je de gain openzet. (jammergenoeg lukt dit dan weer niet met de mic200 die ik hier juist voor had gekocht)

ook de V-verb doet het nog prima en klinkt echt goed. maar ik heb ook een paar van die Composer compressors gebruikt en dat was echt niks.
 
Afmixen op een behringer zullen ze niet doen .
Zelf deze goeie gozer mijd ze ( doorscrollen )
http://www.ceephax.co.uk/Bookings.htm

Damn, veel gear voor een live Acid set. Wat een baas!

OT; http://www.ceephax.co.uk/myspace.htm
Dit is echt goed :D :halleluja

on topic; daft punk gebruikte op hun tour de bcr midi controllers, de mixers zijn echt wel crap hoor. niet doen. ;)

Wat hij zegt.

On Topic: Ik gebruik zelf af en toe een Berhinger mengpaneel, Het is de zelfde als die op de vorige pagina. Ik ben er best tevreden over. Ik kan hem in Logic zo hard zetten als ik wil ( Het mengpaneel dan ) en hij klipt nooit. Ik weet niet of dit hoort of dat hogere krachten er mee te maken hebben, maar het zorgt er wel voor dat ik een hard en dirty geluid kan krijgen.
Maar dat kan ook zijn door dat hij stuk is en een van mijn bandleden de enige is die hem aan kan krijgen....
 
Ik heb toch in 8 jaar tijd 2 mengpanelen van Behringer er doorheen gejaagd. Het grootste probleem was de voeding. Die kapt er gewoon spontaan mee, of het is de FX sectie die er mee stopt. De potmeters zijn ook crap. EQ, onbruikbaar. En heb ik het al over de ruis gehad??
Ik heb nu een A&H en boy, is het een verschil......... :-)
 
Maaaarrrrrrr ;-)
Het is wel een stuk goedkoper en zeker perfect voor de starter. Maar heb je iets meer ping, neem dan een goed merk.
 
Behringer is echt prima beginners spul. Veel Behringer spul gebruikt, en meestal echt ok voor de prijs. Ik gebruik al zo'n 8 jaar min (eerste) mixer van Behringer, maar die is nu wel echt aan het vergaan. Steeds meer krakende knoppen en faders en zo, en de geluidskwaliteit gaat me ook steeds meer tegen staan. Maar toch jaren plezier van gehad. Geluidskwaliteit van behringer is meestal niet super, maar als je net begint is het goed startersmateriaal.
 
Back
Top