Waarom wordt Behringer als crap aanzien ?

behringer kopiert andere merken , waarbij ze wel zoveel mogelijk op de componenten besparen. in het beste geval gaat dat ten koste van de degelijkheid/langdurige betrouwbaarheid( bv de te zwakke voedingen, de faders etc) , vaak echter ook tenkoste van de geluidkwaliteit ( ruis, dunner geluid etc)
dat in ogenschouw bieden ze toch nog veel voor het geld.
ze kunnen zo goedkoop zijn, omdat ze populaire apparaten kopieren ( scheelt ontwikkelkosten, bv mackiemixers, pod etc) ze op ieder dubbeltje bezuinigen , niemand kijkt hoe iets intern is opgebouwd alvorens te kopen en bovendien zeer geslepen met hun contracten omgaan ( bv tav digitale mixer ontwikkelteam !)
mogelijk dat dit de topicvraag enigszins beantwoord
 
is ghetto tegenwoordig een ander woord voor "shit" , "klauwer ", etc ?
 
Ik had een behringer tafel totdat ik Tafeldistortion had uitgevonden doormiddel
vd gain knop open te gooien, nou na 3 weken deed de helft vd de kanalen het nog maar :D
maar daar is 'het' ook niet voor bedoeld... en als je dat per se wil kunnen en daar dan de quality van een tafel aan moet afmeten...?! tsja...

"klauwer"
de wie?
 
Laatst gewijzigd:
ik heb een aardig zooitje behringer-spul staan hier en het enige dat ik kapot gekregen heb, is een DI (type effe kwijt, was een 4ch rack-ding).

De composers zijn niet geweldig, maar zeker bruikbaar. Van de fx (zowel intern in een mixer als los) moet ik weinig hebben, ik vind het nergens naar klinken. Goede zet vind ik dan weer de giga-lijn stompboxjes. Daar zitten een paar hele leuke exemplaren tussen.

We hebben de nodige jaren rondgezeuld met een mx3282a. Dat vond ik ronduit een fijne mixer met mogelijkheden waar je bij willekeurig ander merk minimaal 4x zoveel betaald. Mixers uit de ub-serie kunnen me dan weer niet bekoren, in deze serie is geprobeerd teveel mogelijkheden in te kleine behuizingen te proppen, wat de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede komt.
Over de sl-serie kan ik je helemaal niets vertellen.

Het behringer-bashen is imo meer een hobby dan iets dat ergens op gefundeerd is. Ieder merk heeft zo wel z'n crappy spullen uitgebracht (enkele onbetaalbare uitzonderingen daargelaten mss), maar om behringer als merk nou compleet af te schrijven......ach. (check maar eens de gearlijsten van menig studio, je zult heel wat behringer tegenkomen.

ik mag de minimon en de bcf tot de grootste vriendjes in m'n hokje rekenen :luv:
 
Wat wel vaak het geval is, is dat je voor de prijs van een nieuw budget apparaat vaak een heel goed 2de hands alternatief kunt kopen van een beter merk. Veel mensen zijn huiverig voor 2de hands, maar zeker voor de beginner die geen behoefte heeft aan 'the latest and greatest' vaak de beste optie.
 
de wie?
germanisme voor jatten, stelen , copyright schenden, kortom vollig schijt hebben aan mensen die iets moois hebben bedacht behoudens proberen zelf met uitvinding ende de poen proberen ervandoor te gaan.
( waren er ook niet enkele lieden op dit forum , die juist vanwege deze handelswijze herr doepfer verwensten?? , nou kennenlijk is ie niet de enige..)
 
de meeste behringer shit is gewoon elektronies gezien een standaard applicatie van de gebruikte , hele slechte componenten.
ze gebruiken bijvoorbeeld in china nagemaakte ne5532 chips, en die kunnen lekker hard ruisen, en zonder opgave van reden sneuvelen.
en een knijterharde brom op de fantoomlijn, dat kunnen ze ook goed.
maar is wel lekker goedkoop, en wegwerpspul.
dat laatste daar heb ik steeds meer moeite mee, zonder dat ik een milieu freak ben, vind ik de groeiende afvalberg en vernietiging van grondstoffen op deze manier een beetje om te huilen.
en helaas, soundcraft, dynacord, dbx, en nog wat merken van weleer hebben dat kunstje afgekeken en produceren nu ook dezelfde wegwerp crap, alleen voor een hogere prijs.
iets nieuws wat wel goed is wordt dus lastig.
groeten,
jeroen
 
Laatst gewijzigd:
Oja en ik heb eigenlijk niks van Behringer.....wel gehad allemaal kapot en gesloopt......

Maaaaar pasgeleden zo'n Tube Vitalizer Pro gekocht (voor de voeding en 19" rack behuizing voor andere projecten ;) ) zitten toch mooi Alps pots in.......de rest btw bagger....JRC 4558 opamps en ik hou gewoon niet van SMD.....ken ik niks mee.....oja ook nog de jacks eruit gesloopt en de XLR jacks.....de rest ligt in de prullenbak. Oja en ik ga die buis die erin zit gebruiken voor een distortion....lekker cheapass muddafukka......met de dikke quartier shizzle..:maffia:
 
smd's horen niet in pro audio apparatuur thuis.
daar hebben ze computers voor uitgevonden, om smd's in te proppen.
zelfs DBX gebruikt die krengen, en weet je, ze gaan nog stuk ook, geheel volgens de verwachtingen.........................
:mega:
groeten,
jeroen
 
Ik heb al jaaaren een Composer MDX2200. Vrij snel na aankoop begon een kanaal te brommen. Is vlot gerepareerd en sindsdien geen problemen. Voor compressie als effect is het een prima ding, zeker met met de sidechain functie. De BCR2000 gaat ook alweer een par jaar mee. En dat het brak spul is? Ze verkopen onwijs veel dus gaan er ook aardig wat kapot. Omdat iedereen aanvoelt dat het eigenlijk voor die prijs niet kan begint het gekanker. Het zal wel meevallen. Het is alleen niet voor de eeuwigheid gemaakt. Zo zijn er nog wel meer in muziekland en daar buiten. Punt is wel dat je voor weinig als beginner aan de slag kan. 25 jaar geleden kostte een 'budget' mixer echt een rib uit je lijf. Dus wat mij betreft is Behringerspul prima om het mee te leren.
 
Ze maken inderdaad troep maar ook wel goede spullen. In mijn ervaring is de 2496 series goed. Ik gebruik o.a. een REV2496 reverb en daar zit een preset Gold Plate in die is echt lekker :) Daarnaast heb je twee engines die je naast elkaar kan gebruiken, dus eigenlijk krijg je twee reverbs voor de zeer lage prijs al van eentje. Ook heb ik twee SRC2496's in gebruik en DEQ2496. Ik heb in het verleden een DDX3216 gehad en die beviel mij ook prima. Alleen gebruikte ik hem alleen digitaal. Maar als je een REV2496 voor weinig ziet staan zou ik hem zeker kopen dus :)
 
Ze maken inderdaad troep maar ook wel goede spullen. In mijn ervaring is de 2496 series goed. Ik gebruik o.a. een REV2496 reverb en daar zit een preset Gold Plate in die is echt lekker :) Daarnaast heb je twee engines die je naast elkaar kan gebruiken, dus eigenlijk krijg je twee reverbs voor de zeer lage prijs al van eentje. Ook heb ik twee SRC2496's in gebruik en DEQ2496. Ik heb in het verleden een DDX3216 gehad en die beviel mij ook prima. Alleen gebruikte ik hem alleen digitaal. Maar als je een REV2496 voor weinig ziet staan zou ik hem zeker kopen dus :)

Die 2496 kan je trouwens ook goed modificeren....hier op het forum staat daar wel wat over....ik geloof dat Da Goose zoiets heeft gedaan ooit...
 
Back
Top