Mijn studio annex crib XV

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb zelf de nanokey en die gaat dus lekker mee als ik het land uit ben. Beter een paar toetsjes dan helemaal niks. En zo beroerd speelt het echt niet hoor als je er ff aan went.
 
Er is eigenlijk niet veel veranderd de laatste jaren, maar omdat ik al héééél lange tijd op het forum afwezig ben geweest én omdat de boel toch wel een beetje herschikt is nog maar eens een foto van m'n huidige setup :luv:

GMP_01.JPG


:doei:
 
Nou, toch nog maar even een fotootje posten die ik ruim een half jaar geleden heb gemaakt, ondanks dat ik overmorgen uit deze ruimte wegga (snif)...

bobstudio_small.jpg
 
Nou, toch nog maar even een fotootje posten die ik ruim een half jaar geleden heb gemaakt, ondanks dat ik overmorgen uit deze ruimte wegga (snif)...

bobstudio_small.jpg

Waar ga je heen Sub ?:confused:
 
Waar ga je heen Sub ?:confused:

Ja, waar komen we vandaan, waar gaan we heen? Dat weet toch niemand!
Stel toch eens niet van die moeilijke vragen... midden in de nacht... in je onderbroek! :D

Haha, nee...

Ik heb het helemaal gehad na een paar jaar achter elkaar fulltime muziek te maken alleen maar voor anderen en nooit eens aan eigen projectjes toe te komen.
Op een bepaald moment was de creativiteit zo ver te zoeken dat ik dacht: "dit isj niet choet!"
Dus nu ga ik met mijn spullen weer lekker thuis zitten, blijf wel opdrachtjes doen voor klanten, maar een stuk minder en een stuk selectiever (ik neem niet zomaar alles meer aan) en ga heel veel eigen projecten starten en proberen te slijten over de wereld!
En hiernaast voor een paar dagen in de week een baantje erbij zoeken waarschijnlijk...
Het is even een mega grote ommezwaai in m'n leven, maarja ach, wie stil blijft zitten komt nergens en ik zie het wel als een grote uitdaging!
 
@ Rodman: Mooie verzameling met een interessante selectie van gear! :okdan:
Alleen die Razer Boomslang zou ik er eerder gisteren dan vandaag uitflikkeren. Had die vroeger ook, en als je èrgens last van je polsen van krijgt...

@ Danny: Ik blijf jouw studio echt ontzettend gelukt vinden, qua layout/sfeer helemaal top met relatief bescheiden middelen.
Jammer dat we je niet zo vaak meer zien op het forum!
Zo'n goeie foto zou ik ook nog wel een keer willen, dat lukt me niet genoeg naar m'n zin... heb je wat 'quick tips' voor fotografie van dit soort studio's? (belichting/sluitertijd etc.?)
 
Laatst gewijzigd:
@RodmanSan
Eindhoven licht(jes)stad? :D
 
@ Fuse....idd....ik hou net als de stad van veel lampjes en knopjes.... ;)

@ Puppetmaster...de Akai bevalt me zeer goed....vind hem erg handig als ik er snel een beat in een opzet wil hebben....voor het serieuzere werk doe ik wel mijn sampler gebruiken of in een soft-sequencer verwerken.
 
@ Danny: Ik blijf jouw studio echt ontzettend gelukt vinden, qua layout/sfeer helemaal top met relatief bescheiden middelen.
Jammer dat we je niet zo vaak meer zien op het forum!
Zo'n goeie foto zou ik ook nog wel een keer willen, dat lukt me niet genoeg naar m'n zin... heb je wat 'quick tips' voor fotografie van dit soort studio's? (belichting/sluitertijd etc.?)

Tja, er zijn nogal veel veranderingen in m'n privéleven gebeurt waardoor ik meer tijd en andere prioriteiten moet stellen. Daarom zie je me inderdaad wat minder op het forum en zit ik véél minder achter de toetsen dan ik zelf zou willen.

Kwestie van tips voor de fotografie: het makkelijkste is met een statief te werken en gewoon een lange sluitertijd (mag gerust 10 sec of langer zijn).
Deze foto's zijn echter uit de hand genomen met een sluitertijd van 1/60. Het 'geheim' als je het zo kan noemen is 'spotmeting' op een licht object (in mij geval het wit van het klavier van de onderste SY99. Op die manier is alles binnen 3.5% van de middelsensor correct belicht en wordt de rest geëxposeerd. Mocht het geheel een beetje te donker zijn, dan gebruik je een positieve belichtingscompensatie tussen 1/3 en 1 1/3 (of hoger naar gelang de omstandigheden). Het helpt dus als je een goed toestel hebt die deze mogelijkheden heeft. Maar zoals gezegd, werkt de eerste methode net zo goed zonder compensatie, spotmetingen enz. :okdan: .

Zo ... genoeg bijles fotografie. Terug naar foto's van andere studio's :biertje:

:doei:
 
Nou ik vind het tijd om ook is wat foto's te posten aangezien ik actiever word op het forum.

Zoals als het er nu staat:
-Roland V-Synth
-Alesis M1 520 Active Monitors
-Tapco Blend 6 Mixer
-Esi Maya44 USB
-En een Compaq Presario met Windows XP
-Cubase met o.a Korg Legacy en Guitar Rig
 

Attachments

  • IMG_2315.jpg
    IMG_2315.jpg
    160,1 KB · Bekeken: 71
  • IMG_2318.jpg
    IMG_2318.jpg
    73,7 KB · Bekeken: 71
  • IMG_2323.jpg
    IMG_2323.jpg
    92,1 KB · Bekeken: 75
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top