Dat is m'n insteek ook niet. De vragen die hier boven staan zijn alleen ter ondersteuning van een aantal andere vragen/ontwikkelingen. De uitspraak of de traditionele muziekindustrie zal overleven vergt meer onderzoek dan alleen bovenstaande vragen.
Trouwens als jullie tijd hebben voor een discussie dan wil je vast wel m'n vragenlijst invullen?!
Wat is je leeftijd (10 - 14, 15 - 18, 18 - 25, 25 - 30, 30 - 40, 40 - 50, 50 - 99)?
30-40
Wat is de maximum prijs die je voor een fysieke CD wilt betalen?
20
Wat is de maximum prijs die je voor een download CD wilt betalen?
5
Hoeveel fysieke CD's heb je in 2008 gekocht?
0 (ik koop LP's)
Hoeveel download CD's heb je in 2008 gekocht (koop je alleen losse nummers, dan is 10 nummers 1 CD?
0
Hoeveel nummers heb je in 2008 via torrents binnen gehaald?
100
Welk percentage van die nummers heb je uiteindelijk alsnog betaald aangeschaft?
10%
Maakt het je uit of je een fysieke CD hebt of een download, en waarom?
ja, een download is iets tijdelijks en fysiek blijvend
Hoe vaak ben je in 2008 naar een concert gegaan (Pinkpop telt bv als 1)?
7
Hoeveel muziek DVD's heb je gekocht in 2008?
3
Waarom denk jij dat platenmaatschappijen nog recht van bestaan hebben?
vanwege hun functie van distributeur/promotor enzo? (ik weet er niet veel van)
Wat zouden platenmaatschappijen moeten veranderen om nog te kunnen overleven?
Hun producten mooier maken. Mooiere hoesjes, grotere hoesjes en of extra features zoals buttons, boekjes enz.
Wellicht kun je antwoord geven op de vragen welke IT mogelijkheden jij ziet die nu of in de toekomst een bijdrage kunnen geven aan de ontwikkeling van de platenmaatschappijen:
misschien een soort pagina's waar je lid van moet worden. Via deze pagina's kan de artiest dan gevolgd worden (soort roddelblad oid voor fans
)
Welke van de volgende ideeen denk jij dat de volgende innovaties in de muziekindustrie zullen zijn (zet svp een kruisje voor de optie):
X streaming internet (last.fm bv)
X streaming via mobiel (iPhone bv)
- alleen nog maar downloads, CD verdwijnt
X gratis downloads (vrij te bepalen prijs), na 2 maanden betaalde download (Radiohead bv)
- abonnement, vervolgens elke "download" gratis
- 1 grote muziekserver wereldwijd, waarna je nav gebruik (playlist etc) betaalt
- artiest releast alleen nog maar via web (myspace bv). Hoe doet deze dan zijn marketing........?
- andere, zo ja, welke (kan niet gek genoeg zijn)