Spotify

Ik kon m'n bovenstaande bericht niet goed editen.
Ik kreeg een blanco beeld. Dat komt trouwens wel vaker voor, heb ik gemerkt.

Ik wilde schrijven:

Helaas blijk ik er hier niet zo veel mensen mee te kunnen plezieren.

Er wordt hier op z'n zachtst gezegd, tot nu toe nog niet erg enthousiast op gereageerd. ;)
 
Wordt hier veel gebruik gemaakt van Spotify?
En hoe beleven jullie Spotify?

Ik heb zowel de gratis als de betaalde versie (welliswaar op proef) geprobeerd, maar ik was er niet zo kapot van. Selectie is groot maar niet volledig, het leeuwendeel van de muziek die ik wil luisteren heb ik eigenlijk al of kan ik gratis op Youtube afspelen en voor het geluids"behang" voldoen de talloze gratis internetradio stations of de muziekzenders op mijn TV ook wel.

Het is mij al met al geen 120 euro per jaar waard.
 
Goed,

Inmiddels zakt dit topic langzamerhand naar de gewelven van dit forum.
Ik denk niet meer dat er nog veel reacties zullen komen.

Ik trek dan ieder geval toch twee conclusies uit de weinige reacties.
1. Spotify wordt hier niet zo veel gebruikt.
En is hier nog niet zo populair.
2. Mijn muzieksmaak komt niet erg overeen met de gemiddelde smaak op dit forum.

Maar goed, een ieder zijn meug.
Als je maar geniet van de muziek. :)

Dank jullie wel voor de reacties.
 
Het is wel behoorlijk naief van iedereen hoe ze met alle privacy dingen omgaan. Je gebruikt Google. En misschien ook Google docs... daar staan nog veel meer leuke kleine lettertjes in.

Het zal allemaal best dat Spotify dat allemaal wil. Als ik de ene dag naar nieuwe werkschoenen zoek, dan staat dat de volgende dag ergens bij de ads op de synthforum pagina. Zelfs mijn Metabo die ik een half jaar terug heb gekocht doemt daar nogal eens op. Je kan al die onzin achteraf uitzetten op je mobiel. Dat is bij Google en alle andere browsers een stuk moeilijker.
 
Hoeveel mensen gebruiken er dan de itunes stream dienst? Ik had m een keer aan, wat een jungle. Kat vindt eigen jongen niet in die nest. Bovendien nieuw os nodig op de
Mac. Ik denk t niet.
 
Het is wel behoorlijk naief van iedereen hoe ze met alle privacy dingen omgaan. Je gebruikt Google. En misschien ook Google docs... daar staan nog veel meer leuke kleine lettertjes in.

Het verschil is alleen dat ik bij Google Search niet hoef in te loggen om van de dienst gebruik te maken. Dat betekent dat ze geen persoonsgegevens van me hoeven te hebben, alleen een IP-adres. Bij Docs is dat een wezenlijk ander verhaal, bij Spotify ook. Het wordt eng als er een club is die uit meerdere bronnen mijn gegevens met elkaar gaat combineren. Google is daar natuurlijk wel een prachtig voorbeeld van, Facebook ook. Dat is ook precies de reden dat ik Whatsapp heb verwijderd toen bekend werd dat Facebook Whatsapp zou overnemen (voor zo'n 20miljard! dollar, 50 werknemers, geen winst). Je kunt je afvragen waarom zo'n clubje 20 miljard dollar waard is. En bij die waarde zullen er ook lieden met minder goede bedoelingen geïnteresseerd zijn. Wat ik wil zeggen is: als veel persoonlijke gegevens zijn ondergebracht bij een en dezelfde organisatie (Google, Facebook) wordt het risico dat deze gegevens een keer op straat komen te liggen verhoogd. En daarmee wordt je chantabel. So zimpel is het.

Bij Spotify is dat risico vooralsnog beperkt omdat ze geen secundaire bronnen hebben waarmee links worden gelegd. Dat ze toegang willen tot je foto's, video's, locate en sensoren is natuurlijk compleet onzinnig en ongewenst. Voor de user experience? Mag ik dat dan alsjeblieft zelf bepalen? Als zij user experience zo hoog in het vaandel hebben staan, biedt je je gebruikers de optie om nee te zeggen tegen deze voorwaarden.
 
Ik werd spotify vanaf ze lieten inloggen zonder FB. Ik heb ook geen behoefte aan nog meer big brother. Reclame op maat, my ass.
 
Ik vind het ook niet geweldig,
als ze dit soort informatie gaan vragen.

Hoewel ik niets te verbergen heb.

Nou ja, ik heb die vragenlijst nog niet gehad.
Dus, ik wacht het maar af.

Het lijkt me bepaald niet klantenbindend,
als ze dit van hun klanten eisen.

Tis inderdaad behoorlijk irritant,
als je op het net ergens naar een bepaald artikel zoekt,
en dat je vervolgens een tijdje later,
reclame over zo'n artikel op nu.nl voor je snufferd krijgt.

Een kleine aanvulling:

Ik heb nu net spotify op mijn computer geactiveerd, maar krijg geen vragenlijst.
Maakt het misschien nog wat uit, als je premium member bent?

Ik activeer überhaupt veel minder Spotify op mijn computer.
Omdat ik alleen maar muziek afluister via mijn Denon Ceol.

Spotify op de computer activeer ik alleen nog maar,
als ik een bestaande muzieklijst wil aanpassen, of een nieuwe muzieklijst wil maken.


Stom, als ze op zo'n manier hun tevreden klanten wegjagen. :(
 
Laatst gewijzigd:
ik heb een onzin account op FB waar ik niks in post, allemaal onzin invul, valse naam enz, als ze absoluut FB eisen, krijgen ze die link vol onzin.
 
Tsja jongens, voor niks gaat de zon op. Dat wordt weer CDs kopen ipv al die download onzin. Beter voor de muzikant ook nog eens.
 
...

Bij Spotify is dat risico vooralsnog beperkt omdat ze geen secundaire bronnen hebben waarmee links worden gelegd. Dat ze toegang willen tot je foto's, video's, locate en sensoren is natuurlijk compleet onzinnig en ongewenst. Voor de user experience? Mag ik dat dan alsjeblieft zelf bepalen? Als zij user experience zo hoog in het vaandel hebben staan, biedt je je gebruikers de optie om nee te zeggen tegen deze voorwaarden.

Wie de links volgt komt hier uit: http://gizmodo.com/spotify-clarifies-exactly-how-it-will-use-your-informat-1725609395 en dan staat hier het hele verhaal https://news.spotify.com/us/2015/08/21/sorry-2/
 
Back
Top