Spotify


Daar staat een excuus met uitleg van de CEO van Spotify. Volgens mij wordt dat damage control genoemd in goed Nederlands.

In de voorwaarden lees ik toch echt:

"By using or interacting with the Service, you are consenting to:
1.the collection, use, sharing, and processing of information about your location, including any related interactions with the Spotify service and other Spotify users."

"If you don't agree with the terms of this Privacy Policy, then please don't use the Service."

"If you connect to the Service using credentials from a Third Party Application (as defined in the Terms and Conditions of Use) (e.g., Facebook), you authorise us to collect your authentication information, such as your username and encrypted access credentials. We may also collect other information available on or through your Third Party Application account, including, for example, your name, profile picture, country, hometown, email address, date of birth, gender, friends’ names and profile pictures, and networks."

"You may integrate your Spotify account with Third Party Applications. If you do, we may receive similar information related to your interactions with the Service on the Third Party Application, as well as information about your publicly available activity on the Third Party Application. This includes, for example, your “Like”s and posts on Facebook."

https://www.spotify.com/uk/legal/privacy-policy/?version=1.0.0-GB#s9

En ga zo nog maar even door. In enkele gevallen staat er inderdaad wel "with your permission" bij. Echter, in de tweede quote staat ook heel simpel verwoord dat je Spotify niet moet gebruiken als je niet accoord gaat met de voorwaarden uit de privacy policy. Dus dan kan de CEO wel heel gemakkelijk schrijven dat bloggers niet zo snel moeten zijn met hun oordeel, maar dit is toch echt wat er staat. Zijn blog is overigens geschreven op 21 Augutus. Ik zie nog steeds de gewraakte artikelen in de policy staan. Ik vraag me daardoor af hoe oprecht het excuus van Spotify werkelijk is.
 
:D
Lees ik dit goed?

Blijkbaar kun je roepen dat -ie wat anders moet draaien. (En dat doet -ie dan alleen maar wanneer je alsnog je contacten wilt delen :P )
 
Daar staat een excuus met uitleg van de CEO van Spotify. Volgens mij wordt dat damage control genoemd in goed Nederlands.

In de voorwaarden lees ik toch echt:

https://www.spotify.com/uk/legal/privacy-policy/?version=1.0.0-GB#s9

En ga zo nog maar even door. In enkele gevallen staat er inderdaad wel "with your permission" bij. Echter, in de tweede quote staat ook heel simpel verwoord dat je Spotify niet moet gebruiken als je niet accoord gaat met de voorwaarden uit de privacy policy. Dus dan kan de CEO wel heel gemakkelijk schrijven dat bloggers niet zo snel moeten zijn met hun oordeel, maar dit is toch echt wat er staat. Zijn blog is overigens geschreven op 21 Augutus. Ik zie nog steeds de gewraakte artikelen in de policy staan. Ik vraag me daardoor af hoe oprecht het excuus van Spotify werkelijk is.

In de 2e link van die CEO staat dit:

"So let me try and clear things up.

In our new privacy policy, we indicated that we may ask your permission to access new types of information, including photos, mobile device location, voice controls, and your contacts. Let me be crystal clear here: If you don’t want to share this kind of information, you don’t have to. We will ask for your express permission before accessing any of this data – and we will only use it for specific purposes that will allow you to customize your Spotify experience..."

Ik heb zelf trouwens geen Spotify account. Maar bovenstaande is iets anders dan louter damage control. Dat ze bijgedraaid zijn als gevolg van de enorme kritiek op de eerder aangehaalde absurde voorwaarden geloof ik meteen. Maar er staat dat ze expliciet je toestemming zullen vragen om je bestanden, contacten etc. te mogen gebruiken. De grootste aanpassing zit blijkbaar in het gegeven dat je de dienst nu ook kunt blijven gebruiken wanneer je geen toestemming geeft. Wanneer ze dat niet zouden hebben veranderd was het waarschijnlijk heel snel afgelopen geweest met Spotify.
 
I know, en ook hier geldt zeer waarschijnlijk dat de soep niet zo heet wordt gegeten als dat hij wordt opgediend. Toch zie ik dat zijn uitleg en de voorwaarden elkaar op dat punt lijken tegen te spreken. Ik vraag me dan af waarom men in 10 dagen tijd nog niet in staat is geweest om die onduidelijkheid, die wat mij betreft dus nog steeds bestaat, weg te nemen. Maar misschien wordt het nog aangepast :).

Ben zelf overigens ook geen gebruiker hoor. Als ik de tijd neem om naar muziek te luisteren, wil ik dat ook graag in de hoogst mogelijke kwaliteit doen :).
 
I know, en ook hier geldt zeer waarschijnlijk dat de soep niet zo heet wordt gegeten als dat hij wordt opgediend. Toch zie ik dat zijn uitleg en de voorwaarden elkaar op dat punt lijken tegen te spreken. Ik vraag me dan af waarom men in 10 dagen tijd nog niet in staat is geweest om die onduidelijkheid, die wat mij betreft dus nog steeds bestaat, weg te nemen. Maar misschien wordt het nog aangepast :).

Ben zelf overigens ook geen gebruiker hoor. Als ik de tijd neem om naar muziek te luisteren, wil ik dat ook graag in de hoogst mogelijke kwaliteit doen :).

Helemaal mee eens. En dat het blijkbaar nog altijd in de voorwaarden staat zal enkel nieuw venijn oproepen, en dat betekent ongetwijfeld nieuw wantrouwen en klanten die alsnog vertrekken. Hoe slim deze jongens ook mogen zijn, ze maken verbijsterend vaak dit soort blunders, waarmee ze vooral zichzelf in de vingers snijden. Net goed :P
 
Cd's hebben we genoeg.
Die kopen we niet meer.

Hoe er hier ook tegen Spotify aan wordt geschopt, ;)
ik kan er op dit moment echt nog niet negatief over zijn.

Misschien komt dat nog wel, als ik ook zo'n idioot verzoek krijg,
en me het mes op de keel wordt gezet, door zo'n vervelende ceo van Spotify.

Maar eigenlijk ben ik ook wel blij, dat ik qua luisterkwaliteit
toch best al wel gauw tevreden ben, en de streamingkwaliteit
van Spotify gewoon voldoende vindt. En daar echt van kan genieten.
Ik vind het wel bevrijdend, dat ik een keer tevreden kan zijn,
met wat onze geluidsinstallatie biedt. En dat het niet altijd meer hoeft te zijn.
Je kunt niet alles hebben.
Misschien heeft dit stukje bezinning met m'n leeftijd te maken.

Als je ziet wat voor dure apparatuur, luidsprekers, en van die super dikke audiokabels er nodig zijn,
om de veel eisende audiofiel tevreden te stellen.
De muziekspeciaalzaken zijn er in ieder geval blij mee.

Het scheelt ons in ieder geval al weer een hoop geld,
dat we het niet nodig vinden zo'n dure muziekinstallatie met dito boxen hoeven aan te schaffen.

Maar als mensen graag meer geld willen uitgeven,
dan moeten ze dat vooral doen.

Vrijheid blijheid natuurlijk.
 
Ik vind Spotify helemaal te gek. Ik luister nog steeds dagelijks een portie muziek die ik zelf wil uitzoeken (dus niet altijd radio..) en ik luister echt van alles en nog wat. Het is het walhalla voor de muziekliefhebber. Daar doet jullie privacy geneuzel niets aan af. Als je daar over echt zo principieel bent is dat prima, maar dan moet je zelfs ook hier niet posten anders wordt het al snel hypocriet.
 
Zolang Synthforum mij bij het inloggen niet vraagt om mijn telefoonnummer, bankrekeningnummer, locatie, foto's, contactgegevens van mijn familie, vrienden, bekenden collega's en zakelijke relaties, mijn buitenechtelijke avonturen of de content van mijn PB's, valt het met de hypocrisie wel mee.
 
Ik vind Spotify helemaal te gek. Ik luister nog steeds dagelijks een portie muziek die ik zelf wil uitzoeken (dus niet altijd radio..) en ik luister echt van alles en nog wat. Het is het walhalla voor de muziekliefhebber.

Fles,

Dit soort positivisme over Spotify heb ik in dit topic nog te weinig kunnen lezen.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben, die zich tot nu toe positief over Spotify durft uit te spreken. En dat jij net als ik van Spotify kan genieten.

Ha, ha, ik heb nog wat mooie muzieklijsten voor je for free in de aanbieding. :D
Ik heb ze nog steeds openbaar toegankelijk staan.
Het scheelt je gigantisch veel tijd, als je dit soort muzieklijsten zelf niet hoeft te maken.

Maar gezien de niet zo enthousiaste reacties zullen ze waarschijnlijk over een poosje privè zijn. :(
 
Ik wilde nog wat meer schrijven, maar de edit-functie werkte niet goed.

Waarom zou ik ze nog verder openbaar laten, als er toch geen belangstelling voor is.
En ik hierover verder ook geen opbouwende feedback terug krijg.
Maar misschien is dit laatste al wel een teken aan de wand.

Tja, en ik blijf toch vinden, dat ik het een hele veelzijdige muziekverzameling vindt.
Waar voor iedereen wat wils is te vinden. Behalve natuurlijk als je alleen maar aan een bepaalde soort hardcore synthesizermuziek hangt,
en het je geen ruimte laat voor andere muziekgenres. In mijn opinie mis je dan toch wel wat. Dan wordt het toch wel erg eenzijdig.

En er is nog zoveel andere mooie muziek. :)
 
Zolang Synthforum mij bij het inloggen niet vraagt om mijn telefoonnummer, bankrekeningnummer, locatie, foto's, contactgegevens van mijn familie, vrienden, bekenden collega's en zakelijke relaties, mijn buitenechtelijke avonturen of de content van mijn PB's, valt het met de hypocrisie wel mee.


Niet lullen, je snapt best wat ik bedoel.
Het hele privacy gedoe is een breed algemeen vraagstuk van deze tijd wat zich werkelijk overal online afspeelt en wordt er hier min of meer met de haren bijgesleept om Spotify als een soort malafide prut dienst weg te zetten? Of waarom eigenlijk ook alweer? :D Mocht jij echt aan de big brother radar ontsnappen omdat je geen smartphone hebt, niet e-maild, en je enige account een SF account is dan vind ik dat ZEER bewonderenswaardig!
 
Niet lullen, je snapt best wat ik bedoel.
Het hele privacy gedoe is een breed algemeen vraagstuk van deze tijd wat zich werkelijk overal online afspeelt en wordt er hier min of meer met de haren bijgesleept om Spotify als een soort malafide prut dienst weg te zetten? Of waarom eigenlijk ook alweer? :D Mocht jij echt aan de big brother radar ontsnappen omdat je geen smartphone hebt, niet e-maild, en je enige account een SF account is dan vind ik dat ZEER bewonderenswaardig!


Het probleem met privacy online (of het gebrek eraan) ontstaat niet zozeer door een accountje links of rechts. Het probleem ontstaat wanneer megalomane beursgenoteerde organisaties gegevens uit verschillende bronnen gaan samenvoegen. 19 miljard dollar betalen voor een dienst die niks oplevert en geleverd wordt door een bedrijf met 50 werknemers... Vraag je eens af, misschien op een rustig moment, "waarom"?

Google en Facebook zijn instituten waar je je echt zorgen om mag maken.

Spotify niet zozeer, een beetje maar :). Als Spotify uit een soort liefhebberij een dossier van mij aanhoudt met compromitterende foto's, maar dit dossier gewoon veilig in een kluis opbergt, zou ik er niet eens zoveel moeite mee hebben. Digitaal wordt een heel ander verhaal. Elke kluis kan gekraakt worden, fysiek en digitaal. Het wordt voor de inbreker/hacker pas echt interessant als er wat te halen valt. Ze zullen niet geïnteresseerd zijn in een paar foto's van Van Lansberg. Ze zullen wel interesse hebben in zaken waarvan ik liever zie dat ze niet in verkeerde handen vallen. Een mooi voorbeeld is Ashley Madison.

Een willekeurig ander voorbeeld: Facebook heeft technologie voor gezichtsherkenning. Google heeft Google glass. Combineer die twee, ik loop een kroeg in, mijn gezicht wordt herkend en dus mijn naam. Als Van Lansberg in de kroeg zit, zit hij niet thuis. Mijn status op Facebook is single, dus er is niemand anders thuis. van Lansberg heeft interesse in diamanetn en high end audio apparatuur, sterker nog, op zijn foto's zie ik dat zijn huis er vol mee staat. Vul de rest zelf maar in.

Om kort te gaan, ik heb geen Google account, ik heb geen Facebook account. Natuurlijk heb ik links en rechts wat losse accounts. Maar dit zijn wel accounts die op geen enkele manier aan elkaar te verbinden zijn waardoor de bijbehorende informatie niet aan elkaar te koppelen is. Alleen een IP-adres, maar gelukkig is dat nog steeds nier direct herleidbaar naar persoonsgegevens. Ik ben er dus heel bewust mee bezig inderdaad. Ik denk dat ik daar op de langere termijn echt de vruchten van ga plukken.

Tot slot, ik kan me niet herinneren dat ik Spotify als een malafide dienst heb weggezet. Ik heb wel aangegeven dat ik het werkelijk onzinning vind dat Spotify om mijn foto's, locatie of contacten gaat vragen.
 
Het niet kunnen ontsnappen aan data collectie is juist het probleem. Al dat data gehark van bedrijven en overheden. Nieuwe afluisterwet: https://www.privacybarometer.nl/maatregel/64/Grootschalig_internet_afluisteren
VVD wil cameratoezicht met gezichtsherkenning in Amsterdam:
http://www.privacynieuws.nl/nieuwso...icht-met-gezichtsherkenning-in-amsterdam.html
En dat is maar selectie van nieuws van deze week.Bij elk nieuw incident wordt er geschreeuwd om meer van dit soort acties en niemand die kan zeggen wat het heeft opgeleverd.

Maar het ging om dit geval om Spotify. Het gaat om dit geval puur om geld. Die data is geld waard. Laat ze op zijn minst een aanbod doen voor je data. Er zijn al bedrijven die geld bieden voor al je sociale media metadata.
 
Waarom zou ik ze nog verder openbaar laten, als er toch geen belangstelling voor is.
En ik hierover verder ook geen opbouwende feedback terug krijg.
Maar misschien is dit laatste al wel een teken aan de wand.

Waarom zou je het niet openbaar laten? Ik heb verder niet geluisterd naar je speellijsten omdat ik van gevarieerde lijsten hou en niet van lijsten met een specifiek genre.
 
Om kort te gaan, ik heb geen Google account, ik heb geen Facebook account. Natuurlijk heb ik links en rechts wat losse accounts. Maar dit zijn wel accounts die op geen enkele manier aan elkaar te verbinden zijn waardoor de bijbehorende informatie niet aan elkaar te koppelen is. Alleen een IP-adres, maar gelukkig is dat nog steeds nier direct herleidbaar naar persoonsgegevens. Ik ben er dus heel bewust mee bezig inderdaad. Ik denk dat ik daar op de langere termijn echt de vruchten van ga plukken.


Ik hoop inderdaad voor je dat je er vruchten van gaat plukken. Als ik het zo zou doen zou ik het idee hebben dat ik ook veel directe lekkere vruchten moet laten liggen, waar Spotify er een van is.
Buiten dat, ik vind nog steeds dat deze hele privacy discussie nauwelijks relevant is in dit topic.
 
Waarom zou je het niet openbaar laten? Ik heb verder niet geluisterd naar je speellijsten omdat ik van gevarieerde lijsten hou en niet van lijsten met een specifiek genre.

Hoi Ytse,

Als je er nog niet naar geluisterd hebt, maar wel hebt gekeken,
dan kun je toch niet zeggen het een muziekverzameling is met een specifiek genre.

Het is juist een zeer gevarieerde muziekverzameling.
Met heel veel verschillende genres.
Natuurlijk zullen er ook genres in mijn verzameling zijn, die je minder aanspreken.
Maar mijn wederhelft moet ook van onze muziek kunnen genieten.

Ha, ha het lijkt wel of ik hier op de markt sta mijn product te verkopen.
Hallo, het is zo maar een geste van iemand, die een ander van zijn inspanningen wil laten meegenieten.

Een geste waar tot nu toe teleurstellend op wordt gereageerd. :(
 
zal wel niet goed gekeken hebben, maar waar vind ik jouw lijsten?
 
Ok, heb het al gevonden, piethermie

nu zie ik 208 lijsten, die zijn allemaal van jou?

ook dat country gebeuren? ik ga ff kijken of ik leuk vind wat jij leuk vind.

Misshcien zelf maar 's een lijst maken.
 
Hoi Ytse,

Als je er nog niet naar geluisterd hebt, maar wel hebt gekeken,
dan kun je toch niet zeggen het een muziekverzameling is met een specifiek genre.

Het is juist een zeer gevarieerde muziekverzameling.
Met heel veel verschillende genres.
Natuurlijk zullen er ook genres in mijn verzameling zijn, die je minder aanspreken.
Maar mijn wederhelft moet ook van onze muziek kunnen genieten.

Ha, ha het lijkt wel of ik hier op de markt sta mijn product te verkopen.
Hallo, het is zo maar een geste van iemand, die een ander van zijn inspanningen wil laten meegenieten.

Een geste waar tot nu toe teleurstellend op wordt gereageerd. :(

Je verzameling is wel redelijk breed maar een enkele speellijst op zich niet. Ik luister graag naar een speellijst met meerdere genres en periodes.
Het delen van lijsten vind ik wel positief. Ook ik deel lijsten. Maar je moet denk ik niet op euforia verwachten van volgers of luisteraars. Zo gaat dat op social media tegenwoordig. :)
 
Back
Top