Hallo allen!

Kryss

Nieuwkomer
Lid sinds
6 juni 2019
Berichten
5
Locatie
Zaandam
Mijn naam is Chris, ontstaan in '78 en groot liefhebber van synthesizers.

Tijdens het dagelijks leven problemsolver in de elektrotechniek als zelfstandig ondernemer, waarbij ik regelmatig wordt ingehuurd door bedrijven om te helpen met het oplossen van technische vraagstukken.
Daarnaast de gok genomen om een muziek- en opname studio op te richten, welke nu ondertussen bijna klaar is. Deze staat in Zaandam waar men 'savonds en in het weekend gezellig langs mag komen om muziek te maken.

Zelf vindt ik het al tientallen jaren leuk om met synths te knoeien en geluiden te maken, waar door de jaren heen een flinke verzameling synths is ontstaan, vooral geënt op 90's en 00's daar de liefde van de techno, gabber en eurodance nooit helemaal is verdwenen. Gek genoeg is er al die jaren nooit echt een product van gekomen. Het plan om een track af te ronden verzand altijd wel weer in het verdwijnen in de krochten van een synth om weer een zoveelste geinige patch te vinden.

Daarnaast zal ik snel kiezen om een machine open te schroeven om te kijken of er wat valt te modificeren of repareren, iets wat er altijd al in heeft gezeten en uiteindelijk heeft gezorgd dat ik verslingerd raakte aan deze apparaten, reparatie van electronische apparatuur.

Mijn eerste synth, ook een cadeau van iemand waarvan ik zijn Jupiter 8 toen nieuwe leven in wist te blazen (wist toen nog niet wat zo'n ding waard was, was ik er misschien niet eens aan begonnen), was de Novation K-Station. Onwijs leuk machientje waar ik vlot leuk mee uit de weg kon en vlak daarna werdt geconfronteerd met een Quasimidi rave-o-lution 309. Als liefhebber van de 90's hardcore/gabber was het daarna meteen goed raak. Dus ja, dat liep volledig uit de klauwen. Wel leuk, want zo kom je op een moment met een hoop gelijkgezinde mensen in aanraking die ik anders nooit zou hebben ontmoet.

En zo kom ik ineens op dit forum terecht waar ik gek genoeg niet eerder wat mee heb gedaan.
 
Back
Top