Hallo ik ben een nieuwe SF-er Frank (polytroniq)

polytroniq

Nieuwkomer
Lid sinds
5 Maart 2023
Berichten
5
Locatie
Eindhoven
Hallo allemaal,

Ik ben Frank uit Eindhoven. Mijn stage name is polytroniq.

Polytroniq is voor mij gewoon een hobby project. Ik vind het leuk om daar ook een naam aan te geven. Dat is ook leuker om onder die naam muziek te posten op soundcloud e.d. dan met mijn eigen naam.

Ik maak electronische muziek en in diverse stijlen en poly betekent veel(voudig) dus daarom de samenvoeging polytronic. En dan met een q om onderscheidend te zijn en het ziet er leuker uit. 8)

Ik maak al muziek sinds 1987 en al mijn gear heb ik nog steeds. Ik heb nooit iets verkocht, op 1 ding na: de mc-303. Veel gear gebruik ook nog steeds of weer of ben ik van plan weer te gaan gebruiken. Mijn eerste synth was een Yamaha PSR-36. Dat is natuurlijk geen echte synth maar een keyboard, maar... die heeft een ingebouwde FM synth en daarmee kun je leuke geluiden maken dus die gebruik ik nog steeds.

Ik heb een aantal jaren geen muziek gemaakt, maar sinds een paar jaar heb ik de hobby weer opgepakt. De afgelopen jaren heb ik ook veel bijgekocht, zoals diverse boetiekjes van Roland.

Mijn laatste aankoop is de Roland S-550 (met gotek drive). Daar ben ik ingedoken en die heb ik nu werkend met muis, remote control, beeldscherm en 4 virtuele HDDs op micro SD-card met de Zulu SCSI2SD.

Ik werk overigens niet meer met een computer en DAW. Ik vind het fijner om spontaan muziek te maken en neem het dan in een keer op. Meestal bewaar ik ook niets van geluiden en sequences e.d. Ik doe ook geen post productie. Dat vind ik niet de moeite waard. Het is voor mij een hobby en mijn tijd besteed ik liever aan muziek maken.

Daarnaast heb ik nog een hobby project voor live performances onder de naam Tearing Harry. Daarmee maak ik samen met een ander rauwe acid techno. Ik was heel aangenaam verrast toen ik gevraagd werd voor een live set tijdens de komende Koningsdag bij Zodiak Commune in Eindhoven.

Ook heb ik samen met een andere SF-er (Biam) een stichting: sinc040. Sinc staat voor Strijp-S Interactive Noise Creators. We organiseren jam sessies (2x per maand) en ook andere muzikale projecten. De stichting heeft ook een account op SynthForum en de jam sessies staan als events in de kalender.

Als beheerder van het account van sinc ben ik al actief op SF. Ik heb een aantal SF-ers ontmoet op de SF-meeting vorig jaar in de Willem Twee studio's in Den Bosch waar we een doorlopende jam sessie hebben georganiseerd.

Frank
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de mc303 nooit verkocht ;)
Heel klein beetje spijt heb ik er wel van. Want nu kan ik niet meer zeggen dat ik nog nooit iets verkocht heb... ;) Maar een muziekvriend zocht een apparaat waar hij meerdere dingen mee kon doen. En ik gebruikte hem niet in mijn setup. Voor het geld hoefde ik het niet te doen, het was meer om hem vooruit te helpen. Achteraf gezien had ik hem ook wel willen gebruiken tijdens de jam sessies met sinc zodat ik mijn andere apparatuur in mijn studio kon laten staan. Met de MC-303 kun je prima "beats" maken vooral in combinatie met wat FXs of andere randapparatuur om hem wat rauwer te laten klinken. Maar ik heb nog wel genoeg andere gear om te jammen.
 
Wat een intro :okdan:
Heb ook nog alles van sinds 1985...
(niet dat ik toen veel geld te spenderen had 😂)

Welkom!

Cheers,
Exo. :mega:
Ik heb nog aankoopbonnen gevonden uit 1987 en 1988 en schrok ervan hoeveel ik indertijd heb uitgegeven... Voor die PSR-36 en de (2e hands) Roland D-10 mijn tweede synth. En zo nog wat dingen. Ik heb er veel huis-aan-huis-blaadjes en reclame voor moeten bezorgen. En ik had het geluk dat ik het spaarbankboekje (zoals dat indertijd heette) van mijn ouders op mijn 18e mocht besteden hoe ik dat zelf wilde. En aangezien ik niet zo'n interesse had in brommers of motoren...
 
Back
Top