Hallo!

HieronymusLudo

Nieuwkomer
Lid sinds
30 december 2020
Berichten
16
Hallo, ik ben Hieronymus Ludo (Jeroen), en sinds een kleine 3 maanden beland in deze waanzinnige hobby.
Wel heb ik een voorliefde (maar niet uitsluitend) voor elektronische muziek, wat als een rode draad door mijn leven heen loopt, van de late 70s tot nu in allerlei vormen.

Dit jaar kwam de liefde voor muziek maken terug, iets dat ik 30 jaar geleden voor het laatst deed op toetsen.
Via een maandenlange zoektocht kwam ik de synthesizer wereld tegen, en samen met de realisatie dat elektronische muziek mijn muzikale rode draad is, was de beslissing uiteindelijk heel logisch.

In korte tijd heb ik een mini thuisstudio opgebouwd:
20201122_132648.jpg


Er is inmiddels een mixertje en een pedaaltje bij (Eventide Blackhole, gaat lekker met de Grandmother samen), plus ik ben zo gecharmeerd van de MC-101, dat deze nét opgewaardeerd is naar de MC-707.
Dat is (ook) de reden dat ik hier ben, want ik heb een MC-101 te koop. :-)

Elektronische muziek maken resoneert op een fundamentele manier in mij, iets dat ik weinig heb ervaren met diverse interesses. Het is bijzonder belonend, één grote ontdekkingsreis, soms frustrerend, maar eindeloos interessant. Ik heb inmiddels al wat werkjes naar buiten gegooid; allemaal nog beginnerswerk (logisch), maar ik ben niet ontevreden. Bovendien helpt het afronden van een project mij om a) instrumenten, geluidsopname en -bewerking, enzovoorts goed te leren kennen en b) te leren dat "kunst" (ahem) nooit af is, maar verlaten wordt. Adequaat afgerond is, voor mij, beter dan eindeloos perfectie nastreven.

Afijn, dat was 't voor mijn achtergrond en introductie.
Mijn muziek is te vinden op en als ik er beeld bij verzonnen heb op https://www.youtube.com/channel/UC2GrO-bG7NlsE_OhL0WW9ZQ
Ik ben begonnen aan een EP-tje, uiteindelijk te releasen op Bandcamp, dus het kan zijn dat er voor nu even niet veel nieuwe muziek bij mij vandaan komt, totdat de EP klaar is.
 
Back
Top