Spotify

LegolasII

Vooral doorrr gaan
Lid sinds
6 juli 2011
Berichten
470
Locatie
Overijssel
Hallo muziekliefhebbers,

Ik had in een verkeerd topic aangeboden, (grensgevalletje :D)
dat jullie gebruik mogen maken van de lijsten,
die ik bij Spotify heb aangemaakt.
Dat aanbod geldt nog steeds trouwens via de username piethermie.

Waar na ik het leuk zouden vinden, als je dan even de follow-knop aanraakt. Dat maakt me dan duidelijk waar de voorkeur naar uit gaat.
Omdat ik dan ook kan zien welke muziek het meest gewaardeerd wordt.
En je wordt een volger van mij. ha ha...
Dat heeft verder geen nadelige gevolgen hoor.

Maar daar werd dus helemaal niet op gereageerd.
Ligt dat aan mijn muziek-keuze?
Dat zou natuurlijk kunnen, omdat ik aangaf dat ik geen house, acid, hiphop e.d. in mijn verzameling heb.
Wèl heel veel andere muziekstromingen.
Het lijkt mij toch wel voor elk wat wils.

In mijn eigen geval heb ik Spotify bij ons alles in één tv-abonnement gekregen. Tot dat moment was ik helemaal niet bezig met Spotify.
Ik had mijn tv-abonnement al wel een jaar, toen ik mij pas inschreef bij Spotify. Op dat moment had ik alleen Spotify op de computer in onze woonkamer.
Maar daar zitten helemaal geen goede speakers aan.
Toch ben ik toen al wel muzieklijsten gaan maken. Gewoon omdat ik het leuk vond. Het gebruik bleef eerst nog beperkt.

Maar sinds ik via een vriend er achter kwam, dat er verschillende media-spelers zijn, die spotify als optie hebben, ben ik pas echt los gegaan.
Ik heb dus een Denon Ceol, versterker aangeschaft.
En via die Denon versterker kan ik dus al mijn Spotify-lijsten perfect afspelen.
Eerst was er nog wel sprake van enige kinderziektes, hij weigerde of het geluid brak zo maar af. Of je moest lang wachten, tot je eindelijk verbinding had.

Ik heb toen ook op de spotify-community hierover geklaagd. Ik weet niet wat er verder aan gedaan is, maar het probleem is inmiddels opgelost. En daar ben ik heel blij mee. :)

Nu doe ik er dus nog veel meer mee.
Inmiddels heb ik al zo'n 206 muzieklijsten gemaakt,
gemiddeld met een tijdsduur per lijst van 45 minuten, vaak langer.
Ik ben daar vrij fanatiek in. Ik toets in de zoeklijst de naam van de gewenste artiest. En kom dan in het scherm, waar alle geproduceerde muziek van zo'n artiest staat.
En daarna ga ik uitgebreid luisteren naar wat ik leuk vind.
Wat ik mooi vind, gaat dan in een tijdelijke afspeellijst.
En heb ik dan zeg maar, een tig aantal nummers, verdeel ik ze vervolgens over de uiteindelijke muzieklijsten.
Zoveel lijsten maken neemt nogal wat tijd, als je het een beetje goed wilt doen.

Op de Denon versterker heb ik daarna met een paar drukken op de knop
een gigantische hoeveelheid favoriete muziek, direct tot onze beschikking.

Je begrijpt het wel. Cd's worden in ons huis niet meer afgespeeld. 8)

Mijn vraag dus eigenlijk aan het forum:
Wordt hier veel gebruik gemaakt van Spotify?
En hoe beleven jullie Spotify?
 
Last edited by a moderator:
Was vroeger wel tevreden met Spotify. Nu hebben ze een hoop features weggehaald. Waarvan de belangrijkste was dat je makkelijk kon zien of er nieuwe tracks in playlists zaten die je volgde. En je kon binnen de playlist dan zien welke tracks nieuw waren. Zonder deze functie moet ik denk ik maar overstappen naar andere aanbieder.

Op mijn telefoon werkt het ook niet lekker meer.
 
Uit het openingsverhaal van mij komt denk ik wel naar voren,
dat ik eigenlijk geen gebruik maak van lijsten, die Spotify zelf aanbiedt.
Maar dat ik ze dus allemaal zelf maak.

Omdat heel veel wat in die lijsten door Spotify wordt aangeboden, niet mijn smaak is.
Dus wat Ytse nadelig vindt, speelt bij mij niet.

Ik mis in mijn geval geen belangrijke features bij Spotify.
 
Last edited by a moderator:
Ik gebruik spotify om de onbekende namen op pukkelpop mee te checken. Dat zijn er meer dan 100
Rest vh jaar luister ik naar oude synth goden, voor zover ik namen ontdek in de lectuur online of elders.
Ik luister dan hun oudste albums, met ontledend oor ter inspiratie.
Fad gadget, front 242, neon judgement, arbeid adelt, the klinik, john foxx enz
Verder newbeat, oude house enz
Vooral newbeat is moeilijk te vinden.
Ik betwijfel dat je me een klein uur kan boeien met een vd muzieklijsten die je hebt, met mijn 70/80s electro dance smaak, vaak belgisch niet te commercieel werk.
New wave industrial en experimenteel maar niet té hard/fel.
 
Hoi Klinkske,

Je bent in ieder geval lekker met Spotify bezig, als ik het zo lees.
Gewoon mee doorgaan.

Nee, ik denk ook dat ik je geen uur kan boeien met mijn lijsten. Als ik je muziek keuze zo lees, komt het niet helemaal over één met elkaar. ;)

Hoewel ik er ook synth-lijsten tussen heb staan. Maar meer van Vangelis, JM Jarre. (de grote jongens wat mij betreft.) Alleen de regel niet te fel/te hard herken ik me wel in.
 
Last edited by a moderator:
Uit het openingsverhaal van mij komt denk ik wel naar voren,
dat ik eigenlijk geen gebruik maak van lijsten, die Spotify zelf
aanbiedt.
Maar dat ik ze dus allemaal zelf maak.

Omdat heel veel wat in die lijsten door Spotify wordt aangeboden, niet mijn smaak is.
Dus wat Ytse nadelig vindt, speelt bij mij niet.

Ik mis in mijn geval geen belangrijke features bij Spotify.

Speellijsten zijn niet van Spotify hoor (misschien zijn die er wel, weet ik eigenlijk niet) maar van andere gebruikers, van artiesten zelf met hun muzieksmaak, dj's, radio shows, etc...

Meeste lijsten die ik volg zijn van normale gebruikers die net zoals jij een lijst maken en ook wekelijks nieuw spul er in zetten.
 
Zelf zet ik geen nieuw spul in mijn al bestaande lijsten.
Ik hou gewoon regelmatig in de gaten, of er in mijn favoriete muziekcategorieën weer nieuwe muziek bij is gekomen.
En als dat het geval is, en er is genoeg materiaal aanwezig om er een nieuwe lijst mee te maken, dan doe ik dat.

Zo is bijvoorbeeld mijn aantal lijsten bij de categorie singer/songwriters, al gegroeid tot een aantal van 23 lijsten.
En bij vele andere categorieën zal dat aantal ook nog steeds groter worden.
 
Dat doe ik denk ik net zoals heel veel gebruikers, door gebruik te maken van de zoekfunctie.
En kom ik dan weer iets moois tegen, dan zoek ik via de zoekfunctie het werk van de betreffende artiest op.
En loop ik zijn of haar werk door. En maak ik misschien wel weer een nieuwe lijst.

Maar ook zoek ik net zoals jou in lijsten van andere gebruikers.
Waar dan misschien nummers in staan, die ik nog niet in mijn verzameling heb.
Ik pik er dan net de nummers uit, die we leuk vinden.

Via de keuze "bladeren" kom je ook bij heel veel verschillende muziekstromingen terecht.
Daar vind je genre's/stemmingen en nieuwe releases. Take your pick :okdan:
 
klinkt goed allemaal, zelf maak ik geen gebruik van spotify, maar ik kan me voorstellen dat mensen het fantastisch vinden, maar ja, ik heb al zoveel streaming abonnementen dat je soms keuzes moet maken en je hebt toch allemaal niet overal tijd voor. Dus voor mij op dit moment alleen netflix en Qello (concert registraties)
 
Hoi Qui,

Ik ben vooral enthousiast voor Spotify geworden, sinds ik vanaf mijn Denon Ceol rechtstreeks mijn muziek kan afspelen, via mijn geluidsinstallatie.
Het feit dat je zoveel muziek in één keer onder handbereik hebt...
Dat had je toch vroeger nooit gedacht, dat dat ooit mogelijk zou zijn.

Ha, ha, maar het is net als bij de Kronos combi's en programs.
Ik laat overal weer een soort van systeem op los. Deze afspeellijsten maken kost ook weer veel tijd. Maar ik geniet van het uiteindelijke resultaat. :)
 
Ik wil nog wel even kwijt, dat je met zoveel lijsten ook wel erg afhankelijk wordt van Spotify.
Je hebt het gevoel dat de muziek van je is.
Maar er is natuurlijk niets van je bij.
Stop je met Spotify, dan is alles weg. Dus je bent eigenlijk wel verplicht om altijd geabonneerd bij Spotify te blijven.
Dat is op dit moment en hopelijk ook in de toekomst geen probleem. Maar voorzichtigheidshalve bewaar ik onze cd-collectie wel.
Wie weet, misschien verdwijnt Spotify ooit wel weer door allerlei financiële problemen. Je weet het maar nooit.
 
Misschien een goed idee om een overzicht te maken van de betere streaming diensten?

Ik betaal nu alleen voor Spotify en Netflix.
Voor Digital Imported heb ik ook overwogen een abbo te nemen, maar toen ik lid werd van Spotify is het daarbij gebleven.
 
Ik wil nog wel even kwijt, dat je met zoveel lijsten ook wel erg afhankelijk wordt van Spotify.
Je hebt het gevoel dat de muziek van je is.
Maar er is natuurlijk niets van je bij.
Stop je met Spotify, dan is alles weg. Dus je bent eigenlijk wel verplicht om altijd geabonneerd bij Spotify te blijven.
Dat is op dit moment en hopelijk ook in de toekomst geen probleem. Maar voorzichtigheidshalve bewaar ik onze cd-collectie wel.
Wie weet, misschien verdwijnt Spotify ooit wel weer door allerlei financiële problemen. Je weet het maar nooit.

Wel slim om af en toe je lijsten te exporteren. Kan je ze bij een evt. andere streaming dienst weer aanmaken.

Je hebt ook wel wat tooltjes die Spotify lijsten naar Google Music omzetten bijvoorbeeld.
 
Hoi Ytse,

Ik zie me zelf niet zo gauw bij Spotify weg gaan.
Het muziekaanbod bevalt me daar tot nu toe prima.

Dus ik zal niet zo snel naar een andere streaming dienst overstappen.
Maar eerlijk gezegd heb ik met een andere streaming dienst ook geen ervaring.
We hebben ook geen netflix.
We hebben nu al zoveel zenders via de KPN, dat we lang niet alles kunnen zien.
Misschien nog voor de duidelijkheid. Het Spotify-abonnement zit bij het tv-abonnement in.

En je bent toch altijd weer afhankelijk van wat het aanbod van een andere streaming dienst is.
Misschien heeft een goedkopere dienst ook wel weer een kleiner muziek aanbod.
Of kom je daar weer andere nadelen tegen.
Het moet toch uit de lengte of de breedte komen.

Heb je trouwens onze muziekverzameling al bekeken?
Ik vind het zelf toch wel een breed georiënteerde collectie.
 
Zo, inmiddels al eens bekeken wat deze tool doet.

Hij zet dus eigenlijk mijn speellijsten over naar Apple Music.
Maar ik heb helemaal geen behoefte om naar Apple Music over te stappen.
En Google music doen we verder ook niets mee.

Spotify blijft er bij ons voorlopig in.

Maar dank je wel voor je moeite. :)
 
Laatst gewijzigd:
Misschien een goed idee om een overzicht te maken van de betere streaming diensten?

Ik betaal nu alleen voor Spotify en Netflix.
Voor Digital Imported heb ik ook overwogen een abbo te nemen, maar toen ik lid werd van Spotify is het daarbij gebleven.
goed idee! Dat Digital Imported kende ik niet, maar wat een gave streaming dienst is dat zeg!

Lijstje dat ik nu ken is:

Video:
Netflix - http://www.netflix.com
Videoland - https://www.videoland.com/
HBO GO - http://www.hbogo.nl

Muziek:
Spotify - https://www.spotify.com/nl/
Digital Imported - http://www.di.fm

Concert registraties (dvd)
Qello - https://qello.com/

Zelf gebruik ik Netflix en Qello, maar die Digital Imported ga ik zeker even proberen, thanks for the tip :)
 
Hoi Ytse,

De vraag of ik een Spotify link had naar één van m'n lijsten is een beetje onder gesneeuwd.

Ik zal hem hierbij nog even beantwoorden:
In het allereerste bericht van dit topic had ik al geschreven, dat wanneer men lid is van Spotify,
je via m'n gebruikersnaam piethermie de lijsten kunt oproepen.
Ik heb ze namelijk allemaal openbaar gehouden. Dus voor iedereen toegankelijk.
Helaas blijk ik er hier niet zo veel mensen mee te kunnen plezieren.
 
Back
Top