nieuw - help

embryo

Nieuwkomer
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
5
Hoi iedereen,

ik ben een gast van 22 jaar uit België.
Ik heb geruime tijd in enkele bandjes gespeeld als zanger. Tot 2.5 jaar geleden trad ik toch wel elke week op. Muziek is dan ook mijn passie geworden.
Op mijn laatste optreden heb ik ernstige oorbeschadiging opgelopen waardoor ik nu tinnitus en hyperaccusis heb. Ik ben dan ook al meer dan 2 jaar niet meer kunnen uitgaan/ café gaan, enz.
Het eerste half jaar was ik nogal down en ben ik niet echt veel buitengekomen.
Ik moest stoppen met muziek maken.
Een beetje later ben ik (heel rustig) beginnen jammen op een speelgoedpiano'tje dat hier nog op zolder lag. Zo heb ik dan ook mijn eerste nummers gemaakt. De klank van de piano zuigt nogal, waardoor je mijn vraag wel voelt aankomen.
Ik ben enkele maanden geleden naar een muziekwinkel gegaan om samen met een vriend een gitaar te kopen (fender telecaster(l)) en daar was iemand op een Roland Fantom G aan het spelen. Holy crap...! Toen ik dat hoorde MOEST ik gewoon een piano kopen.
In juli ga ik dus een maandje werken voor een synth.

Ik weet dat jullie waarschijnlijk niets anders horen maar toch: Welke synth past het best bij mij?
Ik wil graag echte pianoklanken
Mooie strijkers. Zowel samenklanken (orkest) als apart viool/cello/...
uiteindelijk moet daar niet veel meer opstaan. Een vette fake gitaar is altijd mooi meegenomen. (zoals bij bvb Roland rd 700)
Ik zou graag ergens rond de 1500 euro willen besteden. Hetzij nieuw, hetzij tweedehands.

Ik heb bij de Roland RD700 enkele mooie strings gehoord via youtube. Er stond hier bij dat het een patch was. Moet je dat dan downloaden of apart kopen? Enig idee op hoeveel dat ongeveer komt?

Zoals ik eerder zei ben ik er mij wel van bewust dat jullie deze vragen vaak krijgen, maar ik ben echt een leek op vlak van piano e.d.

Alleszinds merci.

Ps.: als het niet stoort plaats ik dit tekstje ook in een ander topic omdat hier mss niet echt veel volk komt kijken?
 
Zoek dit forum even door. Er staan hier echt tientallen topics over pianokeuze.
Bv.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=108335
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=110964

Maar wat wil je nou echt? Je gebruikt synth en piano door elkaar. Beetje verwarrend.
Wil je een synth, waarmee je je sounds kunt tweaken? Of gewoon een dikke stagepiano met goeie extra sounds?
Wil je gewogen toetsen? 88 toetsen?

Tips:
2e hands Yamaha S90ES (!) - Piano met Motif ES synth engine
Yamaha CP33 - Dikke stage piano met goeie extra sounds
Roland RD700 SX of GX - Idem
Kurzweil PC-serie - Piano met synthengine en super orchestral sounds.

Wil je gewogen toetsen? Zo nee, dan kun je ook kijken naar een Clavia Nord Electro 3.
Maar lees vooral dat eerstgenoemde topic door. Wordt je een stuk wijzer uit.
 
Back
Top