Kick verliest zijn gehele kracht

Stat-X

Maar das logisch
Lid sinds
23 november 2008
Berichten
261
Als ik een kick maak die best wel lekker klinkt, wil ik er vervolgens een melodietje overheen gooien. Zodra ik dat doe (eerst de kick ge-export en in kontakt geladen), verliest de kick z'n hele kracht. (wat buitengewoon kut is)

Wat moet ik doen om te zorgen dat dit niet gebeurd? En kom niet met afmixen, want daar ligt het niet aan8o)
 
Wellicht dat ze elkaar in de weg zitten, aangezien we niet mogen komen met afmixen...tja dan kan ik je ook niet helpen :confused:
 
Wellicht dat ze elkaar in de weg zitten, aangezien we niet mogen komen met afmixen...tja dan kan ik je ook niet helpen :confused:
Ze zitten elkaar onmogelijk in de weg, groot laag deel van de lead heb ik al weggedraait, en ook alles is al volop gecompressed...
 
wellicht kun je een voorbeeld posten, kick los, en met melodie.
Kunnen we even luisteren
 
wellicht kun je een voorbeeld posten, kick los, en met melodie.
Kunnen we even luisteren
Hmm, dan ga ik er nu even eentje maken. Normaal save ik die shit nooit, omdat het gewoon te bagger voor woorden klinkt:P
 
De kick licht compressen kan geen kwaad. Ik ben het overigens wel met Niel eens. Zorg eerst voor een goede mix zonder al te veel compressie.

Tip, layer meerdere kicks. Draai bij 1 kick al het laag eruit, en compress deze en boost het mid. Deze zorgt voor de hoorbare kick. Het laag hoef je helemaal niet zo waar te compressen. Zorg dat het laag niet te hard staat, het laat je mix vollopen.

Wij dance producers raken ook nooit uitgepraat over kicks he ?
 
Met compressie maak je geen kicks krachtiger.
 
Wij dance producers raken ook nooit uitgepraat over kicks he ?
T is toch een van de belangrijkste dingen in een dance track:P
 
Wat dacht je van een goede mix? :W
 
Nouja, hier dan maar het voorbeeld. Verwacht er niet veel van want het is vrij snel gemaakt allemaal..
 

Attachments

  • probleemkick.wav
    447,3 KB · Bekeken: 66
  • probleemfile.mp3
    311,5 KB · Bekeken: 63
kick klinkt voor mij toch wel zo ongeveer hetzelfde in de twee stukjes.
(wel allebei kut :P)
de losse kick heeft wel een heel erg lange decay die je natuurlijk niet meer hoort als je ze in in normaal tempo achter elkaar triggert.
 
kick klinkt voor mij toch wel zo ongeveer hetzelfde in de twee stukjes.
(wel allebei kut :P)
de losse kick heeft wel een heel erg lange decay die je natuurlijk niet meer hoort als je ze in in normaal tempo achter elkaar triggert.
Ja, dit is dan ook niet echt een goed voorbeeld. Normaal varieren m'n kicks veel meer qua toonhoogtes. Laat voor vandaag maar zitten. Ik heb bij deze nieteens de staart en de punch apart gehaald, dus hieraan kan je moeilijk een voorbeeld nemen. Cubase is onderhand ook al zo'n 30x vastgelopen, een teken aan mij dat het tijd is om te stoppen:bekdicht::bekdicht:
 
Misschien zit je dongle los en werkt die niet goed? :)
 
die kick heeft wel veel te veel 'tik'. die synth is ook wel dun... maar ja das weer een ander verhaal...
 
Vind de kick nog vrij hard in volume ten opzichte van de melodie, Kick is belangrijk natuurlijk maar er moet toch ook ruimte zijn voor de melodie.

En wat king of snake ook al zegt de decay is gewoon erg lang, probeer eens met battery of ultrabeat tijdens het afspelen de decay korter maken. Je zult zien dat de mix opeens al heel anders wordt.

En andere geluiden weer meer ruimte krijgen
 
Back
Top