voor iedereen met een tr 808

Gebruik: heb hem nog geen week :)
als het de orginele pot is kan je het voelen aan het volume knopje als die erg stroef gaat is hij erg weinig gebruikt , als hij heel soeple gaat dan vaak. ook kan je het zien aan de gebruiksporen rond de volume knopjes per instrument. dan is het daar dof.

of je hebt hem nieuw gekocht natuurlijk. kuch


Hieronder een lange lijst met mods voor de 808 gekopieerd van het net:
perfect

helaas heb ik niet zoon goed ervaring met mods. de sound, vooral bij de bassdrum (decay)word er niet beter op met een mod, vind ik.
 
Laatst gewijzigd:
volume knopje is redelijk soepel, rond de volumeknopjes per instrument is het niet dof maar hij heeft wel hier en daar gebruikssporen dus denk datie gemiddeld gebruikt is door de vorige eigenaar..

sound, vooral bij de bassdrum (decay)word er niet beter op met een mod, vind ik.
Ik zou deze mod misschien willen uitvoeren de sound wordt er niet beter op zeg je ? Hoe bedoel je klinkt ie niet hetzelfde als een 808 die orgineel een lange decay heeft ?

Nog mensen die ervaringen hebben met de BD decay mod ?
 
Laatst gewijzigd:
waarom moet je 808BD langer zijn dan 3sec?????????

Is toch nergens voor nodig. Ik zou het raar vinden om daarvoor dat ding te gaan modden.
 
volume knopje is redelijk soepel, rond de volumeknopjes per instrument is het niet dof maar hij heeft wel hier en daar gebruikssporen dus denk datie gemiddeld gebruikt is door de vorige eigenaar..?



Ik zou deze mod misschien willen uitvoeren de sound wordt er niet beter op zeg je ? Hoe bedoel je klinkt ie niet hetzelfde als een 808 die orgineel een lange decay heeft

de sound wordt een stuk platter van de mod. ( ik ga hem er weer uit halen) waarom ik weet het niet. de diepte is een beetje weg. maar wel leuk om geprobeerd te hebben natuurlijk. suc6 met je mod.
 
waarom moet je 808BD langer zijn dan 3sec?????????

Is toch nergens voor nodig. Ik zou het raar vinden om daarvoor dat ding te gaan modden.

Dat was een ruwe schatting toen ik gisteren men 808 kick opnam in ableton bleek ie maar 1,5 a 2 sec lang te zijn op maximale decay stand zou hem toch iets langer willen.

de sound wordt een stuk platter van de mod. ( ik ga hem er weer uit halen) waarom ik weet het niet
Das wel minder ik ga het toch maar eens proberen denik binnenkort, is toch maar een weerstandje bij solderen. Als het niet klinkt kan ik het nog altijd verwijderen.
 
Ik gebruik even dit topic voor een vraag: Hoe komt het dat als je op een 808 twee kicks kort achter elkaar zet, de tweede opeens veel harder is? Best irritant is dat.
 
Ik gebruik even dit topic voor een vraag: Hoe komt het dat als je op een 808 twee kicks kort achter elkaar zet, de tweede opeens veel harder is? Best irritant is dat.

Dat is idd vreemd he, ik heb een voorbeeld ervan gepost in deze thread.
Moet je even omhoog scrollen of een paar paginas terug kijken.
Kheb het al gevonden :D 808 kick die stapelt

Ik snap daar namelijk ook niks van aangezien het een mono-circuitje is.

Het lijkt bijna alsof hij de kick stapelt.

Ik vind het wel wat hebben maar soms is het wel een overkill.

Ik ben benieuwd of iemand het in kindertaal kan uitleggen.

:mega:
 
helaas heb ik niet zoon goed ervaring met mods. de sound, vooral bij de bassdrum (decay)word er niet beter op met een mod, vind ik.

de sound wordt een stuk platter van de mod. ( ik ga hem er weer uit halen) waarom ik weet het niet. de diepte is een beetje weg.

Dat is raar.
Je veranderd maar een weerstand, Als je deze variabele dan op de orginele waarde zet zou het precies hetzelfde moeten zijn.

Bij een maat van me hoor ik het iig niet.
Wel de decay mod en een volle bass drum.
 
Ik snap daar namelijk ook niks van aangezien het een mono-circuitje is.

Het lijkt bijna alsof hij de kick stapelt.

Ik vind het wel wat hebben maar soms is het wel een overkill.

Ik ben benieuwd of iemand het in kindertaal kan uitleggen.

:mega:

Ik denk dat het komt omdat de Elco C43 (een condensator) dan geen tijd heeft om volledig leeg te lopen en dus niet op nul begint.
Als twee biets (te) snel achter elkaar komen.
Correct me if I'm please.

groetje,
Maarten
 
Ik denk dat het komt omdat de Elco C43 (een condensator) dan geen tijd heeft om volledig leeg te lopen en dus niet op nul begint.
Als twee biets (te) snel achter elkaar komen.
Correct me if I'm please.

groetje,
Maarten

zoiets klinkt logisch.
Ik vind het eigenlijk wel een coole eigenschap voor zo'n mono-circuitje
Ik ben het iig nog nergens tegengekomen behalve bij de 808 kick.
 
Door dat soort dingen blijft de 808 een magisch instrument. Probeer dat soort "features" maar eens na te maken.
 
it's alive! ;)
Als je de decay een stuk korter zet, tot er geen overlap is, geeft ie die harde kick niet meer. Dus de verklaring van Maarten klinkt logisch inderdaad...
 
er zitten nog dingen in de 808 die je niet kan nadoen met pc!
maakt het idd leuk! maar kan ook soms lastig zijn!
 
Back
Top