voor iedereen met een tr 808

Heb nu zelf een foto toestel dus kan ik zelf wat prentjes maken van mn drum vriend.

Ik ben nog steeds verliefd :)
 

Attachments

  • n567904330_710048_1553.jpg
    n567904330_710048_1553.jpg
    52,4 KB · Bekeken: 96
Mijn 808 schoongemaakt vandaag.
Frontplaat in de dishwasher en nu lacht die weer alsof die new is
Hier de kick
1 Tone=0 Decay=10
2 Tone=10 Decay=10
3 Tone=10 Decay=0
3 Tone=0 Decay=0
 

Attachments

  • 808bassRSB.mp3
    396,7 KB · Bekeken: 88
Overlapende 808 kick !!!

Overlapende 808 kick !!!

De 808 kan helemaal geen overlappende kicks maken, omdat er maar 1 circuit inzit die de kick produceerd.
Een sampler kan dit natuurlijk wel.

Zo dan, 808 kick zonder accent of ander bla.
Om even te bewijzen dat die dus wel kan overlapen :P

:smeris:
 

Attachments

  • 808stapelkick.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 90
De Boos-doener na de schoonmaak...

De Boos-doener na de schoonmaak...

Bruin, zwart of grijs???
Joost mag het weten.
 

Attachments

  • DSC_0459.jpg
    DSC_0459.jpg
    1,2 MB · Bekeken: 82
  • DSC_0462.jpg
    DSC_0462.jpg
    1,2 MB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
Valt me nu pas op dat er 'computer controlled' op dat ding staat. :D
Vooral het font is erg gaaf.
 
jaah ook ik ben ook eindlijk lid van de 808 club *D.
ik heb s/n 176556 en met een witte start-stop knop
er gaat echt een wereld voor me open aan de verscheidenheid van "verschillende" 808's:
oranje/witte start-stop knop
(amerika/europees)
laag/ hoog serienummer
bruin/zwart
Nou is het zo dat ik misschien (kleuren) blind ben maar ik zie ten eerste écht het verschil niet tussen een zwarte en een bruine. En dat er 808's zijn met een oranje en witte start-stop knop was me ook nog nooit opgevallen.
Ik vraag me dan ook serieus af óf het uberhaupt de bedoeling van Roland is geweest om onderscheid te maken in de 808's. Ik kan me zo ook voorstellen dat de 808's op verschillende plekken in Japan zijn gemaakt (misschien niet waar?!) en dat zwart/bruin niet overal zwart/bruin was (verschillende spuiterij/mensen). Is de 808 alleen maar in Japan gemaakt? (kleurverschil?) Nou ben ik ook wel redelijk thuis in de electronica en weet dat componenten (zeker van die leeftijd) redelijk onderhevig zijn aan tolerantie.
Is het dus zo dat de 808's met dezelfde kleur (zwart/bruin) allemaal dezelfde klank hebben. En is dat bij degene in een bepaalde s/n reeks ook. En de oranje/witte start-stop knop ook zo.
De ham vraag wat mij betreft is: Was het de bedoeling van Roland of (wat mij lijkt) is het gewoon het "verloop" van componenten?
 
zoooooooo
das wel ongeveer +7 sec.
erg lang

Ik heb geen TR-808, maar heb wel ooit een 808 Basdrum nagebouwd (vooral als experiment). De trigger gebeurde ook met een zelfgemaakte drumtrigger (schema van musicfromouterspace.com).
Wanneer ik de decay-potmeter had vervangen door een 1M potmeter was de BD in te stellen van kort tot oneindig.
 
ten eerste, gefeliciteerd met je 808
en ten tweede, zoals EgyptianLover ooit zei, en
hij kan het weten, Geen een 808 klinkt hetzelfde.

thx RSB, ik ben er ook erg blij mee, hij rockt als een dolle :luv:

Ik weet dat er geen 808 is die hetzelfde klinkt. Maar is dat ook de bedoeling van roland geweest. Er wordt zo spannend gedaan over die verschillende modellen die ik al eerder aangaf. Ik denk namelijk dat er theoretisch geen verschil zou moeten zijn. Een "bruine" 808 moet volgens mij hetzelfde klinken als een zwarte 808. Ik geloof ook niet dat een bruine bv altijd een langere decay op de BD zou hebben dan een zwarte(of andersom). Dat er een hoorbaar verschil in ligt volgens mij gewoon aan de componenten.
 
je spreekt jezelf tegen, en geloof maar dat er verschil is te horen.
Het is zelfs heel erg duidelijk te horen!!!
En dat komt dus idd door de verschillende gebruikte componenten.
Maar ik val een beetje in herhaling want deze hele topic gaat er al over
en bewijst het overduidelijk :P

Desalniettemin, een 808 is een 808, en een 808 gaat pas
klinken op het moment dat je er een mannetje/vrouwtje achter zet.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top