voor iedereen met een tr 808

Aha, ik snap het nu helemaal. Het is dus geen bug maar een feature hihihi. In dat geval blijf ik er af. Vindt het eigenlijk wel lekker zo die automatische variaties. Maakt het onderscheid tussen gesampelde versies alleen maar groter.
 
Aha, ik snap het nu helemaal. . Maakt het onderscheid tussen gesampelde versies alleen maar groter.

idd,wat ik ook al had gepost in de andere 808 draad.

'daarom is een bruine 808 moeilijk te samplen'
 
Ik laat hem ook zo idd, gisteravond lekker me gefreakt, met helemaal open decay hoeft niet, dan klinkt het ook al vet.
 
Deze overlappende zwevende kicks hoor je het vaakst in de eerste Electro-Hip-Hop plaaten van begin 80 :bruine 808

De 808 kan helemaal geen overlappende kicks maken, omdat er maar 1 circuit inzit die de kick produceerd.
Een sampler kan dit natuurlijk wel.

Het effect wat je bedoeld komt doordat de kick bijna tegen zelfoscillatie aanzit en relatief snel weer getriggerd word. Ik heb een DR-55 en DR-110 die dit ook doen. (m'n DR-55 en DR-110 kunnen wel zelfoscilleren.) De geleende CR-78 die ik ook hier heb staan kan het ook (effe openmaken en aan de instel pots prutsen voor langere decay)
 
. Ik heb een DR-55 en DR-110 die dit ook doen. (m'n DR-55 en DR-110 kunnen wel zelfoscilleren.) De geleende CR-78 die ik ook hier heb staan kan het ook (effe openmaken en aan de instel pots prutsen voor langere decay)


ff off topic

De dr110 heb ik ook, maar je hebt er een ander weerstandje ingedaan zeker?

voor lange decay, ik heb wel eens een geluidsfragment gehoord, en die klonk echt vet .
 
De 808 kan helemaal geen overlappende kicks maken, omdat er maar 1 circuit inzit die de kick produceerd.
Een sampler kan dit natuurlijk wel.

ja natuurlijk,maar iedereen weet toch over welk effect we het hebben ,nu toch,hoop ik..

Maar goed dat je het duidelijk beschrijft.
 
Is dit nu bruin of zijn dat mijn gedachten?
:confused:
 

Attachments

  • S1031406-poster.jpg
    S1031406-poster.jpg
    103,4 KB · Bekeken: 86
  • S1031436-poster.jpg
    S1031436-poster.jpg
    95,9 KB · Bekeken: 89
die van glennv is de beste referentie zover hier op sf:

attachment.php
 
Misschien een vreemda vraag.

Maar zou iemand misschien die velletjes onder de start en fill-knop voor mij willen scannen op hoge resolutie. Ik zou graag nieuwe willen uitprinten en evt overtrekken in illustrator

Alvast bedankt :okdan:
 
zijn wel witte knoppen (start/stop, i/fi), donker oranje draaiknoppen!
mijne heeft dus normaal een vroeger serienummer!
weet je toevallig het serienummer?
ik denk toch dat de mijne ook duidelijk "zwarter" is aan de zijkanten dan het toppaneel!
 
ik denk toch dat de mijne ook duidelijk "zwarter" is aan de zijkanten dan het toppaneel!

ja hoor!

dit was men ex fonkelnieuwe zwarte 808,onder de flash zie je een verschil met de zijkanten,dat die grijzer gaat lijken,maar der zit geen pixel bruin in deze verf:

attachment.php
 

Attachments

  • Roland TR808-01.jpg
    Roland TR808-01.jpg
    239,2 KB · Bekeken: 90
  • Roland TR808-02.jpg
    Roland TR808-02.jpg
    248,8 KB · Bekeken: 89
  • Roland TR808-04.jpg
    Roland TR808-04.jpg
    214,3 KB · Bekeken: 84
  • Roland TR808-06.jpg
    Roland TR808-06.jpg
    93,7 KB · Bekeken: 86
Laatst gewijzigd:
foto is genomen zonder flash!
met flash is hij zwarter (post later anders nog e foto) en als je gewoon kijkt heeft lijkt ie te lang in de zon gestaan te hebben?! :eureka:
 
hoe zit het met die radioactieve 808 dan van dsil?
.
Die heeft een nogal hoge en korte kick, maar klinkt voor de rest lekker hoor. Step 6 knopje is wel rot, maar ik heb niet switches liggen voor m'n 303, 606 en 808, dus het is slechts een kwestie van tijd vinden om ze een keer bij een synthdokter langs te brengen.
Wellicht is er aan de 808 geknutseld, maar dat zien we dan wel.

@RSB: Ik heb trouwens wel witte knoppen ipv oranje.
 
Back
Top