voor iedereen met een tr 808

off topic:
als ik het goed voorheb zijn er 3 verschillende series van de 303! Eerste met veel aanpassingen (fouten in bord), tweede met minder aanpassingen en derde (?). Dit kan je zien als je ze openlegt! Dan kan je wel goed het verschil zien! Dus idd niet met een aanduiding zoals MKI, ... maar fysisch wel te zien op het bord zelf, vooral bv bij de 303! Heb ik van horen zeggen door mannen die het wel kunnen weten!
Zo worden die mythen de wereld in geholpen ja, door "mannen die het wel kunnen weten."
Whatever, het is analoog spul dus ik kan me voorstellen dat alleen al door de tolerantie die er op de onderdelen zit er minieme verschillen in zitten. Volgens mij vallen die verschillen in het niet als ze door verschillende mengtafels/eq's gaan.
 
Zo worden die mythen de wereld in geholpen ja, door "mannen die het wel kunnen weten."
Whatever, het is analoog spul dus ik kan me voorstellen dat alleen al door de tolerantie die er op de onderdelen zit er minieme verschillen in zitten. Volgens mij vallen die verschillen in het niet als ze door verschillende mengtafels/eq's gaan.

Als je evenveel 303's in je handen gehad hebt om te herstellen als D'naab moet je maar 1s terugkomen! :slotje:
 
Even 2 voorbeeldjes zoals de kick uit mijn 808 klinkt:
 

Attachments

  • 808kick1.mp3
    495,8 KB · Bekeken: 97
  • 808kick2.mp3
    277,1 KB · Bekeken: 95
Zo klinkt m'n Acidlab Miami...

even wat losse instrumenten en wat aan de knopjes gedraaid
daarna een pattern met gebruik van ACcent
tot slot een pattern met bijna alle sounds (this track needs more cowbell! :D) en een snufje swing

Geen compressie of EQ gebruikt, alles uit de mixed output, alleen normalizing op de individuele stukjes.
 

Attachments

  • 808_Miami.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 89
Zo, da's niet verkeerd :). Hoe voelen de step-knopjes? De Bassline 1 was an sich niet verkeerd, maar ik was niet zo gecharmeerd van die diepliggende drukknoppen. Die caps-lock knoppen met mechanische switches zoals op de 909 vind ik nog altijd het beste idee - jammer dat geen enkele drumcomputer dat heeft herhaald, daarna.
 
KLS, heb jij toen ter tijd wellicht een 48/44 conversie foutje o.i.d. gemaakt bij het maken van jouw 808 file?
Valt me namelijk op dat jouw kick echt behoorlijk hogere pitch heeft dan elke andere 808 in deze thread.

Oh ja, kan iemand ook eens een paar droge tom (LT, MT, HT) en rimshot sounds posten? Wil graag even vergelijken...
 
Zo klinkt m'n Acidlab Miami...

even wat losse instrumenten en wat aan de knopjes gedraaid
daarna een pattern met gebruik van ACcent
tot slot een pattern met bijna alle sounds (this track needs more cowbell! :D) en een snufje swing

Geen compressie of EQ gebruikt, alles uit de mixed output, alleen normalizing op de individuele stukjes.

zooklinkt idd goed hats zijn net de 606:engel:
 
Opgenomen en gesaved op 48khz. Eerst 3x met laagste tone dan 3x met hoogste tone. Decay=max.
 

Attachments

  • 808kick1.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 77
En toms/rimshot. Tuning van toms in het begin hoogste, daarna laagste.
 

Attachments

  • 808ltmthtrs.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 74
wat glimt die 808 mooi! of komt dat door die vette kindervingertjes?
Die van mij is helaas niet meer zo mooi.
 
Hallo,
ik heb hier al gelezen over een Europese of Amerikaanse met korte of lange BD decay.
Mijn 808 had vroeger een hele lange decay, kon seconden gaan en nu heeft ie sinds kort enkel korte. Als ik een loopje speel met decay helemaal open dan komt er precies soms een iets langere door.
Heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen?
misschien vuil in de potentiometer?
weet er iemand een goed adres in Belgie om die te laten servicen?
Ik heb hem 1.5 jaar geleden gekocht van een studio die hem om het jaar liet nazien dus misschien is het tijd om dat nog eens te laten doen?
 
Back
Top