Nord Electro 3

nor_electro3_73_550.jpg


Nord and UK distributor Sound Technology are very pleased to announce the next generation Electro - the Nord Electro 3. With the introduction of the Nord Electro 3, the legacy of the original Electro and the knowhow that have shaped some of the other Nord models have been combined. The Electro 3 features a new organ section, a new piano section, new effects and also a new exciting feature that allows the Electro 3 to use any samples from the Nord Wave library.

http://www.soundtech.co.uk/nord/news/electro3
 
... Die diehards die dan toch voor de eenvoudige Stage-synth willen gaan (want dat is buiten de niet-88 versie het enige wat ontbreekt aan de Electro 3), kopen toch voor een prikje een Lead in rackversie, samen met hun Electro3? Dan zit je 'n pak onder de prijs van de Stage, en je hebt meer mogelijkheden.
Conclusie?

Heb je de huidige prijzen van de Stage al gezien?
Samen met de Electro's behoorlijk in prijs gedaald...
Alleen de Wave en de NL2XAnn behouden hun prijzen...

En die optie van de combinatie E3 en NL2R is er eentje die ik je aanraad :)

Wout
 
het zijn niet perse JOUW punten die ik versta als zijnde miereneuken maar gewoon in deze topic.

Ik heb zelf een Nord Stage en heb al jaren goed contact met Ake (kan even het o'tje boven de A niet vinden) en ook met Hans Nordelius, maar ik begrijp deze weg die zij zijn ingeslagen volkomen.

Ik heb bij de ontwikkeling van de Nord Stage eigenlijk nooit jouw naam gehoord?!
ook niet van Thijs Thunnissen enzo. en ik ken ze toch wel redelijk goed

De update in OS 3.12 waarbij de parameters op het scherm verschijnen is een halve implementatie van een idee dat ik had.

Alleen heeft Clavia de weergave uitgebreid naar alle knoppen (draaipots en buttons) op het scherm van de Stage, terwijl ik het alleen voor de draaipots beschreven had.

Hetgeen nog ontbreekt is weergave van actual value vs. physical position (op vraag van VELE Stage users), dit had ik ook beschreven .

Die PDF werd door de PM van Clavia doorgespeeld naar de ontwikkelaars.
Begrijpelijk dat je daar mijn naam niet onder ziet, maar daar zit ik ook niet op te wachten.
 
De update in OS 3.12 waarbij de parameters op het scherm verschijnen is een halve implementatie van een idee dat ik had.

Alleen heeft Clavia de weergave uitgebreid naar alle knoppen (draaipots en buttons) op het scherm van de Stage, terwijl ik het alleen voor de draaipots beschreven had.

Hetgeen nog ontbreekt is weergave van actual value vs. physical position (op vraag van VELE Stage users), dit had ik ook beschreven .

Die PDF werd door de PM van Clavia doorgespeeld naar de ontwikkelaars.
Begrijpelijk dat je daar mijn naam niet onder ziet, maar daar zit ik ook niet op te wachten.

Ah oke. nee ik begrijp inderdaad dat je jouw naam daar niet wilt zien ;-)
 
Conclusie?

Heb je de huidige prijzen van de Stage al gezien?
Samen met de Electro's behoorlijk in prijs gedaald...
Alleen de Wave en de NL2XAnn behouden hun prijzen...

En die optie van de combinatie E3 en NL2R is er eentje die ik je aanraad :)

Wout

Ik heb 88 toetsen nodig, dus da's geen combo voor mij, anders overwoog ik het misschien nog.

Conclusie is: waarom zou je nog een Stage EX kopen?
Het combo E3 en NL2R geeft je een Stage 2 (met échte verbeteringen waar de NS Classics users WEL al lang achter vragen, lees NordUSA er maar op na) en een halve Nord Wave, voor een prijs die minder is dan de Stage 76 EX.

Wat logische zet?
 
Ah oke. nee ik begrijp inderdaad dat je jouw naam daar niet wilt zien ;-)

Offtopic maarja:

De weergave actual value vs. physical position is waar het net om ging, maar dat zijn ze dus 'vergeten'.
De weergave zoals hij nu is, gaat inderdaad nergens over.

Beetje om het 'terug van de NL3 naar de NL2X' gevoel in de synthsectie te verzachten.
Wat overigens ook op de Nord Wave zou mogen geïmplementeerd worden.
 
hmm idd wel jammer dat er niet een pitch-stikkie en/of mod-wheel op zit, nu de functionaliteit is uitgebreidt met een rompler.. maar ach, is niet onoverkomelijk imho
 
het zijn niet perse JOUW punten die ik versta als zijnde miereneuken maar gewoon in deze topic.

Ik heb zelf een Nord Stage en heb al jaren goed contact met Ake (kan even het o'tje boven de A niet vinden) en ook met Hans Nordelius, maar ik begrijp deze weg die zij zijn ingeslagen volkomen.

Ik heb bij de ontwikkeling van de Nord Stage eigenlijk nooit jouw naam gehoord?!
ook niet van Thijs Thunnissen enzo. en ik ken ze toch wel redelijk goed
Alt+143=Å

Tijs zal nooit over andere mensen praten 8)
Åke soms wel :D
Maar Clavia houdt die samenwerkingsstromen beslist gescheiden. Veel namen zal je nooit van hen horen, maar ze onderhouden altijd contacten met die gebruikers die wat te vertellen hebben, wat echter niet betekent dat ze dan gaan doen wat die klanten willen.

En inderdaad, zelf vind ik het een zeer goede zet van die Zweden, want de combi E2+NR2X is een hele goede. En wat zie ik? Dat Rackie kan net rechts op het paneel liggen :)
Ik zou hem zo in de winkel presenteren!

Wout
 
Wat ik wel een geweldige en overbodige luxe vind is die extra monitor ingang voor de koptelefoon, voor als je thuis wil meespelen. Ik zou hem gebruiken als stage monitor met een oortje in, want meespelen met een mp3tje :D
Nou ja, voor Åke ;)
Sorry, geintje :)

Wout
 
hmm idd wel jammer dat er niet een pitch-stikkie en/of mod-wheel op zit, nu de functionaliteit is uitgebreidt met een rompler.. maar ach, is niet onoverkomelijk imho
Redenen:
1 hou het geheel goedkoop
2 piano's, Hammonds en andere orgels hadden het ook niet
3 de rompler (rot woord) gaat natuurlijk uit van geluiden als de Mellotron (Shit, wilden die Stage jongens ook!), trompetjes en zo, juist geen synthesizers...

De enige keer dat ik een rëeel geluid met een PitchBend heb gehoord is bij Åke (Daar issie weer ;) In zijn G2 Patch AccGuitar gebruikt hij het om een snaar te stemmen. Dat was ook in de mp3.

Wout
 
Precies Wout, ik hoef hier nu eens geen modulatie dingetjes op, Rhodes+Hammond+Mellotron, wat kun je nou nog meer nodig hebben! :kimono: (ja heel veel maar daar zijn al andere machientjes voor). Alles in één, eindelijk, inclusief het galmpje en amp emulaties. 1600eu, lijkt me dat ze als warme broodjes zullen gaan.
 
Hey ik ben nieuw hier. Mijn naam is Wout (geen Blommers)

Ik heb nét een Stage compact aangeschaft en las vandaag over de Electro 3. Dat ding heeft echt het beste van alles bij elkaar (behalve de synth dan...maar het blijft immers een electro).

Ik zou nu ook kunnen gaan zeuren over dat ik me genaaid voel...maar de stage blijft een goed instrument. Het enige waar ik op hoop is dat ze dezelfde sample mogelijkheid voor de stage maken, want Stage + Mellotron = SWEET

Eigenlijk denk ik dat ze wel met zo'n update zullen komen... Ik denk niet dat ze de stage EX met alléén geheugen uitbreiding op de markt brengen zodat je meer grote pianosamples erin kan stoppen. Ze gaan er wel mee wachten totdat de Electro 3 ingeburgerd is. Volgens mij is het hardwarematig mogelijk voor zowel de classic als de EX. Maar ik ben geen EXpert op dat gebied...

Het zou prima in hun nieuwe productlijn passen... de Electro voor de mensen die een simpel monotimbraal instrument willen... de stage voor de mensen die meer mogelijkheden willen... de Wave voor de mensen die geen Rhodes, orgel, enz. nodig hebben... maar wel allemaal met de mogelijkheid van die Wave samples.

Dit is wat ik er over denk (en wat ik hoop natuurlijk...) Jullie visie?

Wout
 
Laatst gewijzigd:
Waar is de rack versie? :(
Dat vind ik ook wel interessant. Ben niet geïnteresseerd in nog een klavier. Daarnaast, doe me een lol, waar is het 8 oktaafs toetsenbord?
 
Een paar jaar terug heb ik mijn Electro 2 73 weggedaan voor een Nord Stage. Ik zou voor die Electro 3 bijna mijn Stage weer wegdoen, maar...
Wat ik altijd miste op mijn Electro was een lage E toets. Zal wel te maken hebben met een Rhodes 73 ook met een F begint of zo, maar ik vind het onhandig. Ik werk veel met een gitarist die steevast liedjes in E schrijft.
Die Stage blijft dus nog even. Misschien dat een Nord Wave wel leuk staat boven mijn stage....
 
Als iedereen nu een Nord Electro 3 inruilt voor z'n Nord Stage, wacht ik wel op een goedkope stage(A).
 
Hoezo ? Wil je dan een rack met 8 oktaven ? :D
Nee, ik ben alleen geïnteresseerd in een rack versie. Maar ik vind het raar dat als iets verkocht word als "een piano", dat er alleen een 5 en 7 oktaafs versie is terwijl het redelijk normaal is om een 8 oktaafs piano te gebruiken.
:D
 
Back
Top