Nord Electro 3

nor_electro3_73_550.jpg


Nord and UK distributor Sound Technology are very pleased to announce the next generation Electro - the Nord Electro 3. With the introduction of the Nord Electro 3, the legacy of the original Electro and the knowhow that have shaped some of the other Nord models have been combined. The Electro 3 features a new organ section, a new piano section, new effects and also a new exciting feature that allows the Electro 3 to use any samples from the Nord Wave library.

http://www.soundtech.co.uk/nord/news/electro3
 
@SLE, misschien wil je die van mij overkopen ?? :) (semi-serieus)

Vreemd dat het al officieel in het nieuws is, maar dat op clavia.se nog niks te lezen is erover.. Ik zou als fabrikant graag de primeur op mijn eigen site willen hebben.
 
Hee!
Ze hebben SoundTech de primeur gegeven, hetgeen gebruikelijk is met een nieuwe loot :) Had eerder Armadillo verwacht, want voor die markt is de Electro3 eigenlijk bedacht.

Wout
(die alleen maar geruchten had gehoord en dus nog niets van de specilicaties weet)
 
Hee!
Ze hebben SoundTech de primeur gegeven, hetgeen gebruikelijk is met een nieuwe loot :) Had eerder Armadillo verwacht, want voor die markt is de Electro3 eigenlijk bedacht.

Wout
(die alleen maar geruchten had gehoord en dus nog niets van de specilicaties weet)

Ben ik de enige die dit enorm frustrerend vind, als Nord Stage bezitter dan?

New and improved features
Load any sample from the Nord Sample library
Users can add virtually any sound they want to the Nord Electro 3. Sounds can be loaded from the Mellotron Library or any other instrument or sound from the extensive Nord Sample Library, the same format as the Nord Wave uses. Users are even able to create their own Sample Instruments using the Nord Wave Manager and then use these in the Nord Electro 3.

New amps, compressor and EQ
A three-band EQ with sweepable mid-range...


Hoe haalt Clavia het in hun hoofd om de specs die al 2 jaar gevraagd worden voor de Stage, nu ineens toe te passen in de Electro3, na de release van de Nord Stage EX?

Zijn ze in Zweden het noorden kwijt ofzo?
 
Ik wordt hier wel erg blij van, van dit nieuws ! :) wat een gave combinatie hebben ze weer gemaakt.. ga m'n 73-2 zeker erop ga inruilen als ik genoeg gespaard heb.
 
PS Het is geen Wave, laat dat duidelijk zijn :)
Het is een Electro die ook de samples van de Wave kan gebruiken, maar een synthesizer deel als bij de Wave ontbreekt.

Wout
 
... Hoe haalt Clavia het in hun hoofd om de specs die al 2 jaar gevraagd worden voor de Stage, nu ineens toe te passen in de Electro3, na de release van de Nord Stage EX?
Zijn ze in Zweden het noorden kwijt ofzo?
Die veranderingen in de Stage zijn even kostbaar als een nieuwe, nu de Electro3, uit te brengen. Dan is het meer lonend om een nieuw deel van de markt aan te spreken ipv een oud model nieuw te stylen. Dat laatste betekent ook nieuwe moederbordjes en zo. Waar valt nu meer te verdienen, nu de Stage markt ook aan het opdrogen is? Aan die paar die dan een nieuwe Stage gaan kopen?

Is er al wat over het keyboard (zwaarte) beKend?

Wout
 
Dan is het meer lonend om een nieuw deel van de markt aan te spreken ipv een oud model nieuw te stylen.

Klopt niet echt wat je zegt: de Electro is ook een oud concept en terug vernieuwd dus..
maar waarom de Electro, in godsnaam?

Als Clavia even naleest dan is er ENORM veel vraag vanuit de Stage-community voor juist DIE verbeteringen in de Stage die nu in de Electro zijn aangebracht. De Stage in combinatie met die extra functies is waar we al 2 jaar over bezig zijn.

Clavia begint aan iets nieuws voordat nog niet de helft van de flaters in de Nord Stage zijn opgelost, of dat ook maar een fractie van de suggesties zijn toegepast.

De Stage EX is een pleister op een open wonde, en wat mij betreft precies een tegenvoorbeeld van: "Dan is het meer lonend om een nieuw deel van de markt aan te spreken ipv een oud model nieuw te stylen."

Hopelijk heeft het 'nieuw deel van de markt' deze idioterie ook door, dan zal Zweden snel droogstaan.

Even objectief: de Electro heeft nu full quality piano en kan als rompler gebruikt worden, maar sukkelt nog met een (maximum) 76 semi-weighted waterfall klavier? Dat is lachen.

Wat is het volgende wat uit de Clavia mixer komt? Een C1 met 2 full-weighted 4-octaafsklavieren en onboard synth?

edit: Kijk maar naar het plaatje.
Alle schroeven staan danig los bij Clavia, dat ze zelfs hun 'patented' pitchstick en modulatiewiel vergeten zijn. Dat wordt expressief spelen zo, met die samples.
 
Laatst gewijzigd:
ik was nog steeds aan het sparen voor een 2! :)

Dan bof je, waarschijnlijk worden ze goedkoper en zal het tweedehands aanbod een stuk groter worden de aankomende tijd ;)
Als ik toetsen zou kunnen spelen, dan zou ik een Nord Electro kopen. Maar ja....
 
Nord Electro 3 61 toetsen: 1599 euro
Nord Electro 3 73 toetsen: 1799 euro

Net even prijzen gevraagd bij Feedback.
zij verwachten dat deze eind deze maand in de winkel ligt :okdan:
 
Klopt niet echt wat je zegt: de Electro is ook een oud concept en terug vernieuwd dus..
maar waarom de Electro, in godsnaam?
Omdat die groep gebruikers aan een nieuw instrument toe is, de Stage niet,
Als Clavia even naleest dan is er ENORM veel vraag vanuit de Stage-community voor juist DIE verbeteringen in de Stage die nu in de Electro zijn aangebracht. De Stage in combinatie met die extra functies is waar we al 2 jaar over bezig zijn.
Niet alle Stagers, hoor :)
Clavia begint aan iets nieuws voordat nog niet de helft van de flaters in de Nord Stage zijn opgelost, of dat ook maar een fractie van de suggesties zijn toegepast.
Zie m'n eerdere opmerking over resourses
De Stage EX is een pleister op een open wonde, en wat mij betreft precies een tegenvoorbeeld van: "Dan is het meer lonend om een nieuw deel van de markt aan te spreken ipv een oud model nieuw te stylen."
Zou jij werkelijk voor wat meer geheugen en het laden van samples je huidige Stage verkopen en dan een nieuwe kopen? Ik heb daarbij wat bedenkingen...
Hopelijk heeft het 'nieuw deel van de markt' deze idioterie ook door, dan zal Zweden snel droogstaan.
Ik denk dat dat wel zal meevallen...
Even objectief: de Electro heeft nu full quality piano en kan als rompler gebruikt worden, maar sukkelt nog met een (maximum) 76 semi-weighted waterfall klavier? Dat is lachen.
Als je 88 toetsen volledig piano feel wilt, dan koop je toch een Stage? Als ze deze ook als Stage hadden uitgebracht, dan waren de kosten toch wel ver boven de €3500 uitgekomen? De Electro 3 gaat voor ongeveer €1900 'adviesprijs' de deur uit. Als ik jou was zou ik hem er gewoon bij nemen! Dat is een behoorlijk verkoop argument, vooral nu!
Wat is het volgende wat uit de Clavia mixer komt? Een C1 met 2 full-weighted 4-octaafsklavieren en onboard synth?
Breng ze nou niet op ideeën!!!
edit: Kijk maar naar het plaatje.
Alle schroeven staan danig los bij Clavia, dat ze zelfs hun 'patented' pitchstick en modulatiewiel vergeten zijn. Dat wordt expressief spelen zo, met die samples.
De Electro had toch nooit een PitchStick?

Wout
 
Nord Electro 3 61 toetsen: 1599 euro
Nord Electro 3 73 toetsen: 1799 euro

Net even prijzen gevraagd bij Feedback.
zij verwachten dat deze eind deze maand in de winkel ligt :okdan:
Dank!
Ik had wat zitten rekenen, maar dit is de werkelijkheid...
Bijzonder goed alternatief voor de Stage!

Wout
 
graag gedaan. Ik was zelf namelijk ook erg benieuwd. Ik vindt het een bijzonder goede zet van Clavia!

Ik snap al dat mierenneukerige van sommige mensen gewoon nooit.

Dus wat mij betreft :verkoght:
 
Een Nord Electro 3 voor mij zou dubbelop zijn, een Nord Wave is de enige mogelijke optie.
Als de Stage EX Wave-samples kon laden (want DAAR gaat het mij om) verkocht ik mijn Stage Classic.

Tuurlijk heeft de Electro 1 / 2 geen pitchstick, maar die had ook geen samplefunctionaliteit :eureka:.

Ik ken ook geen enkele Stagegebruiker die zijn bak zou verkopen voor een EX,
maar met de Electro 3 pitst Clavia de markt voor de Stage (EX) zelf dicht.

Die diehards die dan toch voor de eenvoudige Stage-synth willen gaan
(want dat is buiten de niet-88 versie het enige wat ontbreekt aan de Electro 3),
kopen toch voor een prikje een Lead in rackversie, samen met hun Electro3?
Dan zit je 'n pak onder de prijs van de Stage, en je hebt meer mogelijkheden.
 
Ik snap al dat mierenneukerige van sommige mensen gewoon nooit.

De doorontwikkelingen aan de Stage liggen me waarschijnlijk iets nauwer aan het hart dan jou,
omdat ik er zelf ook aan meegewerkt heb.

Dat jij mijn punten dan verstaat als miereneuken, wordt dan best ook begrepen in die context, denk ik.

Fijn dat jij in de Electro 3 wel een product vindt dat aan je eisen voldoet. :okdan:
 
het zijn niet perse JOUW punten die ik versta als zijnde miereneuken maar gewoon in deze topic.

Ik heb zelf een Nord Stage en heb al jaren goed contact met Ake (kan even het o'tje boven de A niet vinden) en ook met Hans Nordelius, maar ik begrijp deze weg die zij zijn ingeslagen volkomen.

Ik heb bij de ontwikkeling van de Nord Stage eigenlijk nooit jouw naam gehoord?!
ook niet van Thijs Thunnissen enzo. en ik ken ze toch wel redelijk goed
 
Back
Top