waarom klinkt dit zo dood?

als ik eerlijk moet zijn heb ik die tracks niet eens geluisterd, maar daardoor kreeg ik die aanname, door de topic-titel, excuses daarvoor...

...maar, hoe kan het nu doods klinken mét een TR 808 ? dat is nu de vraag, ook een hele kunst opzich om dat voor elkaar te krijgen hehe.
 
Vind dit wel een leuk topic, ik ken de topicstarter ook. Ik kom vaak hetzelfde probleem tegen wanneer ik eigen materiaal vergelijk met reeds uitgebracht materiaal.

Zonder goede mastering zal het toch niet snel gelijkwaardig klinken, maar vindt die breedte en dikte theorieen wel interessant.

Heb ook een soortgelijk deuntje in elkaar geflansd gisteravond, maar zodra je een kwint gebruikt klopt de melodie niet meer. heb dus nu geen kwint gebruikt. Ik kwam er later achter dat het geluid in de verste verte niet lijkt op het origineel. Volgens mij zit er nog een zaagtand achter die pulse in het origineel.. toch maar ff de bijlage toegevoegd.
 

Attachments

  • aftreksel.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 36
Vind dit wel een leuk topic, ik ken de topicstarter ook. Ik kom vaak hetzelfde probleem tegen wanneer ik eigen materiaal vergelijk met reeds uitgebracht materiaal.

Zonder goede mastering zal het toch niet snel gelijkwaardig klinken, maar vindt die breedte en dikte theorieen wel interessant.

Heb ook een soortgelijk deuntje in elkaar geflansd gisteravond, maar zodra je een kwint gebruikt klopt de melodie niet meer. heb dus nu geen kwint gebruikt. Ik kwam er later achter dat het geluid in de verste verte niet lijkt op het origineel. Volgens mij zit er nog een zaagtand achter die pulse in het origineel.. toch maar ff de bijlage toegevoegd.

Oeh *gaat los*
dat is echt superlekker!
 
Vind dit wel een leuk topic, ik ken de topicstarter ook. Ik kom vaak hetzelfde probleem tegen wanneer ik eigen materiaal vergelijk met reeds uitgebracht materiaal.

Zonder goede mastering zal het toch niet snel gelijkwaardig klinken, maar vindt die breedte en dikte theorieen wel interessant.

Heb ook een soortgelijk deuntje in elkaar geflansd gisteravond, maar zodra je een kwint gebruikt klopt de melodie niet meer. heb dus nu geen kwint gebruikt. Ik kwam er later achter dat het geluid in de verste verte niet lijkt op het origineel. Volgens mij zit er nog een zaagtand achter die pulse in het origineel.. toch maar ff de bijlage toegevoegd.

eh vriendje leon kereltje :biertje: heb je je ook eindelijk is aangemeld? lache.
toch niet makkelijk he om het dik te laten klinken. ben er van de week effe mee verder gegaan. zal het binnekort effe posten.
 
Hey Ultrafunk ...dat aftreksel van jou is kwa volume echt knetter hard! Hoe heb je dat gedaan?...Is wel echt heeeel hard. Beetje te vermoeiend. Komt wel goed hard door op laptopspeakers
 
Laatst gewijzigd:
eh vriendje leon kereltje :biertje: heb je je ook eindelijk is aangemeld? lache.
toch niet makkelijk he om het dik te laten klinken. ben er van de week effe mee verder gegaan. zal het binnekort effe posten.

En zo te zien moet ik jullie dus ook kenen.

Een tip zet er een ms eq op de masterbuss. ms (mono stereo)
 
Een tip zet er een ms eq op de masterbuss. ms (mono stereo)

*kuch*symptoombestrijding*kuch*

Het kost gewoon tijd en moeite om te leren om een deftige mix te maken. En dan nog leer je elke keer wel weer wat bij.

Jij gaan probier? OK? Isgoedweetjewel.
 
Hey Ultrafunk ...dat aftreksel van jou is kwa volume echt knetter hard! Hoe heb je dat gedaan?...Is wel echt heeeel hard. Beetje te vermoeiend. Komt wel goed hard door op laptopspeakers

Compressie :) misschien veel mid (dat doorgaans luider lijkt dan hoog en laag). Geen idee. Nog genoeg ruimte over als je de waveform bekijkt.


*kuch*symptoombestrijding*kuch*

Het kost gewoon tijd en moeite om te leren om een deftige mix te maken. En dan nog leer je elke keer wel weer wat bij.

Jij gaan probier? OK? Isgoedweetjewel.

Je slaat de spijker op zn kop.. zn spreekwoordelijke kop wel te verstaan :)
Elke keer gaan dingen beter klinken, en doe je ook moeite om het vanuit de bron beter te laten klinken.. dat gaat soms wel weer ten koste van de creativiteit omdat je bijvoorbeeld weer veel te lang bezig bent met 1 loop.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top