Mijn voorstel zou zijn om toch eerst terug te gaan naar de geluidsbron, want je kunt met effecten veel goedmaken, maar het is een stuk makkelijker om de bron goed te krijgen, dan hoef je met je effecten ineens een stuk minder te doen. Wat ik mis in de sound:
- Een Saw karakter, zachtjes ingemixed als kwint of octaaf hoger. Dat geeft je veel meer hoge frequenties waardoor je het stereo-beeld makkelijker breed krijgt
- De kwint zelf is ook vrij belangrijk voor de vetheid. In de gitaarwereld is het powerchord ook niet voor niets heilig. Oktaven met een kwint ertussen interfereren met elkaar op zo'n manier dat het strak blijft klinken, maar toch vetter wordt. Met een terts werkt dat totaal anders.
- Octaaf eronder toevoegen
Ik weet niet over wat voor hardware of software je beschikt, maar ik zou aanraden om gewoon een fijne virtual analog synth te pakken met 3 of 4 VCO's. Misschien dat de Moog modular V een goeie optie is, als je daar prettig mee overweg kunt. Eventueel kun je voor de saw die wat hoger ligt zelfs twee onafhankelijke oscillatoren voor links en rechts gebruiken, dan heb je automatisch al je stereobreedte zonder dat je met stereo enhancers hoeft te werken.
Tot slot: jouw versie staat een hele noot lager dan het origineel. Dat kan ook uitmaken, want de grondtoon van je laagste noten verdwijnt dan misschien een beetje uit de range die wij goed kunnen horen of die je synth goed kan produceren. Kortom, hou het in dezelfde toonsoort dan kun je in ieder geval beter vergelijken. Daarna kun je hem een hele noot omlaag gooien om te kijken of de vetheid blijft, beter wordt, of juist minder.
Groeten,
Rutger
ps. Erg leuk om zo'n een nummer na te bouwen! Superleerzaam. Ik krijg zin om ook mee te doen met mijn Oakley VCO's
.