waarom klinkt dit zo dood?

al een paar weekjes geleden maar ben er mee verder gegaan en het begint ergens op te lijken. ik zal het binnekort even laten horen. het probleem waar ik nu mee zit en wat bounce al zei is dat de hihats veel natter zijn in het orginele voorbeeldje. ik heb met wat effecten (filter, distortion enz.) het een en ander geprobeerd maar dat word er niet beter op. heeft iemand wat leuke tips om de hihats een beetje op te leuken? ik hoor het graag. :baco:
 
let ook vooral op je timing,
het origineel swingd, de jouwe zelfs bij benadering niet(en please, probeer dit als positieve reactie te beschouwen)
eerst moet het muzikaal kloppen, het geluid en de mix komt later wel.
groeten, en sucses.
/.
 
Het origineel heeft inderdaad veel vengeance samples.

Nog een tip: Sample delay (alleen links of rechts 10-400 samples, ligt eraan) voor de drums etc tenminste; die lead is al erg stereo nu :D Hij gaat wel teveel op en neer qua pitch trouwens (LFO)...

heeft iemand wat leuke tips om de hihats een beetje op te leuken?

Veel minder reverb, sample delay en niet teveel hihats.
 
toch maar beter om de nieuwe versie effe te uploaden want jullie hebben het nu natuurlijk nog over de oude. in die nieuwe versie zitten ook wat vengeance hihatjes ipv 808 maja die klinken toch nog wat droogjes + er zit te weinig laag in maar dat komt nog.
 

Attachments

  • mijn versie.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 42
Het steroeffect in die lead heb je nu zeker breder gemaakt, alleen lijkt het me nu hier weer té breed, zelfde geldt voor de hihats.
 
Mijn voorstel zou zijn om toch eerst terug te gaan naar de geluidsbron, want je kunt met effecten veel goedmaken, maar het is een stuk makkelijker om de bron goed te krijgen, dan hoef je met je effecten ineens een stuk minder te doen. Wat ik mis in de sound:
- Een Saw karakter, zachtjes ingemixed als kwint of octaaf hoger. Dat geeft je veel meer hoge frequenties waardoor je het stereo-beeld makkelijker breed krijgt
- De kwint zelf is ook vrij belangrijk voor de vetheid. In de gitaarwereld is het powerchord ook niet voor niets heilig. Oktaven met een kwint ertussen interfereren met elkaar op zo'n manier dat het strak blijft klinken, maar toch vetter wordt. Met een terts werkt dat totaal anders.
- Octaaf eronder toevoegen

Ik weet niet over wat voor hardware of software je beschikt, maar ik zou aanraden om gewoon een fijne virtual analog synth te pakken met 3 of 4 VCO's. Misschien dat de Moog modular V een goeie optie is, als je daar prettig mee overweg kunt. Eventueel kun je voor de saw die wat hoger ligt zelfs twee onafhankelijke oscillatoren voor links en rechts gebruiken, dan heb je automatisch al je stereobreedte zonder dat je met stereo enhancers hoeft te werken.

Tot slot: jouw versie staat een hele noot lager dan het origineel. Dat kan ook uitmaken, want de grondtoon van je laagste noten verdwijnt dan misschien een beetje uit de range die wij goed kunnen horen of die je synth goed kan produceren. Kortom, hou het in dezelfde toonsoort dan kun je in ieder geval beter vergelijken. Daarna kun je hem een hele noot omlaag gooien om te kijken of de vetheid blijft, beter wordt, of juist minder.

Groeten,

Rutger

ps. Erg leuk om zo'n een nummer na te bouwen! Superleerzaam. Ik krijg zin om ook mee te doen met mijn Oakley VCO's :).
 
hey rutger. thnks voor je response.

ik heb de roland sh2 gebruikt voor de lead en bass. die lead is komt uit 1 enkele vco. de andere gebruik ik voor de bass. ik zal de bass is als audio opnemen zodat ik de 2e vco ook kan gebruiken voor de lead. als het dan niet beter word dan probeer ik het met een ander brongeluid. je had het over een kwint en er was volgens mij nog iemand die het daarover had maar wat is dat nou precies?

grtz.
 
totaal eens met j baars ook
die lead klinkt alleen al niet omdat ie zo houterig is als t maar kan natuurlijk
een iel dun nagging soundje ipv en veel compactere sound. als t wel zou swingen zou je t veel beter trekken..
die lead ih origineel voelt veel meer als 1 bij jou voelen bas en leaddinges totaal los van elkaar aan
de soundkeuze ih origineel en de hele feel is veel brutaler
je kick vind ik bv beheurlijk verkeerd gekozen in dit verhaal en een echte clap achtige snare incl timing in t origineel maakt de beat wat kabbelender, wat discoeriger zodat impact van andere sounds groter wordt.
die lead ih origineel heeft veel meer laag, meer body
bij jou heb je aan de ene kant een op 1 freq gebied storende sirene en aan de andere kant die bas eronder die een veels te droog niffie is

het gaat dus niet alleen om die lead, het gaat om het totaal, dat wil ik vooral zeggen
 
hey fjoesz. heb je het over 1 van die oudere versies of over de laatst gepostte? (zie deze pagina)
 
Ik heb niet heel de thread gelezen hoor, maar ik vermoed dat het zo doods klinkt omdat er geen Roland TR808 inzit...:P

808.jpg
 
Dit, jongens en meisjes, is waarom muziektheorie belangrijk is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwint
http://en.wikipedia.org/wiki/Perfect_fifth

Oftewel +7 of -5 semitone detune van oscillator 2 op je synthesizer :).

En dit, jongens en meisjes, is waarom ik dit forum zo belangrijk vind!
Heb er weer iets bij geleerd :)

En waarom dat zo dood klinkt? tsja...soms heeft het gewoon wat tijd nodig om het tot leven te wekken zal ik maar zeggen.
Ik heb het ook heel lang gehad, maar het komt erop neer dat je gewoon moet kutten, veel expirimenteren...denk niet na over wat je eroverheen gooit of erbij doet, maar doe het gewoon ( je weet maar nooit ).
Denk daarna pas na over wat je gedaan hebt, zodat je in het vervolg weet waar je mee bezig bent :)
 
Erg leuk draadje dit! Leerzaam om het proces te volgen. Ik ben erg benieuwd waar je op uit gaat komen.

Ik denk, zoals al eerder gezegd is, dat je Lead sound aan verbetering toe is. IK vind het orgineel veel meer er aan trekken, een beetje scheurend, DIt brengt ook de 'agressie' of spanning in de melodie. Ik denk dat hier heel veel winst te halen is om te werken aan je basisgeluid. ALs je dan vervolgens al de hier genoemde technieken toepast denk ik dat je veel beter bij het orgineel komt.

Succes!
 
een egte of een sample ? hehe

Wat bijna alles met een tr808 groovved wel hehe
 
Maar mijn tip zou zijn: Koop eens een goede dance-drums sample cd!
Je voorbeeldplaat is een typisch voorbeeld van het gebruik van de Vengeance House / Club / Electro Essentials sample cd's.
Hou vooral op met het gebruiken van die lullige droge 909-sampletjes, want daar kom je geen steek verder mee.

Ik ben wel benieuwd wat volgens jou een goede dance-drums sample cd is. De sample cd's van Vengeance worden extreem veel gebruikt bij professionals. Laatst zag ik een video van D Ramirez waarop hij zei dat hij tegenwoordig lui is geworden door alle goede sample cd's zoals die van Vengeance (met naam en toenaam).
 
Back
Top