Kan iemand mij vertellen waarom mensen tegenwoordig 3.500,- voor een Juno 60 vragen en betalen?

Heb er nu spijt van dat ik geen juno60 en Jupiter6 erbij heb ;{

Maar het geld gaat nu naar moderne Analoge bakken, de tijd van Vintage gear is over, heb er genoeg (bijna)

Deepmind, Prophet Rev2, Prologue :{:{:{:{:{:biertje::biertje::biertje::biertje:
 
Wat een onzin. Iedere synth/fx liefhebber ziet dat er op Ebay veel uit Japan verkocht wordt voor mega (te) hoge prijzen. Heeft niets te maken met 'de Japanner' of het land. Heeft niets te maken met generaliseren of stigmatiseren. Is gewoon realiteit.
Heb je de prijzen van de Nederlandse of Belgische handelaars op reverb al eens bekeken of zelfs de particulieren ? Zag terstraks een juno106 vraagprijs van 2000 euro ... dat hij daarvoor verkocht geraakt is iets anders . Zelfs in Duitsland en Frankrijk , landen waar vroeger toch soms nog echte koopjes gedaan konden worden , zijn de prijzen gewoon zooals overal geworden. Met wat effecten die jan modaal niet kent kan je soms nog wel een deal doen maar voor de rest ...
 
Als de j60 weldra 4k tikt gaat zelfs de alpha juno voor 1500 met controller. Let maar op. Jp8080 tikt ook al richting 1k en alle kindjes onder de j60 volgen
 
Nee, dat was wel even balen. Ik zag mezelf al omringd met al die vette bakken op Youtube de zoveelste hit scoren (of zo) :dubbel:
Ja idd, dan was die € 3500,- natuurlijk een koopje geweest.
Een side note, als je een redelijk populair kanaal hebt en video's kunt maken die 1mln keer bekeken worden per video, dan verdien je dat per video al weer terug.
 
En dan te beseffen dat het eigenlijk alleen om het geluid gaat dat uit de luidspreker/koptelefoon komt. Een beetje muzikant heeft geen statussymbool nodig en kan nog muziek maken met een elastiekje als het moet. Kortom: Je muziek wordt echt niet kwalitatief beter als je alleen dure instrumenten bezit. Creativiteit, aanleg en uithoudingsvermogen zijn veel belangrijker.:)
Ik vind dit altijd zo'n cliché/dooddoener. Bij de meeste creatieve bezigheden is het proces (werkwijze, gereedschappen, materialen, omgeving) ook erg belangrijk om tot het gewenste resultaat te komen en vooral ook een belangrijk onderdeel van het plezier. Het vinden en leren beheersen van de instrumenten die bij je passen en die je mooi en inspirerend vind is nu juist een van de leuke dingen van "het vak".

En "dure instrumenten" is ook maar relatief. Een hobby als motorrijden, bootje varen, Zvarovski kristallen sparen, tropische vissen houden of een oldtimertje opknappen gaat ook al snel serieus in de papieren lopen. :D
 
En een goedkoop kutinstrument zoals mijn eerste (bas-)gitaren zetten echt wel een rem op de soort muziek die je kan maken. Met alleen een elastiekje kom je niet zo ver in de meeste genres.
Niet dat ik ook maar ergens zal komen met een ton aan apparatuur overigens...=(
 
En tussen een elastiekje en alleen dure instrumenten zit heel veel ruimte. Tegenwoordig zullen er best veel mensen zijn die duurdere synths gebruiken, maar evengoed een Behringer.
 
En tussen een elastiekje en alleen dure instrumenten zit heel veel ruimte.
En dan heb je ook nog de categorie dure instrumenten die zo ongeveer met elastiekjes bij elkaar gehouden wordt? :P
Ik heb een tijdje gedacht dat je door internet veel meer inzicht kreeg in prijzen en dus een goede deal kon maken maar tegenwoordig lijkt internet er alleen maar te zijn om prijzen op te drijven.
 
juno-60 is een synth die gewoon steeds perfect in de mix klinkt. Exceleert in alles: bassen, arps, pads,..
super punchy synthesizer, suppersnelle envelopes...zeker 3500 waard.
 
En tussen een elastiekje en alleen dure instrumenten zit heel veel ruimte. Tegenwoordig zullen er best veel mensen zijn die duurdere synths gebruiken, maar evengoed een Behringer.
Je zou zelf kunnen stellen dat de meeste vernieuwende muziek met goedkope instrumenten gemaakt is

Overigens heb ik mijn Juno-60 + Kenton -MIDI/DCB samen met een Sherman Filterbank geruild voor een MacBeth M3X. Die heb ik weer geruild voor een MonoEvolverKeys. Iemand die 3500 euro voor die laatste biedt?
 
Ja idd, dan was die € 3500,- natuurlijk een koopje geweest.
Een side note, als je een redelijk populair kanaal hebt en video's kunt maken die 1mln keer bekeken worden per video, dan verdien je dat per video al weer terug.
Ik heb ergens anders 1650 volgers, maar da’s niet zo muzikaal…
 
Het lijkt me erg lastig om tegenwoordig een synthesizer te kopen die niet excelleert in dat soort zaken voor 3500 euro. Je koopt voor 3500 euro een Prophet 5 reproductie die met een oscillator meer en allerlei extra routing options ten opzichte van een sub oscillator en chorus gewoon stukken beter uit de bus komt, excelleert in alle zaken die je noemde plus meer en ook super snappy envelopes heeft. Als een keyboardspeler aan mij vraagt welke analoge synth te kopen, die éne die je meeneemt op het podium en die persoon heeft 3500 euro stuk te slaan dan wordt het 100% zeker niet de Juno 60. 700 euro was de einde van de "ik kan niet geloven dat ze zo goedkoop zijn" prijs, 1200 euro was de barrière van "het is het op zich wel waard, vette bak, doen".

Ik zou waarschijnlijk geen enkele vintage synth in mijn collectie opnieuw kopen. Wellicht dat de ESQ-1 qua prijzen nog onder de radar vliegt, heb die al lang niet meer voorbij zien komen. En mijn DX27S is nog steeds geen kut waard, maar die zou ik sowieso niet meer opnieuw kopen.
 
ik zou een Juno-60 nooit wegdoen voor een prophet rev 4 hoor...is ook totaal ander type synthesizer.
Daar krijg je totaal niet dezelfde bass arps uit. Mijn rev 2 was mooi, rev 3 pak minder maar nog steeds zeer goed,
de rev 4 is meer een prophet 6 dan een vintage 5 qua klank, toch wel een dimensie minder. Ik had meer problemen met een rev 3 en repro-5 uit elkaar te houden.

uiteraard is de Juno-60 een beperkte synthesizer, maar alles wat eruit komt is pure gold. En zo ken ik geen enkele nieuwe synthesizer.
 
Haha, DX27S! Heerlijke synth hoor. Jammer dat -ie door die brakke speakers ook NOG een halve meter breder wordt. Ontzettend veel mee gespeeld. Snapte alleen geen zak van die FM synthese. Die vebijsterend slechte handleidingen hielpen ook niet erg. Voor omgerekend 590 nieuw gekocht, voor 125 euro verkocht nadat ik een CS6x gescoord had.
 
(Als je van Yamaha FM houdt en toch hand-on controle wil behouden is er nu deze waanzinnige controller: )
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Haha, DX27S! Heerlijke synth hoor. Jammer dat -ie door die brakke speakers ook NOG een halve meter breder wordt. Ontzettend veel mee gespeeld. Snapte alleen geen zak van die FM synthese. Die vebijsterend slechte handleidingen hielpen ook niet erg. Voor omgerekend 590 nieuw gekocht, voor 125 euro verkocht nadat ik een CS6x gescoord had.

Ik ga hem weg doen als ik een betere DX heb gescoord. Maar hij vult gewoon een bepaald geluid wat geen enkele hardware synth kan doen behalve andere DX'en.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Back
Top