Kan iemand mij vertellen waarom mensen tegenwoordig 3.500,- voor een Juno 60 vragen en betalen?

Heb je de prijzen van de Nederlandse of Belgische handelaars op reverb al eens bekeken of zelfs de particulieren ? Zag terstraks een juno106 vraagprijs van 2000 euro ... dat hij daarvoor verkocht geraakt is iets anders . Zelfs in Duitsland en Frankrijk , landen waar vroeger toch soms nog echte koopjes gedaan konden worden , zijn de prijzen gewoon zooals overal geworden. Met wat effecten die jan modaal niet kent kan je soms nog wel een deal doen maar voor de rest ...
Grappig oude synths kun je dus nu kopen voor de nieuwprijs die ze destijds kosten. Jammer dat ik mijn Juno 106 iets te vroeg verkocht had voor 600 ofzo in 2002.. Net daarvoor viel m'n kristallen bol in duizend scherven tja.. :D
 
Je bedoelt die ruisende chorus :D? Zonder ook maar iets van de dance scene te weten was mijn favoriete preset de Solid Bass.

Volgens mij is mid '90's D&B voor 75% met een Pro One gemaakt en de rest komt uit een DX. LFO op de modulatie depth en WOWOWOWOWOWOWOWOB
 
Het is en blijft vraag en aanbod, en de Juno's zijn nog steeds populair.
In de keyboard wereld wordt er ook met grof geld gesmeten zo'n Yamaha Genos is ook ongeveer 5000,- en als je hem echt vergelijkt met een Tyros is het ook maar nihil... Ik moet ook wel lachen hoe Peter Baardmans de Genos aanprijst, Hoor die drummer het is net alsof die naast je zit en kijk eens hier enz... Terwijl een goeie Tyros kan bijna hetzelfde het is alleen iets meer gelikter. Maar dit was even afdwalen.

Om terug te komen, het is net zoals bij Tussen Kunst en Kitsch de ene taxateur zegt dit is kunst en zoooooooooooooveeel geld waard en de ander zegt nou een 10tje op de rommelmarkt,

Het wordt allemaal kunstmatig omhoog gehouden. Net wat een gek er voor geeft !! Vraag en aanbod.
 
Toch vind ik de Korg polysix leuker dan de Rolandju60 .
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Heel gezellig topic dit.. over iets wat al jaren aan de gang is.. vroeger werden dit soort topics altijd gesloten.. :bekdicht:

flashback...
alhoewel...
 
Laatst gewijzigd:
Zal ik 't even verpesten? De SH101 waar 't in die laatste link van je over gaat is eigenlijk niet veel gestegen, dus go go go GAS boys, grab 'm while it's warm (not hot)
 
Zal ik 't even verpesten? De SH101 waar 't in die laatste link van je over gaat is eigenlijk niet veel gestegen, dus go go go GAS boys, grab 'm while it's warm (not hot)
Monofone synths zijn tov Poly's veel minder hard gestegen ja. Een Mini Moog zat toen ik weer begon in 2008 al rond de 1500-2000. Poly's waren vaak goedkoper dan Monofonesynths ook. Maar er is zoveel uitgekomen op monofoon gebied wat die markt misschien, ehm verzadigd heeft?? En helemaal nu met Uli die de markt platgooit..

Maar die Juno 60 voor 3500. Is daar bewijs van? Echt verkocht? En was die niet mint, of met original box oid??:D Je treft een Juno 60 ook in verschillende condities aan tweedehands, juist omdat er zo mee getoured wordt/ is. Daarom wordt er door verzamelaars voor een 'mint' al snel het dubbele geboden in vergelijk met een gebruikt toestel. Zo'n ding waar stukjes uit de tanden zijn.. fineer niet meer gaaf is, etc..
 
Laatst gewijzigd:
nog eenje dan? ms10

de dealers op reverb droppen hun prijs niet hoor tenzij ze 'm echt niet verkocht krijgen na maanden. En ik zie nu dat ze elke keer weer verse aanbieden, dus ja, die worden echt gekocht.
Toen ik 24 was droomde ik van een 911, die kostte toen 12500 euro. Lang getwijfeld, proefritten enz en niet gekocht. (ik had m toch noit kunnen onderhouden zoals het hoort met mijn loontje)Nu mag je je gelukkig prijzen als er eentje te scoren valt voor minder dan 50k van mid 80's
Als de rijke mensen meedoen zal jan met de pet moeten passen. Als ze blijven kopen en pakweg 15 a 20k neertellen voor een jup 8 (of meer) - welke jan met de pet doet er dan nog mee in 't spel.

Valt me op trouwens dat de ms20 mkI echt nooit meer wordt aangeboden. En de mkII betaal je al snel 1500+ (op reverb)

Wegblijven van reverb allemaal, hoe minder clicks en kopers er zijn hoe minder 't allemaal blijft opblazen?

en idd of een 909 nu 3k of 10k waard is, als je m gebruikt maakt da allemaal niet uit want je doet m toch niet weg.
Weldra als we allen weer op vakantie kunnen zijn de budgetten elders besteed, dan gaat die prijzenklim (ook op de beurs) vast ophouden.
 
Laatst gewijzigd:
nog eenje dan? ms10
Wat bedoel je daarmee

Oh.. je was nog niet klaar zie ik na het posten.

Een MS10 en vooral de MS20 zat doorgaans niet ver boven de 1000 euro toch? MS10 zie ik voor 600. Dat is voor zover ik het gevolgd heb niet veel veranderd toch?

Edit: Ik kan wel blijven editen met jou hé!? :D
 
Laatst gewijzigd:
haha ja edit :)
de ms10 is niet echt gestegen in prijs eigenlijk... de mc202 een beetje... de cs reeks van yamaha ook niet veel
de jp8080 is begonnen, idem alpha juno
dx7's zijn ook plots over de 500, korg m1 ook zo een

geen glazen bol waar de influencer morgen een yt video over maakt, zodat de prijs de pan uit swingt, maar ik ben gestopt met kijken, het houdt anders nooit op
 

950 euro is het dubbele van wat ik er voor betaald heb minder dan 10 jaar terug.

Korg MS is als enige niet duurder geworden afgelopen 10 jaar. Misschien de lagere CS’en ook niet?
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij is mid '90's D&B voor 75% met een Pro One gemaakt en de rest komt uit een DX. LFO op de modulatie depth en WOWOWOWOWOWOWOWOB
WOW dat vind ik nou nog eens een "bold statement"
 
juno-60 is een synth die gewoon steeds perfect in de mix klinkt. Exceleert in alles: bassen, arps, pads,..
super punchy synthesizer, suppersnelle envelopes...zeker 3500 waard.
Idd,Het is dat als je het niet weet er geen last van hebt natuurlijk :)
 

950 euro is het dubbele van wat ik er voor betaald heb minder dan 10 jaar terug.

Korg MS is als enige niet duurder geworden afgelopen 10 jaar. Misschien de lagere CS’en ook niet?
je hebt MS-50 prijzen nog niet gecheckt denk ik
 
Back
Top