Tom Thomas
Oude club klinkt nog steeds het best
- Lid sinds
- 19 februari 2003
- Berichten
- 1.240
Heb er zelf 1 jarenlang gehad en 6 jaar geleden verkocht voor 1.250,- wat ik al erg veel vond.
De bassen eruit zijn lekker, vooral met de chorus maar, in een mix kun je die chorus erop niet gebruiken, tenzij je track alleen uit een bass-sound bestaat. Mono blijft hij ook niet overeind. De kale bassound is nog steeds goed maar is die zoveel geld waard? Je kunt er natuurlijk ook andere sounds mee maken en dat zweverige analoge is lekker natuurlijk maar dat kun je ook met de nieuwere analoge synths voor elkaar krijgen die veel meer kunnen en minder duur zijn en garantie hebben... .
Heb 5 jaar geleden ook m'n Jupiter 6 verkocht voor 2.450,-. Vond ik ook veel. Kost nu al gauw 5.000,- ... . Als je kijkt wat hij kan en je hem vergelijkt met de nieuwe analoge synths, dan zou ik schatten dat hij soundwise en qua opties 500,- mag kosten... . Ik heb hem jarenlang gehouden omdat ik de saw erg goed vond klinken en hij er gewoon heel cool uitziet maar 5000,-...
Het lijkt erop dat die Japanners de prijzen omhoog geduwd hebben met hun achterlijke vraagprijzen op Ebay en iedereen erin stinkt en veel van die oude analoge bakken ineens veelvouden kosten vergeleken met de bedragen van een paar jaar geleden.
Voor een verzamelaar kan ik me voorstellen dat je die bedragen neertelt. Wanneer je ze wilt hebben en dit is de prijs, dan moet je wel. Maar als producer ben je een beetje van lotje denk ik om die bedragen te betalen. Kan me voorstellen dat de nieuwe generatie zich gek heeft laten lullen betreffende die oude analoge synths en ze ze willen hebben en zelf uit willen proberen. Die tijd heb ik ook gehad, al waren ze toen voor een schappelijke prijs te betalen. Maar tegenwoordig is elke fabrikant op de analoge tour en kun je met die nieuwe hardware synths, en enkele goede soft synths dikke producties maken. Daar hoef je geen oude analoge synth voor te hebben die de jackpot kost.
Of heb ik iets gemist en kun je ongelooflijke sounds alleen met de juno 60 en JP6 maken en mogen ze daarom 5x zoveel kosten als de nieuwe analoge bakken?
Groeten, Tom
De bassen eruit zijn lekker, vooral met de chorus maar, in een mix kun je die chorus erop niet gebruiken, tenzij je track alleen uit een bass-sound bestaat. Mono blijft hij ook niet overeind. De kale bassound is nog steeds goed maar is die zoveel geld waard? Je kunt er natuurlijk ook andere sounds mee maken en dat zweverige analoge is lekker natuurlijk maar dat kun je ook met de nieuwere analoge synths voor elkaar krijgen die veel meer kunnen en minder duur zijn en garantie hebben... .
Heb 5 jaar geleden ook m'n Jupiter 6 verkocht voor 2.450,-. Vond ik ook veel. Kost nu al gauw 5.000,- ... . Als je kijkt wat hij kan en je hem vergelijkt met de nieuwe analoge synths, dan zou ik schatten dat hij soundwise en qua opties 500,- mag kosten... . Ik heb hem jarenlang gehouden omdat ik de saw erg goed vond klinken en hij er gewoon heel cool uitziet maar 5000,-...
Het lijkt erop dat die Japanners de prijzen omhoog geduwd hebben met hun achterlijke vraagprijzen op Ebay en iedereen erin stinkt en veel van die oude analoge bakken ineens veelvouden kosten vergeleken met de bedragen van een paar jaar geleden.
Voor een verzamelaar kan ik me voorstellen dat je die bedragen neertelt. Wanneer je ze wilt hebben en dit is de prijs, dan moet je wel. Maar als producer ben je een beetje van lotje denk ik om die bedragen te betalen. Kan me voorstellen dat de nieuwe generatie zich gek heeft laten lullen betreffende die oude analoge synths en ze ze willen hebben en zelf uit willen proberen. Die tijd heb ik ook gehad, al waren ze toen voor een schappelijke prijs te betalen. Maar tegenwoordig is elke fabrikant op de analoge tour en kun je met die nieuwe hardware synths, en enkele goede soft synths dikke producties maken. Daar hoef je geen oude analoge synth voor te hebben die de jackpot kost.
Of heb ik iets gemist en kun je ongelooflijke sounds alleen met de juno 60 en JP6 maken en mogen ze daarom 5x zoveel kosten als de nieuwe analoge bakken?
Groeten, Tom