weet iemand hoe je zoiets kan maken met een softsynth

beun_co

Stamgast
Lid sinds
18 september 2008
Berichten
207
hallo, ik heb op het net een free sample gevonden met soort choir-achtige synth en het doet mij wat denken aan het begin van expo 2000 van Kraftwerk? Ik heb het sampletje in bijlage gestoken om u een idee te geven maar weet iemand hoe je dit kan maken .

dank bij voorbaat voor uw hulp

mvg beun_co
 

Attachments

  • DBD_CHORD_C_1.mp3
    172,2 KB · Bekeken: 47
dat moet wel kunnen met software....

ik denk dat het uit gelayerde synths bestaat.
Hoe, hehe das lastig.....
 
Ik vind 't eigenlijk wel lijken op een geluidje van m'n XP-30. Maar goed, dat helpt ook niet.

Het grootste probleem is de basis-sample te pakken krijgen. Misschien kun je wat met http://www.greenoak.com/crystal/ Vervolgens zit er een flanger overheen, en misschien zit naast die basis-sample ook nog wat gewone ruis die in- en uitfade. Dan een Cm akkoord.
 
... dat lijkt me overduidelijk een basisklank die afstamt (of ontzettend gelijkt) op een sound uit het klankenarsenaal van de wavestation-EX !

Een samenvoeging van solosounds die d.m.v. de flanger vector-position joystick van de wavestation een roterend/flanger effect verkrijgen.

Ik heb er jaren 3 gehad, dus ik meen toch te kunnen zeggen dat je een dergelijke klank zonder teveel manipulatie standaard uit die bakken kunt halen als basispreset.

Als je de vst-versie ervan download zal je zeker meteen enkele uren zoet zijn, want er is een (over)aanbod in de wavestation aan dergelijke soorten sounds.

Pincher P.
 
Er zit een filter met resonantie op 1 van de layers,de originele wavestation had dit niet,de nieuwste versie van de Vst plugin wel,maar toch vermoed ik dat het een klank is uit een roland module,er komen zo veel mooie "pads" als deze in roland modules voor en soms zou je zweren dat het een wavestation is :-)
 
Back
Top