[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door brz
Hoe plak je bijdeweg je gearlist onderin?

bRz snapt nog niet hoe het werkt ;)

Klik eens op de knop opties....
 
Eeeuhm ja en dan? Zie nergens gearlist oid staan.....
Heb zojuist geluisterd naar wat andere mp3's maar vond ze best wel sucken, de md kan echt veel meer..........
Patterns maken met locks en via cubase nog meer parameters aansturen, dan gebruik je de volle kracht van je md. Alleen hier en daar een lock is iets te kneuzig de md is een mannenbak...

brz (die nog steeds niet weet hoe die gearlist erin kan, kneus)
 
Origineel geplaatst door brz
Eeeuhm ja en dan? Zie nergens gearlist oid staan.....
Heb zojuist geluisterd naar wat andere mp3's maar vond ze best wel sucken, de md kan echt veel meer..........
Patterns maken met locks en via cubase nog meer parameters aansturen, dan gebruik je de volle kracht van je md. Alleen hier en daar een lock is iets te kneuzig de md is een mannenbak...

brz (die nog steeds niet weet hoe die gearlist erin kan, kneus)

opties>wijzig profiel>handtekening en typen maar.
Ik hoop dat mijn advies mannelijk genoeg voor je is.
 
Mannelijk bericht.......mmmmm, wel erg duidelijk. Is gelukt, maareuh heeft er nog iemand een stukje md geweld waarin wat meer gebeurt dan kick hat's en een snare??????

greetz bRz
 
Hier nog en stukje van mij muziek, met filters en pitch op de kick, gecontrolleerd met de machine drum en VST. Op de hat's zitten diverse modulaties vi de md en vst........

Laat maar iets weten.

groetzels bRz

 
Dus ff voor de duidelijkheid de elektron RULED, stop je mpc maar in de kast, want met samples red je het echt niet.......editten totdat je een ons weegt...
Iemand een Yamaha A3000 kopen ;)

bRzoeps
 
Origineel geplaatst door divi
als k eindelijk s al die stukken en brokken patterns aan elkaar plak...

gewoon wat live-jammen..doe niet anders.. :)
 
Heeft iemand nog een klein tipje hoe je de claps en hihats zo kan bewerken dat ze ook echt gaan klinken als HiHats en Claps? Vind dat een beetje moeilijk........Kijk een allesvernietegende BassDrum komper zo uitrollen.....:halleluja
 
Origineel geplaatst door camiel
Heeft iemand nog een klein tipje hoe je de claps en hihats zo kan bewerken dat ze ook echt gaan klinken als HiHats en Claps? Vind dat een beetje moeilijk........Kijk een allesvernietegende BassDrum komper zo uitrollen.....:halleluja
de standaard hat sounds klinken idd erg flauw, maar daar hebben we onze ouwe 909 voor :D

heb er nog niet op gezocht maar bedenk hier net dat een hat layeren met een korte, ge-HighPass-te snare al wat meer punch moet geven. wat reverb kan natuurlijk nooit kwaad om de boel wat te laten na zinderen
 
Origineel geplaatst door divi
de standaard hat sounds klinken idd erg flauw, maar daar hebben we onze ouwe 909 voor :D

heb er nog niet op gezocht maar bedenk hier net dat een hat layeren met een korte, ge-HighPass-te snare al wat meer punch moet geven. wat reverb kan natuurlijk nooit kwaad om de boel wat te laten na zinderen

of gebruik je filters wat meer.. :)
 
Origineel geplaatst door divi
de standaard hat sounds klinken idd erg flauw,

:confused: je koopt een apparaat van bijna 1000 Euro en dan zijn de hihats flauw ???:duivels:
 
Origineel geplaatst door divi
hey brasco, is dat villalobos als avatar?

jazekers.. trippend naast hawtin op timewarp.. :P
 
Origineel geplaatst door donbrasco
jazekers.. trippend naast hawtin op timewarp.. :P
off-topic waar hebde die fotos gevonden?? van villalobos en hawtin ben grote fan van die;)
 
Olla,

Over die hi at's als je weet hij ze moeten klinken kan je toch gewoon maken? In de md zijn genoeg mogelijkheden om dit te doen.. Met de noise machine kan he erg veel bereiken om geluiden meer te laten knispeen, zonder ze verrot te maken met een suffe distortion..
Hoe wil je btw dat ze klinken? Als een 606 / 909? Of gewoon op een bepaalde manier? Heb je een vb....kan best wel veel met m'n md...

Later bRz
 
Origineel geplaatst door donbrasco
jazekers.. trippend naast hawtin op timewarp.. :P
zalig idd! wist niet dat er nog forummers waren...

foto's: http://www.dance-guide.com/index.php?menu_id=6&picture_set_id=2489

deze wil ik u niet onthouden:
040327_villala_hoed.jpg

dat hoedje is van een vriendin van me, ex-huisgenoot van me kennis van villalobos, en tevens patron van dance-guide.com, stage-pasjes krijgen enz...
040327_tw04_21.jpg

040327_tw04_20.jpg
 
:)
 

Attachments

  • 88733.jpg
    88733.jpg
    67,3 KB · Bekeken: 50
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top