[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb ook een MD en ben er heel tevreden over, de sounds zijn heel vet en het is maar wat je ermee doet...het is in iedergeval geen ruis bak zoals de 909 die ik gehoort heb in de BAM BAM studio..en tuurlijk kan je er nog een effecten bak overheen gooien, dat is wat ik ook wel zo willen op zn tijd om iets aparts te maken en weer te samplen zodat je de orignele geluiden weer kan tweaken met de machinedrum het is maar hoe creatief je zelf bent..ik vind wel dat elektron met meer presets moet komen....of te wel meer aparte fx geluiden.....of iedergeval een site waar je geluiden kan delen...


Het is gewoon een superbak die ik niet weg doe..en zn geld zeker waard is, de 909 is eigenlijk overgewaardeerd..en te duur om 2 de hands te kopen..
 
Origineel geplaatst door Prophet
Luister daarom altijd bvb 1000X naar demo's op het web alvorens je een apparaat koopt

Als ik uitging van demos op het web had ik m dus nooit gekocht.. Ik vindt de demos die fabrikanten op hun sites zetten altijd zo afschrikkend... Enige demo die me ooit echt iets gedaan heeft was de factory demo van de virus C
Is het nu echt zo moeilijk voor fabrikanten om in hun demos met producten iets meer tot het uiterste gaan..
Denk dat veel fabrikanten veel geld mislopen door van die goedkope demos online te zetten.
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Als ik uitging van demos op het web had ik m dus nooit gekocht.. Ik vindt de demos die fabrikanten op hun sites zetten altijd zo afschrikkend... Enige demo die me ooit echt iets gedaan heeft was de factory demo van de virus C
Is het nu echt zo moeilijk voor fabrikanten om in hun demos met producten iets meer tot het uiterste gaan..
Denk dat veel fabrikanten veel geld mislopen door van die goedkope demos online te zetten.
idd, vind de presets (patterns & kits) trouwens ook maar zwak, maar gebruik die zowizo toch niet

de demos van de sidstation hebben me daarentegen wel van het 1 en ander kunnen overtuigen...
 
Ik heb een machinedrum gehad en de MD was Wicked Awesome! De sequencer is voor mij alleen al het geld waard. De geluiden die uit deze droombak te toveren waren was ik ook zeer over te spreken. De reverb was idd niet je van het. Ik ben alweer aan het sparen voor dit beestje, alleen als student schiet dit helaas voor geen meter op. Gelukkig ben ik gezegend met een monomachine...
 
Je hoort ondanks de SLECHT gerpoggde of gekozen demo's toch altijd het karakter hè? Een beetje van erdoor te luisteren wat het gaat opleveren als jij hem gaat gebruiken of misbruiken bedoel ik dus. ;)
 
Natuurlijk, maar je kan toch niet hetzelfde klinken met de inspiratie van drumsynths tweaksessies met een eigen geluid? Ze zullen je resultaten geven die je nooit zo snel uit een sampler kan halen. Als je het allemaal al in je hoofd hebt dan kan je alles met die MPC ook natuurlijk

Ik heb sneller en beter resultaat met een mpc dan ik ooit met de MD zal behalen. Rythme en beats patterns (en dan vooral R&B) heb ik in werkelijk in een hand-om-draai ingeklopt maar weet natuurlijk niet of dit voor iedereen geldt, ook een MD zal je zeker beter moeten leren kennen. Zoals ik eerder zei..... innovate don't imitate!

gr. Mario
 
heb nu sinds gisteren ook een md en moet zeggen dat ik het wel zie zitten met dit apparaat. Krijgt mooi een plekje naast de mpc. (je moet ze gewoon alletwee hebben :) )
 
Stem nu voor je favoriete drumbox in de volgende enquete.
 
Voila, nu staan we al op 4...
 
Er komen trouwens weer nieuwe OS versies uit, naar horen zeggen ook voor de MD.
Ik denk dat details bekend worden gemaakt tijdens de nieuwe Messe.

Op hun site staat:

We look forward to meet you at the Musikmesse.
Monomachine, Machinedrum and new OS versions.
– Mar 26, 2004 09:30 PM CET
 
Ik was net ff de midi van mn MD aan het testen.
Door ongeveer vanuit cubase 6 lagen knob movement te sturen tegelijk.
Het resultaat klinkt erg vaag :)
Ik d8 ik post t ff
Dit is dus alleen 1 beat
 

Attachments

  • sound 3.mp3
    391,3 KB · Bekeken: 50
Vet

Vet

Nogmaals..........De MD is vette sjit! Zeker als Elvis het weer aandurft zich te presenteren op de rode display.............THIS MACHINE ROCKS!!!
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik was net ff de midi van mn MD aan het testen.
Door ongeveer vanuit cubase 6 lagen knob movement te sturen tegelijk.
Het resultaat klinkt erg vaag :)
Ik d8 ik post t ff
Dit is dus alleen 1 beat

:confused: ik hoor alleen maar boemboem??
 
Binnen 2 weken zal het nieuwe os er zijn voor de Machinedrum.
Dit is mij verteld door Petter van Elektron.
Het zou gewoon om een bugfix gaan, aangezien er geen geheugen meer vrij is voor
bijvoorbeeld nieuwe samples, maar dat was al bekend bij de meeste gebruikers.
 
Origineel geplaatst door mario
Ik heb sneller en beter resultaat met een mpc dan ik ooit met de MD zal behalen.. innovate don't imitate!

:D was de MPC ook geen SAMPLER??
Hoezo don't imitate..

;)
 
haha
de MD is gewoon een imitatiesampler, maar ze hebben er stiekem *vaste* *drum*-sounds ingestopt in plaats van *variable* *alles*-sounds :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top