Digitone vraag

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Heb een digitone gekocht ondanks dat ik niet met elektron kan omgaan.
Sidstation machinedrum cycles gehad en allemaal weer weggedaan.
Maat van had een digitone gekocht en had nog wat tegoed bij bax dus ben mezelf nu aan het dwingen met de digitone te werken en moet zeggen dat het erg meevalt

ik las dit:
You could also just use one RANGE (C0-C3), fill your soundpool with 36 kickdrums or the sounds of a drumkit and then set SOUND SLOT NOTE INC to 1. Now every key has it`s own sound.

" Setting a specific SOUND SLOT and setting SND SLOT NOTE INC to 1 is convenient if you wish to define, for example, a succession of drum sounds that you have stored in a given sound slot range to be mapped to a specific section of the keyboard.
You can then record the track in LIVE RECORDING mode, and the sound slot chang- es are then recorded as sound locks to the sequencer."

begrijp er niks van maar betekend dit dat je drum poly kan afspelen op een track? Of is het meer dat afx idee op de bass station?
 
Lijkt me eerder dat je meerdere sounds onder een key hebt en dat ie er een soort van random een kiest als jij drukt.
 
Lijkt me eerder dat je meerdere sounds onder een key hebt en dat ie er een soort van random een kiest als jij drukt.

Ik lees 'm precies andersom - dat de verschillende geluiden uit je soundpool worden verdeeld over de toetsen.

a succession of drum sounds [...] to be mapped to a specific section of the keyboard.

Dus een opeenvolging - geen poly, niets tegelijk - gemapped over een gedeelte (meerdere toetsen) van het klavier. En volgens mij (niet zeker) heeft Novation inderdaad zoiets gedaan bij de AFX-Station.
 
Ik lees 'm precies andersom - dat de verschillende geluiden uit je soundpool worden verdeeld over de toetsen.
ik interpreteer het toch ook zo
 
Kan allemaal. Het is elektron he. Ben ik te dom voor :)
 
Mijn rytm kon niet snel genoeg de deur uitzijn, heb nog even een analog four hier gehad om te testen begin dit jaar... was heel makkelijk om m te verkopen. Het walg gevoel tijdens m proberen, dat me overviel was pretty instant :D
Hopelijk kom ik nooit tot de verleiding toch te gaan voor de kleinere broertjes - die zijn blijkbaar minder ingewikkeld. Het is vooral dat directory geduik dat me echt doet denken dat ik op een windows aan 't knoeien ben. O horror. Windows mocht gaan sinds 2002 - wauw, da's 20 jaar bedenk ik net. feestje :mega:
Ok we wijken heel erg af

Hopelijk kan de topicstarter m ontleden.
 
Back
Top