Polysix dreams and nightmares

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.700
Locatie
Belgische Kust
Mn polysix is de laatste jaren wat verwaarloost, maar op een of andere manier is de liefde terug.

Ben een tijdje niet meer actief geweest op het forum, maar nu heb ik er weer zin in. doe maar polysix draad.

Vroeg me af wie nog liefhebber is van de polysix en hoe jullie die gebruiken?

Ik gebruik hem altijd samen met een SQ80, CZ1, Memmorymoog, AX80 an Virus C. mn studio bestaat uit 4 speelhoekjes, en in dat hoekje staat hij.

De toets contacten zijn wel een beetje een ramp, schoonmaken is een 2 jaarlijkse affaire, ga nu eens van dat silver-paint proberen.

Heb ook een simpel midi kitje van CHD Electroservis besteld. Enkel midi in maar dat is prima om te layers met andere synths. niet duur trouwens die midi kit, was 85,2 euro ex btw inclusief verzenden.

Prachtige bak die polysix.
 
SQ80 lekker hoor 👍

doe je de CZ1 ooit we PB me ;)

Polysix lijkt me een leuke bak maar hij heeft wat te veel overlap met mijn andere vintage budget poly’s
 
Hier ook een PolySix, zelfde verhaal met de toetscontacten, komt ook omdat ik hem via midi (CHD ook) aanstuur. Mooie synth die ik eigenlijk wat te weinig gebruik. Warme ruisbak vinnikut.
 
Voor de toets contacten heb ik CAIG Caikote CK-44-G Conductive Coating Key Pad Repair Kit gekocht bij tonefactory.nl
Om een uit te proberen, vraag me af of het goed gaat werken? Een heel setje nieuwe rubbers kan wel maar het is algauw een paar honderd euro met die tax vanuit USA.
 
doe je de CZ1 ooit we PB me ;)

Polysix lijkt me een leuke bak maar hij heeft wat te veel overlap met mijn andere vintage budget poly’s
CZ1 blijft mooi hier, dat ding klinkt ijskoud, mooi en apart. heb ergens nog een Hohner HS1 (casio VZ1) daar kan ik wel van scheiden. Ziet er zo lelijk uit als de nacht maar klinkt best wel goed.
 
Nee ik ga alleen voor een CZ1, heb mijn 3000 al verkocht met dat idee.
 
Hier een beetje hetzelfde verhaal, de mijne staat eigenlijk al bijna 10 jaar stil. Moet ook nog eens een knopje vervangen en toetscontacten doen en een groot onderhoud eigenlijk en midikit ... misschien die Behringer maar beter kopen :P Leuke synth hoor , doe ik nooit weg. Heb onlangs een Kpr77 gescoord en das wel een tof team samen met de ms20 en monopoly :D . Ideaal voor darkwave of italo ofzo .
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Maar meteen weer eens een track gemaakt met de PolySix en de Korg crew... = )

Sequencer:
Sequentix Cirklon

Soundsources:
Korg PolySix, Minilogue XD, Monologue
Sequential Pro-One
Roland TR-808, TR-8
Behringer RD-9

FX & Filters:
OTO Machines Bam
Strymon BigSky, TimeLine, Deco
Ensoniq DP/4

 
Geen Polysix maar ik heb pas geleden een Poly61 gekregen. Erg vuil, 2 keys werkte, deel aansturing werkt niet, 1 voice 1 dco defect, voices ongecallibreerd, deel vals.
Pittig projectje, leuke uitdaging, zeker met enkel een onduidelijke servicemanual..... Die gaat me meer tijd kosten dan die waard is ben ik bang... :/
Geen sem filter als de polysix helaas, maar toch leuke bak.

Voor de toets contacten heb ik CAIG Caikote CK-44-G Conductive Coating Key Pad Repair Kit gekocht bij tonefactory.nl
Om een uit te proberen, vraag me af of het goed gaat werken? Een heel setje nieuwe rubbers kan wel maar het is algauw een paar honderd euro met die tax vanuit USA.
Heb je de key-mod al uitgevoerd?
Daarmee verlaag je de keys met ~1mm, net genoeg om beter contact te kunnen maken.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Heb je nog altijd die donderende megapaukpatch op je Polysix Vic?
Jazeker *D dat je dat nog weet :okdan:
Nee ik ga alleen voor een CZ1, heb mijn 3000 al verkocht met dat idee.
Gelijk heb je, beste van casio ooit.
Soundsources:
Korg PolySix, Minilogue XD, Monologue
Sequential Pro-One
Roland TR-808, TR-8
Behringer RD-9
nice, TR808 naast een TR8 en RD9, zit ook te twijfelen om een RD9 naast TR808 en CR8000 te zette
 
Ik vond het destijds een heel gave synth,alleen jammer van de single osc.
 
Back
Top