Nieuws van Behringer

laat wel zien dat ze eurorack nog niet snappen.
zou vast een leuke module zijn maar geen cv control is best lomp in mijn optiek.

tuurlijk kun je met een vca de send levels sturen maar toch.
zelf mijn dp/4 heeft een toewijsbare cv input.
 
Het is geen Rainmaker of iets dergelijks, maar voor vijf tientjes lijkt het mij een prima eindtrap in je modular.
Gewoon een beetje de saus over het geheel.
 
Na eerder al inspiratie te hebben opgehaald bij ARTURIA...
... heeft BEHRINGER nu besloten ook producten van het bedrijf AIRUTRA te gaan clonen :doei:

Uitgelekte notulen van BUTT (Behringer-Uli-Tactical-Team) leren dat intern berekend is dat
her & der wat irritatie oproepen, opgetrokken wenkbrauwen, meelijwekkend gegrinnik etc
minder ten koste gaan van de verkoopcijfers dan dat het inhuren van een origineel team van vormgevers zou gaan kosten :duivels:

all.jpg
 
Maar wel met een ribboncontroller, zo te zien?

Yep, beetje 'innovatie' toevoegen, 't moet niet op plagiaat gaan lijken :halleluja

Ik kan me er niet druk over maken, maar 't blijft me verwonderen dat dit bedrijf wel steeds/vaak/hardnekkig-ish de drang blijft voelen om rakelings langs de vormgeving van de producten van anderen te blijven scheren. 't Lukt andere fabrikanten doorgaans toch ook gewoon om een stel sliders, knoppen, pads etc in een controller te stoppen, zonder dat dit meteen aan andere merken doet denken.

Bij Behringer echter moet 't onderhand wel in de oprichtingsstatuten staan: 'gij zult lenen!' 8o)
 
Als die 49eur fx units goed zijn, kan het wel iets zijn om er gewoon een heel aantal van bij de synths te schroeven, dan patch je er zo wat fx bij.
Da's een beetje het gevaar ook van 't Behringer spul. Ik zie geregeld filmpjes langskomen van mensen die dan alle 3 de "verschillende" 2600 in een rack hebben hangen, want het kost toch niet veel. of meerdere van die monosynths gepoly-chained. Voor je het weet ben je aan alle spulletjes bij elkaar alsnog kwijt wat je betaald zou hebben voor een high-end synth.
 
Da's een beetje het gevaar ook van 't Behringer spul. Ik zie geregeld filmpjes langskomen van mensen die dan alle 3 de "verschillende" 2600 in een rack hebben hangen, want het kost toch niet veel. of meerdere van die monosynths gepoly-chained. Voor je het weet ben je aan alle spulletjes bij elkaar alsnog kwijt wat je betaald zou hebben voor een high-end synth.
En gaat die high-end synth er dan voor zorgen dat je muziek dan ook beter zal klinken?
Uiteindelijk is het nog altijd wat je er mee doet lijkt mij.
 
Da's een beetje het gevaar ook van 't Behringer spul. Ik zie geregeld filmpjes langskomen van mensen die dan alle 3 de "verschillende" 2600 in een rack hebben hangen, want het kost toch niet veel. of meerdere van die monosynths gepoly-chained. Voor je het weet ben je aan alle spulletjes bij elkaar alsnog kwijt wat je betaald zou hebben voor een high-end synth.
Mja, ik dacht ik de richting van 6 FX dus handig voor elke synth 1 of 2 effecten naar wens beschikbaar. Maar, als deze een beetje te braaf klinken, valt het inderdaad te overwegen om gewoon 1 brave goedkope multiFX op een aux bus of 2 te gooien en dan 1 killer FX te kopen voor de 300eur die je aan de andere 5 uitspaart om dat ene machtige geluid te maken waardoor ook niet meer opvalt dat de saus op de rest maar gewoontjes is...

(als je je lead door een Blue Sky gooit, zal het niet gauw opvallen dat de rest maar een gewoon tikje reverb heeft om het klinische ervan te halen)
 
Ik begrijp niet goed wat de meerwaarde is van een OB-X replica wanneer BH reeds de OB-Xa op de markt brengt. Ze verschillen toch maar erg subtiel van sound en functionaliteit niet? Is het overkill of zie ik iets over het hoofd?
 
Ik begrijp niet goed wat de meerwaarde is van een OB-X replica wanneer BH reeds de OB-Xa op de markt brengt. Ze verschillen toch maar erg subtiel van sound en functionaliteit niet? Is het overkill of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk vooral de prijs, het is niet de eerste keer dat dit gebeurt, korg en de behr 2600 bijv en waarschijnlijk nog wel een aantal voorbeelden.

Uli is de boel wel een beetje aan het opjagen natuurlijk.
 
Ja er zit enigszins nog logica in het feit dat 2 merken concurreren voor een gelijkwaardig product. Wat ik niet begrijp is dat BH zowel de UB-X als UB-Xa wil reproduceren.
Waarom de 2 versies wanneer BH extra functies of add-ons hoog in het vaandel draagt? Bij de prophet draaien ze bv. 4 revisies in één bak.
 
Ik begrijp niet goed wat de meerwaarde is van een OB-X replica wanneer BH reeds de OB-Xa op de markt brengt. Ze verschillen toch maar erg subtiel van sound en functionaliteit niet? Is het overkill of zie ik iets over het hoofd?
Nee,heel groot verschil,compleet anders zelfs op de envelopes na.

Wat wel vreemd is ,is dat als je eigenlijk een OBX hebt je niet perse meer een OBXa nodig hebt,vooral een moderne,indien ze de OBX clone bvb goed stabiel maken wat betreft tuning bvb.

De val is dan wel als ze eerst de OBXa clone uitbrengen iedereen erop zal duiken,en dan heb je het ding al,daarna wil je ook hun OBX clone.

Goede raad is dan eigenlijk te wachten op hun OBX clone en de OBXa negeren.
 
Maar wel met een ribboncontroller, zo te zien?
Volgens FB niet alleen ribboncontroller maar ook: "This is the first draft of our powerful Polykeys 61-key USB/Midi, poly-aftertouch and ribbon controller with CV control. We believe we could make such a product for US$ 199 retail."
Het is nog niet zeker dat ze deze op deze manier gaan maken overigens
 
Back
Top