Ytse - Abiotic Scheme

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
3.098
Locatie
Rotterdam
Mijn synthforum contest 2019 inzending.

Bas geluidjes: 2 x Behringer Neutron en conga sample
Arp achtig geluid: Doepfer Dark Energy
Pad lead geluid: 2 x Roland D-05
Rest: Samples en effecten

Hopelijk wat luister plezier ! ! ! :)

 
ZItten een paar zeer toffe geluiden in. Ik vind hem heel origineel en gewaagd met momenten, de opbouw rond 2:35 is cool gedaan.
4:20 & 5:40 high hat staat precies te luid, maar toch klopt het in dit nummer. Stuk op 6:20 is graaf gedaan!
Ja, met plezier naar geluisterd! Succes!
 
zeker origineel! wat er in het laag gebeurt, vind ik erg goed. je gebruikt ook soms wat "standaardelementen", die heel goed uitpakken. en veel sounddesign? goeie geluiden! veel modulatie, lijkt me. de bitcrusher (denk ik) is zeer hoorbaar, dat bedoel ik b.v. een standaardelement, dat hier toch werkt. even zakt het wat in, maar in het geheel; prachtig gemaakt (kan bij een 2e keer luisteren wat ik zeker zal doen, niet meer zo zijn, dat het even inzakt..). de mix is wat eigenaardig, maar dat bedoel ik niet negatief, integendeel. wat scherpe randjes. toch klopt het op een vreemde wijze, en dat intrigeert mij, kwa gevoel.
 
Bedankt voor het luisteren. De closed hihat had ik mijn twijfels over. Ik kon het niet los laten en heb deze er in gelaten. Bas heb ik best wel lang over gedaan. Zeker na veranderen van de key scale in het eerste stuk. Mogelijk nog wat te veel bas in de mix?
Het soort geluiden, sounddesign, heeft bij mij wel altijd voorrang op compostitie dus daar gaat wel tijd in zitten. Bitcrusher zit eigenlijk in al mijn tracks waar ik nu mee bezig ben bedenk ik mij nu net. Love bitcrusher. :)
 
Toffe geluiden en mooie vibe in het nummer. Erg geslaagd. De mix had voor mij iets meer ruimte mogen hebben.
 
Je hebt een erg toffe en pakkende sfeer neergezet.
Vanaf ca 1.50 komen er steeds meer interessante elementen in.
En daardoor blijft de spanning er ook goed in.
Bij 2.30 ontstaat er een verrassende wending en ik vind deze zeker niet verkeerd.
Vanaf 3.55 gaat alles weer lekker verder en blijft deze track goed in balans.
Al met al een hele beleving en ik heb me er geen moment bij verveeld.
Een zeer enerverende en ook sterke track
.
 
Originele elementen door de hele track heen, in het intro maar eigenlijk overal wel. Ik raakte tijdens het luiseren wel een paar keer afgeleid en dan plots was ik weer terug. Dus kon niet de hele tijd bij het luisteren de aandacht erbij houden. Verder zeker geen slechte track, maar mag wel iets meer focus op bepaalde elementen krijgen denk ik.
 
Hmm ja.. klinkt een beetje lo fi. Niet dat dat erg is. Het klinkt wel lekker organisch allemaal, met een paar sublime momenten. lekker nummer!
 
De mix klinkt heel lekker. De track bouwt heel mooi op, de breaks komen op een fijn moment. Voelt als een heerlijk synthbad dat steeds warmer wordt. Ik vind dat ie naar het einde toe net wat te vroeg afbouwt. Ik verwachtte in de laatste 2 minuten nog een vettere climax ofzo. Maar verder echt heel tof!
 
Zeer vermakelijk, zitten een paar bijzondere stukjes in!
Hier en daar smaakte de bits wel erg crushy maar dat is vast gezeik ook wel :beard:

:okdan:
 
Mooie opbouw en het swingt lekker door de drums/percussie! Klinkt bij mij als totaal wel wat dof, maar dat is kennelijk bewust, want er dartelen ook wel wat helderder geluiden doorheen. Het geheel klinkt wel warm. Had wel iets korter gekund...
 
Back
Top