Arp

Pro

Pro

Ik heb nog nooit op een axxe gespeeld, maar die presets van de pro, zitten niet heel ingewikkeld in elkaar eigelijk..

de telstar namaken was geen werk.. Juiste osc juiste octaaf, beetje sustain.. en dan ben je eigleijk al klaar (tenminste op die korg).. alleen dat filter is best speciaal... en die aftertouch.. maar aangezien de axxe ook arp is, zal die dat ook wel hebben.. ofnie??
 
Re: korg 700

Re: korg 700

Origineel geplaatst door turbo2tone
Sorry even tikkeltje off topic maar,
ik vind het best leuk om te lezen dat een synth (minikorg 700 zonder S) die ik voor 80 euro
heb gekocht van iemand die deze vette synth heeft onderschept uit een hulpgoederen zending naar Polen
(ze krijgen me werk maar niet deze synth!)
In meerdere favoriet lijstjes terug komt, en idd hij klinkt zwaar oke!
Haalde er voorheen instant stamp-drum and bass zaaglijnen uit, zeg maar die hele vette!
Nou dat wou ik even kwijt :D

Turbo


leuk toch....
 
Re: Pro

Re: Pro

Origineel geplaatst door prosoloist
Ik heb nog nooit op een axxe gespeeld, maar die presets van de pro, zitten niet heel ingewikkeld in elkaar eigelijk..

de telstar namaken was geen werk.. Juiste osc juiste octaaf, beetje sustain.. en dan ben je eigleijk al klaar (tenminste op die korg).. alleen dat filter is best speciaal... en die aftertouch.. maar aangezien de axxe ook arp is, zal die dat ook wel hebben.. ofnie??

Ik heb ook een Axxe en die heeft hetzelfde soundje als een Pro Soloist...tenminste vind ik dus niet zo vreemd...alleen heeft de pro Soloist aftertouch en dat maakt veel verschil.....
 
Laatst gewijzigd:
Re: Re: Pro

Re: Re: Pro

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik heb ook een Axxe en die heeft hetzelfde soundje als een Pro Soloist...tenminste vind ik dus nit zo vreemd...alleen heeft de pro Soloist aftertouch en dat maakt veel verschil.....

Kijk... dat is voor een deel ook gewoonn de kracht van het beestje
 
Re: Re: Re: Pro

Re: Re: Re: Pro

Origineel geplaatst door prosoloist
Kijk... dat is voor een deel ook gewoonn de kracht van het beestje


Klopt...maar ook het vettige filter van de Pro en de goede presets werken mee aan het geheell....:)))
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Precies het juiste dus, die aftertouch is heel erg ok..maar ik heb een110f en die schijnt een filter te hebben wat een Arp kopie is..

Dat zou best kunnen.. Ik weet wel dat de s60f (1vco versie) een 24db ladderfilter heeft en dat ie met z'n enkele vco gehakt maakte van mijn Model D Mini als ik 1 vco gebruikte. Superwarm synthje hoor die s60f! heb meerdere keren gehoord dat hij warmer zou klinken dan de 110 maarheb dit zelf nog nooit kunnen testen. Heeft die 110 nou ook vco sync?

s60f
attachment.php
 
weet ik niet...maaruuh...hij staat in de opslag te wachten op een koper..wel een mooie bak die 110f....ondergewaardeerd...de 60f is ook ok maar ik wil me echt richten op synths met minimaal 2 vco's....
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
weet ik niet...maaruuh...hij staat in de opslag te wachten op een koper..wel een mooie bak die 110f....ondergewaardeerd...de 60f is ook ok maar ik wil me echt richten op synths met minimaal 2 vco's....

eigenlijk moet idereen een 1 osc synht hebben:)
 
Origineel geplaatst door EDP
eigenlijk moet idereen een 1 osc synht hebben:)


Ja 1 osc synths zijn zeer ok....i love them..maar ze verkopen slechter
 
Yeah..

maareh.. ik kan op die korg (mini 700), em tussen waveforms in draaien.. (dus bv soort mix tussen triangle en sawtooth)
Kan dat of is dat een andere toon die ik hoor..
 
Origineel geplaatst door prosoloist
Yeah..

maareh.. ik kan op die korg (mini 700), em tussen waveforms in draaien.. (dus bv soort mix tussen triangle en sawtooth)
Kan dat of is dat een andere toon die ik hoor..

Goeie vraag...ehhh...i just dont know...
 
zijn er ook mensen in het bezit hier van de solina string synthesizer met ingebouwde arp explorer?
 
Origineel geplaatst door aestrid
zijn er ook mensen in het bezit hier van de solina string synthesizer met ingebouwde arp explorer?

zou je die ook met midi kunnen uitvoeren ? 16 voices arp is natuurlijk altijd erg nice ..
 
Back
Top