Arp

Origineel geplaatst door Stage73
hier komt ff een ongestoorde reclameuiting: check mijn review van de Prosoloist op www.bluesynths.com! Je vindt daar ProS mp3s waar ie in actie is in funk, jazz en newageig gezweef.


Leuke demo van de pro soloist Stage73 :D
Ik heb nog nooit een pro soloist mogen beroeren.
Het lijkt mij ook wel een gaven synth...en dan met name vanwege de aftertouch die erop zit.
Ik houd wel van aftertouch :)
 

1> krakkemikkerig chassis, kantelknoppen en sliders, tjeetje wat valt dat tegen zeg.. :kont:
2> Alles doet het en de Sound is MEGA Top!!!!!!!!

[/B]


die sound he...de sound!!!;)
 
Origineel geplaatst door prosoloist
De aftertouch is geil.. VIBERATO.. heerlijk

wat een vibrator..in een Arp..:duivels:...mozes kriebels...
 
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Leuke demo van de pro soloist Stage73 :D
Ik heb nog nooit een pro soloist mogen beroeren.
Het lijkt mij ook wel een gaven synth...en dan met name vanwege de aftertouch die erop zit.
Ik houd wel van aftertouch :)


Is echt een top instrument...zou mooi in jouw studio passen...ik waardeer hem hoger dan een Odyssey...
 
Origineel geplaatst door Lennox
toevallig vandaag eigenaar geworden van een Arp Pro Solist 3 degene met digitale presets, en ik maote het vermelden een Yamaha SY-2.

2 dingen over de Arp,

1> krakkemikkerig chassis, kantelknoppen en sliders, tjeetje wat valt dat tegen zeg.. :kont:
2> Alles doet het en de Sound is MEGA Top!!!!!!!!

Toch even wat van de SY-2, wat een megafilter zit hierin (filter van de GX-1) echt supertop en die aftertouch is ook geweldig, zeer degelijke constructie, veel uitgebreidere instelmogelijkheden. Ik herken hierin
de vergelijking met mijn (sniff..) ex CS80...

Maar dit is mijn eerste Arp en smaakt naar meer :D

Trouwens Stage73, jou review is mede doorslaggevend geweest voor de aankoop van de Arp echt goed gedaan!



Je hebt 2 mooie instrumenten gekocht....gefeliciteerd...
De Arp is inderdaad een kwetsbare oude oma. Ik heb meerdere modellen Pro Soloist/DGX gehad en ze zijn allemaal even breekbaar...
De eerste die ik verkocht kreeg ik terug vanwege "een lekkende VCA"...Er zit een hoogtonig zangerig achtergrond geluid in de Pro Soloist was het commentaar. Ik dacht idd dat het een defect was maar na overleg met Saint Eric en de vergelijking met andere gelijke machines kom ik tot de conclusie dat die achtergrond sound gewoon een bijgeluid is wat ze allemaal hebben.
Nu waardeer ik die sound zelfs...
De SY-2 heeft schijnbaar dat GX-1 filtertje...Ik heb de SY-1 gehad en die klonk idd niet verkeerd..ik geloof dat ie identiek is aan de SY-2 dus lijkt mij een goede vergelijking...Mooi bakkie...
Ik zie dat preset bakken de laatste tijd populair aan het worden zijn en het zijn mijn favourieten....Ik vind de directe toegangkelijkheid van vette sounds zeer bevorderlijk voor creatief musiceren. Nu zijn niet alle presets ok maar er zitten pareltjes tussen...

Dit is mijn top lijstje,

1) Arp Pro Soloist
2) Korg 700/700s
3) Roland SH-1000
4) Korg M-500
5) Korg Sigma
6) Moog PolyMoog keyboard
7) Korg 900PS
8) Moog MinitMoog
9) Roland SH-2000
10)Moog Satellite

Veel Korg zo te zien.........
 
Deze al eens gechecked?

attachment.php


Vind dit één van de mooiste presetsynths.

Aftertouch (Licensed by Arp) Flanger, springreverb en een geweldig laag in het geluid! klinkt als een dijk.
 
ja die ken ik...was ik even vergeten...die kan een Moog in mijn lijstje vervangen...Schijnt wel een gewild ding te zijn deze...
 
Origineel geplaatst door synthiaks
Deze al eens gechecked?

attachment.php


Vind dit één van de mooiste presetsynths.

Aftertouch (Licensed by Arp) Flanger, springreverb en een geweldig laag in het geluid! klinkt als een dijk.

Ik wist niet dat de aftertouch van Arp was want dat is zeker een dikke plus en van de spring en flanger wist ik ook niets...dat zal hem zeker mooi van klank maken..ik vind spring reverb helemaal de max...Ik zal eens gaan zoeken naar deze maar je ziet ze niet veel...
 
Origineel geplaatst door synthiaks
Hij staat bekend als de Teisco of Kawai S100P

dit is een trekkie met alleen deze synth en 808 drums.
http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=2020
Ik zal eens kijken of ik wat mooiere mp3 voorbeelden kan plaatsen...

Klinkt goed joh...beetje Drexciya achtig..jij gemaakt???...Mooie combinatie de 808 met doe 100p....cooollllll
 
Vet idd...

Is ie poly of mono? (dus veel over elkaar opgenomen of 2 of 3 spoortjes synth)

lekkere drums ook, daar hebk niet zo veel verstand van qua drum comps.. heb een dr 550, en anders gewoon fruity loops gebruikt of in gedrumt..

maar zeker vet..

pS

uit welk jaar is die synth??
 
ingebouwde verb is natuurlijk geniaal (dat heeft imo elke leadsynth nodig). de Teiscos schijnen extreem veel te lijken op de ARP synths qua sound, en als ze dan ook nog eens beter gebouwd zijn...Er is zo'n AXXE nabouwsel dat ik wel graag zou hebben.

Trouwens Stage73, jou review is mede doorslaggevend geweest voor de aankoop van de Arp echt goed gedaan!

graag gedaan! hoop dat ie niet teleurstelt. Als je ook nog eens een CP70 of Rhodes wilt kopen, moet je ook bluesynths in de gaten houden (CP bericht al online, Rhodes binnenkort)

voor die die er geen genoeg van kunnen krijgen: ik ben bezig aan een nieuw nummer, een beetje in de stijl van Keane, met prominent CP en ARP sounds erin. ALvast een proefversie met wat klikjes en kraakjes en geen vocals:

www.soundclick.com/roaldsdemos lied heet 'so far so good'

de lead is Tuba, door reverb-B en mod-delay van Cubase

Funky track trouwens, synthiaks! Lekker.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Klinkt goed joh...beetje Drexciya achtig..jij gemaakt???...Mooie combinatie de 808 met doe 100p....cooollllll

Ja dit is een trek van mij.

Origineel geplaatst door prosoloistl

Vet idd...

Is ie poly of mono? (dus veel over elkaar opgenomen of 2 of 3 spoortjes synth)

lekkere drums ook, daar hebk niet zo veel verstand van qua drum comps.. heb een dr 550, en anders gewoon fruity loops gebruikt of in gedrumt..

maar zeker vet..

pS

uit welk jaar is die synth??

Het is een Monosynth uit 1981 als ik me niet vergis. Dit nummer is gemultitracked en gesampled. Ik zal kijken of ik deze week wat leuks in kan spelen en posten.

Trouwens... Het enige wat Teisco/Kawai synths gemeen hebben met Arp is de aftertouch/ppc techniek. Omdat er op de achterzijde van deze synths vaak een "licensed by Arp" sticker staat wordt er wel eens gedacht dat het een Arp product of kopie is.
 
Origineel geplaatst door synthiaks
JHet enige wat Teisco/Kawai synths gemeen hebben met Arp is de aftertouch/ppc techniek.


Precies het juiste dus, die aftertouch is heel erg ok..maar ik heb een110f en die schijnt een filter te hebben wat een Arp kopie is..
 
Telstar

Telstar

eigelijk per ongeluk, heb ik op mini korg 700.. de telstar van de arp na gemaakt...

Eerst de arp telstar (orgineel)

Dan de korg...

haha
 

Attachments

  • telstar.mp3
    379,2 KB · Bekeken: 62
korg 700

korg 700

Sorry even tikkeltje off topic maar,
ik vind het best leuk om te lezen dat een synth (minikorg 700 zonder S) die ik voor 80 euro
heb gekocht van iemand die deze vette synth heeft onderschept uit een hulpgoederen zending naar Polen
(ze krijgen me werk maar niet deze synth!)
In meerdere favoriet lijstjes terug komt, en idd hij klinkt zwaar oke!
Haalde er voorheen instant stamp-drum and bass zaaglijnen uit, zeg maar die hele vette!
Nou dat wou ik even kwijt :D

Turbo
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Is echt een top instrument...zou mooi in jouw studio passen...ik waardeer hem hoger dan een Odyssey...

want ? wat ik zo hoor haal ik makelijk uit me axxe .. of ben ik nou gek ? ( retorische vraag hoef je geen antwoord op te geven :D)
 
Back
Top