Favoriete synth side topic: wat is de tofste rompler?

Favoriete synth side topic: wat is de tofste rompler? Vaak goed te betalen en prima te gebruiken voor in een live setup.. kom maar op met de tips!

Ik gebruik stiekum zelf vaak de electribe emx. Zijn echt wel toffe geluiden uit te halen..


Dat is toch alles behalve een rompler? Of bedoel je nu die drumsamples die erin zitten?
 
Meer een VA idd.. er zitten wel iets van 70-80 PCM waves in maar als die ook meetellen voor rompler doe mij dan toch maar de Fizmo als favoriete rompler.. heeft bovendien ook drumsamples. :D

Een rompler is natuurlijk zo beperkt als zijn verzameling aan wave-rom wat er in vast gebakken zit... doe mij dan toch maar een sampler. :)
Er zijn wel wat romplers die leuke features hebben of een betere klank hebben.
De EMU morpheus kan wel spannend klinken door zijn filters bijvoorbeeld. :)

 
Camel Audio's Alchemy is toch wel de vetste rompler ooit. Soort Roland V-synth en meer.
 
Korg Microstation daar maak ik stiekem alles mee

(en zeg dan dat het uit een Modular komt anders vinden mensen het niet interessant :D )
 
Wat is de kleinste Rompler?
Ben nu aan het spelen met de Boss DrSynth DS-330 en das best leuk :)
 
Ik zou nog wel een keer een Integra 7 willen... Lijkt me top, alle klassieke digitale JV/XV Roland sounds erin en die SuperNatural meuk klinkt ook prima. Ze zijn me alleen tweedehands nog zo'n €500 te duur :D
 
De morpheus zou ik graag nog wel willen hebben.
De integra 7 is werkelijk een pracht van een rompler rack.De supernatural synth is een sonic beest.Beetje met layers werkt kun je werkelijke prachtige resultaten boeken.Edit de sounds met je ipad,en je komt tot klanken die je nog nooit gehoord hebt.
 
Ik vind de T3ex/T2ex wel lekker wanneer je de effectlijn tot de maximale uitersten draait (2x reverb van 10 seconde in serie bijvoorbeeld), en dan hier en daar nog wat eigen samples erbij (808 samples met die reverb erover!). Wordt ie lekker spacey. Op de M1 kan het ook als de standaard en PCM card sounds voldoende zijn. De effectgenerator kan echt Big-Sky achtig klinken.
 
jd800 en korg wavestation, ik liet romplers altijd links liggen, tot ik deze bakjes ontdekte.
 
XV5080 ook erg vet. Rompler is best een negatieve benaming. Je zou haast denken dat het geen synthese mogelijkheden heeft.
 
lastig hoor...er is zoveel keus. Eigenlijk voor iedereen zijn budget wel iets. Ik vind zelf de Motif XS (rack) toch wel erg overtuigend en uitgebreid om ook zelf klanken te gaan maken/samenstellen. Maar de EMU's vind ik ook weer erg fijn. Bijvoorbeeld de X-Treme Lead....en zo zijn er nog wel veel meer :)
 
E-MU Proteus 2000/2500 serie.

Twee keer commandstation gehad. Nu alweer een tijdje een XL1 Turbo met mo-phatt en composer roms.

De opzet van die proteus modules is geweldig. Modulair qua opzet, 50 filters en de onboard FX zijn goed te pruimen. Je kan aan bijna alles CC's toewijzen. Arpeggio's (300?!)...

Ja. Ben nog steeds onder de indruk. Van zowel de sound als de mogelijkheden.

Enige minpunt, twee regelig display icm datawheel.
(Hoewel er een prima gratis software editor is)
 
Ik zou nog wel een keer een Integra 7 willen... Lijkt me top, alle klassieke digitale JV/XV Roland sounds erin en die SuperNatural meuk klinkt ook prima. Ze zijn me alleen tweedehands nog zo'n €500 te duur :D

Ha, ik ben inmiddels zo'n beetje de hele JV/XV familie doorgeweest van JV-880 tot Integra-7. Heb nu een maxed out JV-2080, maxed out XV-5080 en de Integra-7. Mooi spul allemaal.

Die Proteus misschien ook eens checken, hoor ik meer goeds over. Ik vind dat romplers toch wel weer een hele range aan sounds toevoegen die je uit anders apparaten niet snel zult krijgen, vooral als je van de gebaande paden van 'realistische' geluiden afstapt en rare dingen gaat doen met die waveforms in de synthengine.
 
Back
Top