Korg Z1 (Prophecy)- tips tricks/fan/history

Korg is dacht ik van Yamaha.
Nu vond ik dit over de toetsen "Yamaha FS keys you'd find in a Yamaha DX7, Korg M1 and Trinity"
 
Ik heb mijn Z1 terug en ook heb ik de Dka-MC4F kaart van ebay binnen.
Deze doet het prima.
Daar kan 16x het totale Z1 geheugen op en je kunt patches gewoon direct op de kaart opslaan.

Hier zijn er nog een paar te scoren.


De OG Z1 sounds kaart lijkt helemaal dood.
Heb gelukkig alle sounds nog.
 
Ik heb mijn Z1 terug en ook heb ik de Dka-MC4F kaart van ebay binnen.
Deze doet het prima.
Daar kan 16x het totale Z1 geheugen op en je kunt patches gewoon direct op de kaart opslaan.

Hier zijn er nog een paar te scoren.


De OG Z1 sounds kaart lijkt helemaal dood.
Heb gelukkig alle sounds nog.
Hm, iemand heeft net voor mijn neus alle vier resterende gekauft. Schoener zustand. Nah ja, ik had al een kaart in mijn Z1 zitten
 
Wie kan me helpen? Ik wil mijn expansion board inbouwen. Ben er inmiddels achter, dat ik daarvoor wat onderdelen nodig heb, die niet waren bijgeleverd. Ik zoek me suf op internet, omdat ik niet weet wat de juiste benaming is. Ik zoek de namen van de twee kabels op de foto, een 4-polige en een 16-polige, en van de schroeven in het zakje die helpen om de board hoger te plaatsen.
Alvast bedankt!
 

Attachments

  • Upgrade kit.png
    Upgrade kit.png
    1.014,4 KB · Bekeken: 37
Hex Spacer's / standoffs.
M3 met m3 schroeven.
Die kabel zou ik niet weten. Kun je de verkoper niet vragen om die kabels?
 
Leuk dat je het vraagt! De spacers wel, maar de kabels niet. Heb me suf gezocht op internet. Kan in Afrika en Azië een zestien-polige kabel kopen, maar dan slechts aan één kant een connector. Nu heb ik contact gezocht met synthrepair.com, ik heb wel uit kunnen vinden dat dezelfde kabels in meerdere Korg synths gebruikt worden, dus wellicht hebben zij ze op voorraad. :-)
 
Gezocht "16 pin jst" of "16p jst" op ebay.

Weet niet of dit de goede maat is maar hier zie ik wel een 16 pin versie


4 pole?

 
Gezocht "16 pin jst" of "16p jst" op ebay.

Weet niet of dit de goede maat is maar hier zie ik wel een 16 pin versie


4 pole?

Wow, ziet er goed uit. Dank, heb ze inmiddels besteld. :-) Vorige keer dat ik iets dergelijks uit Amerika bestelde, moest ik eerst een uitgebreid formulier invullen en min of meer aantonen dat ik het niet ging gebruiken om apparatuur voor terroristische doeleinden te ontwikkelen.... Dus als je binnenkort leest dat er in samenwerking met de NSA een complot aan het licht is gekomen om een Z1 Assault Blaster Prop te produceren, weet je hoe laat het is. :-)
 

Attachments

  • Z1 assault blaster prop.jpg
    Z1 assault blaster prop.jpg
    71,5 KB · Bekeken: 21
ja mooi heb ze oo kmaar gevonden met @Nicolas 2000 zijn hints.

Toch vind ik dat wel goed dat de Amerikaanse overheid vraagt over je eventuele terroristische plannen met je Z1.
Want als je die hebt meld je die natuurlijk meteen bij de aankoop :)
 
Heb een Z1 gehad eind jaren 90 toen Ed Rush & Optical Wormhole hadden uitgebracht.
Ik was toen zo in de ban van die sound dat ik opzoek ben gegaan naar wat voor synths ze daarvoor gebruikte en de Z1 bleek één van de instrumenten.
Er was ook nog veschil in de verschillende revisies maar weet het fijne daar niet meer van. Ik had in elk geval de juiste revisie.
Het was best een monsterlijk ding wat te lang werkeloos aan de kant heeft gestaan en ik heb hem daarom op een gegeven moment maar weer verkocht.
Maar die sound is magisch! (en krijg je uit geen enkele vst)
 
Ik heb Ed Rush wel eens ontmoet.
Ook LTJ bukkem heeft zijn sound uit de Z1.

Voor zover revisies er zijn twee versies de normale en de EX expanded.
Maar er zijn ook een aantal mainboard revisies met andere firmware.

Ik heb de Z1 maar kort maar vind hem echt tof.
Ben wel al mijn eigen patches verloren en moet weer opnieuw gaan proggen.
 
Back
Top